annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

55 1.8 versus 50 1.4

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

55 1.8 versus 50 1.4

Leuk vergelijk!

https://www.youtube.com/watch?v=jUrnrh3gg70

 

Denk ook een reele..wat je nog wel eens anders tegenkomt.

Wat ik vaak wel jammer vindt is dat vrijwel nooit de zelfde foto met beide lenzen genomen is.

En het blijft natuurlijk gekkenwerk om zelf via youtube de foto's te vergelijken..dus moet je afgaan op de ervaring van de tester.

 

Ik blijf gelukkig met de 55 1.8!

 

p.s. Himalaya foto's herkenbaar :wink:

mijn foto's op; 500px en
1 ANTWOORD 1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Bedankt om het te delen!

 

Ik heb de 55 1.8, 50 1.4 en de A-mount Zeiss 50 1.4 naast elkaar gebruikt een maand geleden, had toen een topic gestart om te peilen naar de interesse, maar die was toen zo laag, dat ik er geen tijd meer heb in gestoken... :wink:

 

Ik ben dus nog steeds van plan daar iets over te posten, het zijn 3 zeer interessante lenzen...ga dit filmpje ook wel bekijken, maar heb mijn eigen gedachte natuurlijk ook al gevormd. :wink:

 

Verder heb ik de 50 1.8 ook getest en die is goed voor zijn prijs, maar eigenlijk op alle vlakken de duidelijke mindere van de 55 1.8. Ongetwijfeld heeft Sony ook "zijn best gedaan" om de 50 duidelijk onder de 55 te positioneren, beetje té ver vind ik persoonlijk.

 

Met de 50 1.4 zijn ze dan weer in de positieve richting gegaan: werkelijk alles uit de kast gehaald om een TOPlens te maken én om de prijs te verantwoorden! Zijn ze aardig in gelukt vind ik :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training