annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7III or Sony A9 with Minolta 600 F4 APO G HS?

OPGELOST
profile.country.BE.title
chrmou07
Lid

Sony A7III or Sony A9 with Minolta 600 F4 APO G HS?

English below

------------------

 

Dag iedereen

Graag wou ik jullie mening of het een goede combinatie is om een Minolta 600mm F4 te gebruiken bij de Sony A7 of A9 serie? Ik heb begrepen dat ik hierdoor een Converter LA-EA 4 dien te hebben, maar ik stel me vragen of er enige complicaties zijn bij het gebruik. Op verschillende pagina's lees ik verschillende meningen.


Ik zou deze lens graag willen gebruiken bij wildlife (vooral vogels) en door haar lage aperture.
Gezien ik las dat de Minolta 600mm F4 APO G HS niet onderdoet aan de Sony 600mm, is het prijsverschil voor mij wel aantrekkelijk. 

Graag jullie mening.

-------------------------

 

Hi everyone

Would like your opinion if it is a good combination to use a Minolta 600mm F4 with the Sony A7 or A9 series? I understand that this requires me to have a Converter LA-EA 4, but I wonder if there are any complications when using it. I read different opinions on different pages.


I would like to use this lens for wildlife (especially birds) and due to its low aperture.
Considering I read that the Minolta 600mm F4 APO G HS is not inferior to the Sony 600mm, the price difference is attractive to me.

Would like your opinion.

 

MOUS Christiaen
https://degroenespotter.myportfolio.com/
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

De Minolta 600mm is een lens die al heel lang geleden is ontwikkeld en zal best wel werken op de A7 en A9 camera's alleen is de snelheid van de AutoFocus wel een beperkende factor.  De trefzekerheid bij de SONY 600MM is echter vele malen beter.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

Hi, ik ga het intern even navragen voor je. - Sony Busra

profile.country.NL.title
Busra-Sony
Lid

De Minolta 600mm is een lens die al heel lang geleden is ontwikkeld en zal best wel werken op de A7 en A9 camera's alleen is de snelheid van de AutoFocus wel een beperkende factor.  De trefzekerheid bij de SONY 600MM is echter vele malen beter.

profile.country.BE.title
chrmou07
Lid

Dat is waar. Het is ook natuurlijk veel lichter in de hand om mee te werken, maar het prijskaartje was voor mij wel de beslissende factor. De lens ga ik vooral gebruiken in hutten of camo-tenten op statief, dus is dragen al een minder grote factor in beslissing.
Als een amateur fotograaf kan ik het me niet permiteren om een lening aan te gaan voor een lens van ongeveer 14.000 euro.

En het is soms ook leuk om een old-school lens te hebben 😛

MOUS Christiaen
https://degroenespotter.myportfolio.com/