annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SONY DSC TX5 verliest kleur

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Marly.R
Nieuw

SONY DSC TX5 verliest kleur

Hallo,

Ik heb nu bijna 2 jaar een sony DSC TX5 cybershot camera en ben daar tevreden over. Hij is 3 meter waterdicht en dat heb ik eigenlijk nog nooit echt gebruikt tot ik vorige week op vakantie ging.

Na dat ik hem in het water heb gebruikt is de buitenkant van de lens afdekker kleur gaan afblakeren! Ik heb hem afgespoeld zoals in het boekje stond maar er ging steeds meer van de 'lak' vanaf.

Hij ziet er nu zo uit:

Foto op 17-12-12 om 19.15.jpg

Niet zo mooi dus!

Zijn er mensen die dit ook hebben? En weet iemand of ik hier garantie op heb?

Groetjes

Marly

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Marly,

Dat ziet er inderdaad niet best uit.

Het ligt eraan hoever u onder water bent gegaan natuurlijk.

Ik zou als ik u was teruggaan naar de winkel vanwege garantie, zie hieronder;

Hoe lang moet een product meegaan?

Hoe lang een product mee moet gaan, hangt natuurlijk af van het soort product. Een wasmachine gaat bijvoorbeeld vaak langer mee dan een mp3-speler. Het is verstandig om van tevoren aan de verkoper te vragen hoe lang het product mee moet gaan. U kunt dit ook aan de fabrikant van het product vragen.

Wanneer voldoet een product niet aan de verwachtingen?

Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Een auto moet u bijvoorbeeld onderhouden. Hebt u een product verkeerd gebruikt of hebt u een product beschadigd? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen.

Bij wie moet u zijn als uw product ondeugdelijk is?

Ga altijd eerst terug naar de winkel waar u het product hebt gekocht. En probeer samen met de verkoper een oplossing te vinden. Komt u er niet uit als u uw klacht bespreekt? Stuur dan één van onderstaande voorbeeldbrieven naar de verkoper.

Sony geef 1 jaar fabrieksgarantie en daarna is het aan de winkel, zie hieronder;

Fabrieks- of verkopersgarantie

Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt. Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft. Meestal krijgt u deze extra garantie van de fabrikant.

Let op

U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.

Bron: http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie?gclid=CMHysa6YorQCFQ1Y3god404A9Q

Verdere informatie die ik vond over het water bestendig;

Over de waterdichtheid, stofdichtheid en schokbestendigheid van de camera.


Deze camera is ontworpen om waterdicht, stofdicht en schokbestendig te zijn.

Schade als gevolg van verkeerd gebruik, misbruik of gebrek aan goed onderhoud van de camera wordt niet gedekt door de beperkte garantie.


• Deze camera is waterdicht, stofdicht en schokbestendig volgens IEC60529 IP58. De camera kan tot een diepte van 3 meter onder water gedurende 60 minuten worden bediend.

• Stel de camera niet bloot aan stromend water, zoals kraanwater.

• Gebruik de camera niet in warmwaterbronnen.

• Gebruik de camera binnen het aanbevolen watertemperatuurbereik van –10 °C t/m +40 °C.

• Deze camera voldoet aan de norm MIL-STD 810F Method 516.5-Shock en heeft een valtest vanaf een hoogte van 1,5 m boven een 5 cm dikke multiplexplank * doorstaan.

* Afhankelijk van de gebruiksvoorwaarden en -omstandigheden wordt geen garantie gegeven met betrekking tot schade aan, storing van of waterdichtheid van deze camera.

• Voor wat betreft de stofdichtheid en schokbestendigheid van de camera, wordt geen garantie gegeven dat de camera geen krassen of deuken kan oplopen.

• Soms gaat de waterdichtheid verloren wanneer de camera wordt blootgesteld aan een sterke schok, zoals bij een val. Wij adviseren u dan de camera tegen vergoeding te laten inspecteren door een erkende reparateur.

• De bijgeleverde accessoires voldoen niet aan de specificaties voor waterdichtheid, stofdichtheid en schokbestendigheid.


Bron: http://pdf.crse.com/manuals/4170840531.pdf

Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Gr. The Hat

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
The-Hat
Nieuw

Beste Marly,

Dat ziet er inderdaad niet best uit.

Het ligt eraan hoever u onder water bent gegaan natuurlijk.

Ik zou als ik u was teruggaan naar de winkel vanwege garantie, zie hieronder;

Hoe lang moet een product meegaan?

Hoe lang een product mee moet gaan, hangt natuurlijk af van het soort product. Een wasmachine gaat bijvoorbeeld vaak langer mee dan een mp3-speler. Het is verstandig om van tevoren aan de verkoper te vragen hoe lang het product mee moet gaan. U kunt dit ook aan de fabrikant van het product vragen.

Wanneer voldoet een product niet aan de verwachtingen?

Een product voldoet niet aan de verwachtingen, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Bijvoorbeeld als een product is versleten, is het niet ondeugdelijk. Dat hoort er bij. Een auto moet u bijvoorbeeld onderhouden. Hebt u een product verkeerd gebruikt of hebt u een product beschadigd? Dan moet u de kosten voor reparatie of voor een nieuw product zelf betalen.

Bij wie moet u zijn als uw product ondeugdelijk is?

Ga altijd eerst terug naar de winkel waar u het product hebt gekocht. En probeer samen met de verkoper een oplossing te vinden. Komt u er niet uit als u uw klacht bespreekt? Stuur dan één van onderstaande voorbeeldbrieven naar de verkoper.

Sony geef 1 jaar fabrieksgarantie en daarna is het aan de winkel, zie hieronder;

Fabrieks- of verkopersgarantie

Geeft de fabrikant of de verkoper garantie? Dan is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt. Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft. Meestal krijgt u deze extra garantie van de fabrikant.

Let op

U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.

Bron: http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie?gclid=CMHysa6YorQCFQ1Y3god404A9Q

Verdere informatie die ik vond over het water bestendig;

Over de waterdichtheid, stofdichtheid en schokbestendigheid van de camera.


Deze camera is ontworpen om waterdicht, stofdicht en schokbestendig te zijn.

Schade als gevolg van verkeerd gebruik, misbruik of gebrek aan goed onderhoud van de camera wordt niet gedekt door de beperkte garantie.


• Deze camera is waterdicht, stofdicht en schokbestendig volgens IEC60529 IP58. De camera kan tot een diepte van 3 meter onder water gedurende 60 minuten worden bediend.

• Stel de camera niet bloot aan stromend water, zoals kraanwater.

• Gebruik de camera niet in warmwaterbronnen.

• Gebruik de camera binnen het aanbevolen watertemperatuurbereik van –10 °C t/m +40 °C.

• Deze camera voldoet aan de norm MIL-STD 810F Method 516.5-Shock en heeft een valtest vanaf een hoogte van 1,5 m boven een 5 cm dikke multiplexplank * doorstaan.

* Afhankelijk van de gebruiksvoorwaarden en -omstandigheden wordt geen garantie gegeven met betrekking tot schade aan, storing van of waterdichtheid van deze camera.

• Voor wat betreft de stofdichtheid en schokbestendigheid van de camera, wordt geen garantie gegeven dat de camera geen krassen of deuken kan oplopen.

• Soms gaat de waterdichtheid verloren wanneer de camera wordt blootgesteld aan een sterke schok, zoals bij een val. Wij adviseren u dan de camera tegen vergoeding te laten inspecteren door een erkende reparateur.

• De bijgeleverde accessoires voldoen niet aan de specificaties voor waterdichtheid, stofdichtheid en schokbestendigheid.


Bron: http://pdf.crse.com/manuals/4170840531.pdf

Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Gr. The Hat

profile.country.nl_NL.title
Marly.R
Nieuw

Bedankt! Ik ga dat zeker proberen.

Ik ben er mee wezen snorkelen, dus niet dieper dan 3 meter en de waterdichtheid is eigenlijk ook nog prima, het enige probleem is de buitenkant..Niet echt een drama maar wel super lelijk!

In ieder geval bedankt voor al je tips en info!

Groetjes Marly

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik ben helaas te laat van de partij...maar tem 31 maart werd dit probleemloos hersteld. Dit was een erkend en gekend probleem van de Sony TX5. Er heeft zelfs een officiële mededeling van hans klis op dit forum gestaan hierover. Gelukkig is het maar cosmetisch!
_____________________________________________________
Sony Alpha Training