annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Auto vervorming correctie Sony GM 35 1.4, Sony A7RV

Funcky
Nieuw

Auto vervorming correctie Sony GM 35 1.4, Sony A7RV

Hallo,

Omdat ik niet weet of het gaat om een software, camera of lens probleem heb ik de vraag.
Camera A7RV, Lens GM 35 1.4 software Capture One 23

Probleem: Capture one neemt bij het importeren van de raw file's de AUTO VERVORMING CORRECTIES niet mee (of worden ook niet auto gecorrigeerd als de auto correctie in camera op "off" staat ondanks het correcte profiel voor die lens)

1. lichtafval compensatie word wel meegenomen of auto gecorrigeerd door (Capture One lens profiel, manufacturer enz..) (ongeacht camera auto correctie instellingen)
2. het betreft alleen de Sony gm 35 1.4 ... geen enkel probleem met de GM 100-400, GM 50 1.2 of GM 135 1.8
3. in de voorvertoning in Capture One zie ik wel de correcties als die op voorhand ingesteld zijn door de A7RV (lenscompensatie door camera)

indien iemand mij kan helpen.. dan hoor ik het graag
Alvast bedankt
MVG​

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hi,

kan het niet zo zijn dat camera en/of lens te nieuw is voor de versie van CaptureOne die je hebt?

Verder zou ik niets kunnen bedenken.

Kijk eens of jouw versie van C1 de RAW-versie van je camera A7RV wel al goed begrijpt of in ieder geval of je camera en/of lens wordt ondersteund door jouw softwareversie.

 

Succes.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Funcky 

Ik zou even de klantenservice van Capture One benaderen, zij zijn altijd redelijk snel met een antwoord. Ik heb deze lens ook, maar geen a7rV dus ik kan het helaas niet voor je checken. Met de camera's die ik gebruik geen probleem met de bestanden in C1 maar dat zegt niet alles. 

 

Groet,

Antonette