annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hulp bij andere Lens

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Hulp bij andere Lens

Hallo, 

 

Ik was eens benieuwd naar andere ervaringen;

 

Ik weet; ieder heeft een andere smaak...

 

Ik wil graag een groothook, met een beetje zoom.

Wat ik zeker weet is dat ik een F 2.8 Lens wil ( of lager )

Ik speur Bijna elke avond wel internet af wat er is want dat vind ik gewoon leuk...

 

Ik zie zoveel soorten en maten dat ik toch wel eens van plan was te vragen wat practisch is aan de hand van jullie ervaringen...

 

Ik wil een lens voor zowel Binnen gebruik, maar ook voor buiten, natuur, landschap en portret.

Bijvoorbeeld

17-50

10-24

28-75

 ( doe de getallen uit mijn hoofd dus kan ernaast zitten ) 

Dan volgt het merk :grin:  heb gisteren uitgebreid testen zitten bekijken...was nooit kapot van sigma maar zag gister op een site de vergelijking met tamron ( 17-50 ) en was de sigma beter..... sony, tamron, sigma, samyang, tokina.....de laatste 3 ken ik gewoon niet goed genoeg.

 

ben benieuwd, bedankt vast ! 

 

gr, Onno

 

oja, de lensdatabase ken ik natuurlijk ook 😉 

 

( in bezit van Sony aps-c )

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Misschien bij vermelden dat je een A-Mount aps-c camera hebt :wink:

 

Sigma is absoluut de laatste jaren opperbest bezig met hun nieuwste lenzen... Ze behoren in verschillende types lenzen zelfs tot de absolute top! Tamron is aan een inhaalbeweging begonnen. 

 

De lenzen die je opsomt zijn niet meer van de nieuwste en toevallig (?) alleen Tamron 😉 de 28-75 en 10-24 raad ik je niet meer echt aan, ze zijn wel goed, maar in het eerste getal zit je met een full frame lens die pas start op 28mm, scherpte is goed voor de prijs. Heb deze lens zelf gehad. Wel een snelle lens qua focus! De 8-16 van sigma is veel beter dan de 10-24.deze lens is vanaf dag 1 zelfs geen schitterende lens geweest. 

 

De 17-50 is logischer maar Sony heeft een mooiere 16-50 ssm. De 17-50 heeft ook erg vaak last kan front of backfocus... En corrigeren is mogelijk met je camera... Behalve als het gedrag op breedhoek anders is dan op tele. En een geruisloze schepstelmotor zoals ssm geniet veruit de voorkeur! Had je deze lens niet? De Tamronlenzen die je opsomt zijn zonder schepstelmotor... Dus niet zo stil. Wel snel. 

 

Het is niet zo gemakkelijk! Heb nu ook even geen tijd meer om verder je schrijven... 

Als snel advies zou ik zeggen kijk eens naar de sigma 8-16 en de Sony 16-50.alle recente sigmalenzen die je zouden bevallen zijn ook de moeite op papier, maar daar heb ik geen eigen ervaring mee. :thumbsup:

 

 

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

dankjewel voor je reactie ! 

 

 

ben je bekend met het merk Tokina en Samyang? zijn dat topproducten of is het `minder`

 

groetjes, Onno

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Samyang maakt echt uitstekende producten, maar zijn -voor vandaag- enkel handmatig scherp te stellen. Voor macro is dat niet zo'n ramp, maar voor veel andere genres is dat minder prettig. Samyang kan ik je wel warm aanbevelen! 

 

Met tokina Ida ik minder leuke ervaringen. Je gaat weinig interessante lenzen vinden, tenminste ze maken weinig voor Sony. 1 echt topper is wel hun 11-16mm 2.8 lens... Echt wel top! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training