annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Adapter voor...?

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Adapter voor...?

hoi fotoliefhebbers....

 

 

 

Kan ik voor mijn alpha serie dig. toestel een adapter krijgen voor elk type lens ? 

ik ben uiteraard online wezen zoeken al vele uurtjes, heb een collega die zegt dat alles te krijgen is....maar weet dat zonet niet 

 

 

 

ik heb een prachtige ( vind ik :grin: ) practica BC1 analoge camera van +/- 33 jaar oud waar ik de fotografie mee geleerd heb van mn vader.

Nu zitten er schitterende lenzen bij heel lichtsterk en vroeg me af of ik die toch kan gebruiken op mn digitale camera.....

 

de functies interesseren me niet, zoals AF enz...alles handmatig vind ik ook top. is nog leuk ook.

vraag me alleen af of zoiets te krijgen is.

Weet iemand dat?

 

alvast bedankt ! 

 

gr, Onno

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Voor je A77II is dat moeilijk, vooral omdat de afstand tussen de lens en de sensor (of film in dit geval) allesbepalend is. De Minolta MD-lenzen zaten bijvoorbeeld dichter op de film, dan de huidige Minolta/Sony lenzen waardoor het technisch niet mogelijk was om met een adapter de lens op de camera te schroeven. Integendeel, je zou de lens eigenlijk dichter bij de sensor moeten krijgen. Toch bestaat er een adapter voor, maar dan met een glaselement in, om te compenseren voor de extra afstand die zo'n adapter met zich mee brengt.

 

Voor E-mount camera's is het wel mogelijk om elke adapter te vinden omdat E-mount camera's standaard een veel kortere afstand hebben tussen lens en sensor. Een filmcamera (eender welke) heeft standaard een grotere afstand tussen lens en sensor, dus via adapters kan je deze afstand (die precies moet zijn) nabootsen op een E-mount camera. Elke adapter is daarom zonder glas (dus geen verliezen) en relatief eenvoudig te maken en te vinden voor zowat elke lens.

 

Dus voor je A77II ga je ALS de adapter bestaat, het heel moeilijk vinden.

Voor een E-mount camera ga je dankzij de standaard korte afstand tussen lens en sensor, gemakkelijk adapters vinden. Als het veel lenzen zijn, is het misschien de moeite om daar naar te kijken...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

duidelijk.....

 

helaas heb ik geen E mount......en om nu ( weer niet of het bestaat) een a mount naar e mount adapter + een adapter voor de analoge  :grin:  zijn geloof ik 5 lenzen, maar weet niet zo welke uit t hoofd...

 

thanx ! 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

http://www.ebay.com/itm/Praktica-PB-Lens-to-Sony-NEX-E-Mount-NEX-3-5-7-5n-5r-6-5T-3F-3C-A7r-Adapter-...

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Dankjullie ! 

 

 

ik heb eens zitten neuzen online.. ( ik heb overigens een a mount he ) dat ik de M42 adapter moet hebben.

2 tientjes gemiddeld!

 

 

thanx!