annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

NIEUWS de FE 24-105 F4 van Sony

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

NIEUWS de FE 24-105 F4 van Sony

Ben hier weer eens te vinden en wat me opvalt is nog geen bericht over de nieuwe FE 24-105 F4?

 

Zelf vindt ik het wel een interessant bereik. Kan best eens zijn dat de 24-70 hiervoor de deur gewezen wordt :wink:

Voor mijn gebruik is de F4 ook voldoende voor dit reis objectief.

http://www.digifotopro.nl/content/nog-meer-sony-nieuws-fe-24–105-mm-f4-g-oss

 

Andere meningen?

 

groet, Sigi

mijn foto's op; 500px en
47 ANTWOORDEN 47
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Thnx voor de info 👍🏻😉

ik hoorde dat ze op t moment heel slecht leverbaar zijn, maar fotoverwij.nl had m nog op voorraad, dus die heb ik zojuist ff besteld😊 over een tijdje zie je ze wel op ebay verschijnen, aan de andere kant van t verhaal, bij foto verwij geven ze wel 5 jr garantie op t lensje, en dat is ook wel weer lekker...

 

mijn 24-70mm f4.0 ben ik inmiddels kwijt😊 dus 24-015mm, je bent van harte welkom😉

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Op diverse site 's in 't buitenland is er al best wat te vinden.

 

De 1e berichten zijn zeer positief.

Ding schijnt tot in de hoeken scherp te zijn.

En het is natuurlijk een zegen, dat je niet vaak hoeft te wisselen.

 

Volgens Ken Rockwell is 't 1 van de beste lenzen, die Sony gemaakt heeft.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Turbopadje

 

Goed gedaan! :ok_hand:

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Turbopadje en anderen

 

ik ben mijn 24-70 ook kwijt onderhand, nu nog een 24-105 zien te scoren....het is wel mondjesmaat volgens mij wat er voor de NL markt binnen komt. Zag overigens op e-bay dat DLD wel wat over heeft..??

 

Heb me bij de urkse vrinden op een soort wachtlijst laten zetten.

 

Overigens heb ik het ooit via dit forum met @Portmixus over gehad om een 18-105 F4 (APS-C) op de A7ii te zetten als middellang objectief. (op standje APS-C is het dan 27-158mm en ongeveer 10 MP resolutie)

Is een goede G-lens ook, en eerlijk gezegd (en eerder..) ik kan leven met de lagere resolutie...vooral indien ik (ooit?) de A7ii inruil op een R2 of maybe R3? (blijf wel bij de A7 serie denk ik)

 

Anderen ervaringen (ook als het niet bevallen is)?  Zelfde ideeen?

 @Amfion; wat vind jij van zo een combi? Als (vrijwel) laatste der expert mohikanen hier...:wink:

hoor het graag!

 

groet, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

@Sigiphoto Ik heb zojuist ff op de site van foto verwij gekeken, en daar hebben ze er weer 1ntje op voorraad😊

 

https://www.fotoverweij.nl/sony-fe-24-105mm-f4-g-oss.html

 

ik zou wel even voor de zekerheid navragen of ze m nog op voorraad hebben ondanks hij wel op voorrad staat vermeld, heb ik ook voor de zekerheid gedaan...

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Turbopadje Top! :thumbsup:

 

Zag dat Kameraexpress nu ook vrrd heeft, kennelijk weer wat uitgeleverd in NL :ok_hand:

Ben nog even aan het twijfelen...in verband met gebruik...

De 18-105 zou het voor mij kunnen doen aan bijna 40% v.d. prijs. Ik gebruik zo weinig mogelijk zoom, zou in principe alleen reis lens zijn.

 

groet, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Turbopadje @Tjardi @Amfion @Portmixus en anderen die deze queeste volgen :yahoo:

 

Ik heb de 24-105 in mijn handen gehad...prachtig product! (al had ik op dat moment mijn eigen camera niet ter hand). Zeker aan te raden voor diegenen die er veel emplooi voor hebben! Ik echter, zoals eerder aangegeven, fotografeer sinds de A7ii aanschaf weer "ouderwets", m.a.w. veel prime, weinig zoom. De 24-105 F4 zou voor mij een echte "walk around/travel lens" zijn....en dan erger ik me aan de grootte (mijn mening he) en gewicht t.o.v. het concept A7xxxxxxx. Natuurlijk heeft een FF camera veel glas nodig om tot max prestaties te komen! Maar..gezien mijn doel met deze brandpunt afstand...toch eens (meer) serieus gekeken naar Sony APS-C oplossingen. Zijn lichter qua gewicht, goedkoper qua kosten en zoals eerder genoemd..een foto van 10,5 MP kan nog steeds een hele mooie vergroting aan de wand opleveren (zo'n 5-7 jaar geleden was je koopman met 10 MP..). En dat alles onder het motto;

 

"niets zo charmant als een mooie (eigen) foto aan de wand!"

 

Dus de queeste doorgezet met focus (grappig? op zo'n foto forum) op APS-C Sony en Zeiss in alle formaten. Waarom deze 2? Omdat die zich hebben bewezen in de Sony @ wereld en ik heb eerder aangegeven dat ik niet van de adapters ben..

 

En jawel, na lange avonden YT, revieuws, proberen foto's via "het net" te beoordelen op mijn criteria (en er dan achter komen dat je scherm/lees bril de meeste invloed heeft :joy:) de knoop doorgehakt. Het is de APS-C 24-105 geworden, ze noemen het ook wel de Sony Zeiss 16-70....

Ragscherp, Fine lens en alle andere kreten van voornoemde reviews en YT filmpies daargelaten, ik vind de lens recht doen aan het originele systeem camera idee (klein, licht), de Quality is ook Zeiss waardig, daar liet de 18-105 (qua bereik meer mijn 1e optie) wat steekjes vallen. Het prijsverschil tussen de 2 lenzen heb ik laten vervallen door een bestelling "abroad" ( de overkant waar @Turbopadje ook ervaring mee heeft) te doen...hetgeen de 16-70 F4 Zeiss net zo duur maakte als een Hollandse 18-105 PZ F4. Een ander moment van keuze was juist dat PZ effect van de 18-105 (geen voelbaar einde en geen "quick zoom" mogelijkheid) was voor mij ook bepalend in de keuze (en die is reuze!).

 

Opmerking; Kosten (=geld) is voor mij niet de cruciale factor, wel de kosten t.o.v. gebruik en kwaliteit

Ik geef met liefde de 1350 euri uit voor de FE 24-105...maar gezien mijn kennis van mijn fotodatabase en verwacht gebruik...maak ik een andere keuze.

 

Met andere woorden, ik heb nu een reislens van gewenste brandpuntafstand (24-105) met constante F4 voor ongeveer 45% van de prijs van het FE origineel! En ja, ik lever in op resolutie (van 24 MP naar 10,5 MP) maar ik draag ook meer dan de helft minder gewicht mee, handzaamheid op de A7 body "style" is voor mij beter (kleiner dus beter), UV filter maat al in bezit en doel is "Loop Rond" foto's! Voor het serieuze werk heb ik de beschikking over 21 2.8 Loxia, 55 1.8 zeiss en 90/2.8 Macro (en portret en middellange tele (op standje APS-C zelfs 135 mm).

 

Ik hoop de 16-70 F4 Sony Zeiss nog voor de Carib vakantie binnen te hebben en zal hier dan voorbeelden plaatsen! (want daar gaat een community om...toch? )

 

groet, Sigi

 

Naschrift..oftwel P.S...ook als bijv. vakfotograaf voor bijv. trouwfoto's zou ik deze keus hebben gedaan! Die 10,5 MP resolutie en scherpte van de APS-C 16-70 op FF gaat zeer zeker naar tevredenheid van het stel het Trouwboek (max A4) in! En DE foto(s) maak je gewoon met een prime als 85 1.8 en komt als A3 (of groter) in eender welke kamer te hangen..maar ls fotograaf heb je wel je TCO flink gereduceerd! (TCO staat voor total cost of ownership voor diegenen die daar interesse in hebben)

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@SigiphotoPfff ik blijf problemen houden met inloggen, sorry voor mijn inactiviteit hier!
Ik zou zelf die lens niet op een a7 zetten, is toch een wat oudere lens en ik vind het echt zonde om aps-c te gebruiken als je fullframe hebt. 

Als noodoplossing misschien, maar niet als permanente lens...
My two cents :wink:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@Sigiphoto Ik ken inderdaad diverse professionals die deze lens als allround lens willen of hebben aangeschaft, je kunt er inderdaad alle kanten mee op. Ik heb m nog steeds niet echt goed kunnen testen helaas. Ook een beetje mijn eigen 'schuld' hoor, mijn prioriteiten liggen noodgedwongen elders op het moment. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Amfion

 

pfff, lekker is dat:wink:, heb de 16-70 al besteld :joy:

 

Maar even serieus, het is voor mij ook geen permanente lens, daar heb ik de primes voor.:grin:

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en