annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

usb instelling massaopslag is uitgegrijsd

profile.country.NL.title
Kees_01
Lid

usb instelling massaopslag is uitgegrijsd

Op pagina 3/6 VAN Instellingen3 is USB verbinding Massaopslag uitgegrijsd. Waarom?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Pagina 3/6 van welke handleiding?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Kees_01
Lid

Eerst even een excuus. Mijn vraag stond niet in de goede tab.

Het betreft de onderste regel op pagina 3/6 van Instellingen3 van de RX10M4.

Daar staat de regel USB-verbinding Massa opslag" uitgegrijsd.

In de helpgids lees ik daar het e.e.a. over.  De Rx10m4 in de auto mode  zorgt autom voor het juiste protocol. Mode massaopslag is in dat opzicht wat beperkter, maar zou goed genoeg moeten zijn om de Rx10m4 via de usb aansluiting van de Samsung TabS3 met deze tablet te kunnen communiceren.Of een tablet is geen USB apparaat, zoals in de helpgids genoemd.

• Ik kan blijkbaar pas iets anders selecteren zodra de RX10m4 met een PC is verbonden en niet met een tablet. Maar omdat ik momenteel niet over een PC kan beschikken dacht ik via de tablet mijn bestanden van de sd kaart in de camera te kunnen lezen. Blijkbaar gaat dat dus niet. Eerst had ik de Sd kaartjes in een losse cardreader die via usb verbonden is met de tablet, gedaan en dat ging voor een van de twee kaartjes goed, het andere kaartje werd door de tablet niet gezien terwijl beide kaartjes in de camera gewoon functioneren. Dat verhaal heb ik gisteren eveneens beschreven onder de tab Camera's. Eerder dit jaar verliep het lezen van bestanden via de cardreader door de tablet vlekkeloos.
  • Alvast dank voor hetmeedenken

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Kees_01 

Ik heb inderdaad ook kaartjes die in de ene kaartreader wel werken en in de andere niet. Het heeft vaak met de leessnelheid van het kaartje te maken. 

De massaopslag zal inderdaad niet werken zonder dat de camera aan een pc hangt. 

Groet,

Antonette