annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuws: Sigma MC-11 Full-Frame adapter

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Nieuws: Sigma MC-11 Full-Frame adapter

Het Sony systeem krijgt een serieuze uitbreiding van het aantal lenzen dankzij Sigma!

De populariteit van Sony E-mount laat zelfs grote lensbouwers niet onberoerd.

 

Wat is de Sigma MC-11 adapter? Het is als het ware een Metabones "tegenhanger" (toch een beetje) maar dan aan de helft van de prijs! Hiermee kan je Sigmalenzen met een Canon vatting of Sigma-Sigma lenzen (aparte adapter) gebruiken op een Sony E-mount camera met behoud van Exif, beeldstabilisatie, autofocus, etc. 

 

Nadeel is dat je -in tegenstelling tot de Sigma adapter- blijkbaar niet met niet-Sigma lenzen kunt werken, hoewel ze wel zullen passen. Het wordt -blijkbaar- softwarematig geblokkeerd. Tenminste dat lees ik tussen de regels door.

 

Het mooie hieraan is dat Sigma zelf lenzen bouwt (in tegenstelling tot Metabones) en dus alles grondig kan testen. Sommige lenzen zijn bij Sigma enkel beschikbaar in Canon-mount en niet in Sony A-mount (spiegelreflex serie). Je krijgt nu dus de kans om deze lenzen OOK op je E-mount camera te gebruiken! (met name de A7RII, A7II en A6300 op dit moment hebben snelle fase-detectie, andere camera's hebben trage AF met adapters)

 

Waarom dat dit groot nieuws is, is omdat Sigma niet alleen zelf ondersteuning geeft als lensbouwer, maar ook dat je bepaalde unieke lenzen kunt gebruiken: ik denk aan een 20-35 F2 (FF), 50-100 F1.8 (APS-C), 18-35 F1.8 (APS-C), etc... Netjes! :wink:

 

http://www.sigmaphoto.com/mount-converter-mc-11

 

 

19 interchangeable Sigma lenses available for Sony E-mount camera bodies

Camera Converter Lens     
Sensor Size Sigma Lens

a7 series
NEX series
a5000 series
a6000

MC-11 35mm (Full Size sensor) 24-35mm F2 DG HSM | Art
24-105mm F4 DG OS HSM | Art
120-300mm F2.8 DG OS HSM | Sports
150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | Sports
150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | Contemporary
20mm F1.4 DG HSM | Art
24mm F1.4 DG HSM | Art
35mm F1.4 DG HSM | Art
35mm F1.4 DG HSM | Art
50mm F1.4 DG HSM | Art
APS-C 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM | Contemporary
18-35mm F1.8 DC HSM | Art
18-200mm F3.5-6.3 DC MAcro OS HSM | Contemporary
18-300mm F3.5-6.3 DC MAcro OS HSM | Contemporary
50-100mm F1.8 DC HSM | Art
30mm F1.4 DC HSM | Art
Not required 19mm F2.8 DN HSM | Art
30mm F2.8 DN HSM | Art
60mm F2.8 DN HSM | Art
30mm F1.4 DC DN | Contemporary

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
29 ANTWOORDEN 29
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Portmixus Mooi! Geweldig nieuws lijkt me, zowel voor Sigma bezitters als "zoekers" :wink:

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

De Sigma Art lenzen zijn op het moment erg in trek, bijvoorbeeld ook bij trouwfotografen... En die zie je ook steeds vaker een Sony camera erbij hebben als tweede camera. Dan is zo'n adapter wel heel mooi!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ben echt benieuwd hoe goed de AF van de Sigma lenzen is met de Sigma adapter!

 

Alleen vind ik het psychologisch moeilijk om een Sigma lens te kopen met een Canon-vatting om te gebruiken op een Sony camera :laughing:

 

Benieuwd of ze softwarematig eye-AF aan de praat hebben gekregen! Als de lens als "native" wordt getagged, zou eye-AF moeten werken!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Interessante info in dit filmpje. De compatibiliteit van lenzen met de adapter wordt aan de hand van een indicatorlichtje duidelijk gemaakt!

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Wow het nieuws omtrent deze adapter werd zopas nog beter!

 

Het is de eerste (en voorlopige enige) adapter die eye-AF en lock-on AF ondersteunt met Sigma lenzen (Canon of Sigma versie)!

 

Dat kunnen zelfs Sony A-mount lenzen met adapter niet!

 

De werking van de autofocus lijkt ook echt heel, heel goed te zijn, zelfs in videomodus!

 

 

Het lijkt er dus steeds meer op dat (als je grootte niet erg vindt) Sigmalenzen een volwaardig alternatief vormen Sony FE-lenzen! 

 

Knappe evolutie! Sigma heeft ervoor gezorgd dat de aanlokkelijkheid van Sony E-mount net populairder is geworden! (Hoewel ze natuurlijk ook plots een onmiddellijke concurrent vormen voor de FE-lenzen...)

 

Het begint echt een volwaardig hybride-systeem te worden!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Super interessant. Erg geinteresseerd in bepaalde lenzen van de ART serie. Even wachten tot de adapter uit is en zeker een keer testen!

profile.country.BE.title
redgyone
Ontdekker

als dat zou lukken met hun 150-600 sport dan ben ik kandidaat, bedankt voor de zeer uitgebreide informatie die je deze namiddag gaf op de beurs in BX, thks

redgyone

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Portmixus (of anderen die antwoorden weten natuurlijk :smileyhappy:)

paar vraagjes...heb het lijstje van Sigma (zoals in topic starter vermeld) doorgenomen op mogelijk voor mij interessante sigma objectieven. Volgens dat lijstje zou de 30mm 1.4 contemp (art is alleen aps-c...)geen mc-11 nodig hebben alleen  kan ik die in hun webshop helemaal niet vinden! Is de 30mm 2.8 art wel een FF? (de 1.4 is een aps-c)

De 24-105 1.4! is ook een mogelijkheid als reislens/workhorse...nog weinig reviews van gevonden. De 105 mm macro voor Sony wel op de webshop van Sigma maar weer niet genoemd in het lijstje...is dit dan een a-vatting?

 

Heb jij enig idee qua antwoorden? Had potver3 toch nog wat beter moeten kijken op de Pro-Im afgelopen weekend :wink:

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Sigiphoto!

 

Er zijn 2 zaken die je moet weten: Sigma heeft een "echte" E-mount lens aangekondigd: https://community.sony.be/t5/lenzen-en-objectieven/nieuws-sigma-30mm-f1-4-voor-aps-c/td-p/2133668

 

en de 24-104 F4 van Sigma bestaat in Canon, Nikon, Sigma, Sony (en misschien ook Pentax)-mounts.

Maar als je weet dat Sony een 24-70 F4 heeft in zijn gamma, zie ik weinig reden voor een 24-105 van Sigma...wat geen klein ding is!

 

Maar als je de 24-105 F toch zou willen, koop je die best in Canon-vatting met de Sigma adapter. Dan heb je alle mogelijke functies van je Sony camera beschikbaar!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training