annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

FE 24-70 GM2

profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

FE 24-70 GM2

Enkele weken geleden mijn 24-70GM ingeruild voor een 24-70GM mkII.

 

De mkII nu 3 weken intensief gebruikt tijdens een reis in het buitenland en gemerkt dat hij toch een aantal keer de focus totaal gemist heeft. Dit heb ik nooit met de mkI gehad(die ik had sinds hij is uitgekomen).

 

Momenteel focus ik door de ontspanner half in te drukken. Als ik dan afdruk komt het soms voor dat de lens net op dat moment terug focus zoekt, met een totaal onscherp beeld als gevolg.

(Was al aan het overwegen om eventueel naar back-button focus over te stappen, maar eigenlijk zou dit probleem zich niet mogen voordoen.)

 

Al mijn camera (A7RIII) instelling zijn identiek gebleven t.o.v. het gebruik met de mkI lens.

In de lens is de laatste firmware geladen.

 

Nog mensen die dit gemerkt hebben?

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Lastig om op afstand te zeggen wat de uitdaging is in deze. Wat zijn de AF instellingen. 

 

Heb je dit ook met ander objectief op de camera. Objectief al eens getest op andere camera. 

 

Zelf een 24-70 GM II hier liggen en op een a7r III als a7 IV is AF spot on.  a7 IV waar objectief nu op zit staat op: 

Single shoot

Balanced Emphasis

af tracking sensitivity 3

Single-shot AF

Focus Area S

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

Hallo,

 

Bedankt voor de reactie.

Met andere objectieven heb ik dit nog niet gemerkt, maar de 24-70 heb ik tijdens mijn verlof ruim het meeste gebruikt.

Meestal doe ik landschapsfotografie, waar dit issue ook niet naar voor komt daar ik dan manueel focus.

 

Even de AF instellingen bekeken:

Focus mode: Continuous AF

Priority: Balanced Emphasis

Focus area: Expand Flexible spot

AF track sens: 3

 

Zoals gezegd, aan deze instelling is niets aangepast toen ik de nieuwe objectieven kocht.