annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SONY CYBERSHOT DSC-RX10 MARK IV.

Powergirl01
Nieuw

SONY CYBERSHOT DSC-RX10 MARK IV.

Vraagje... Ik heb een nieuwe camera, de SONY CYBERSHOT DSC-RX10 MARK IV. Nu heb ik foto's genomen maar die zijn niet terug te zien op de camera en ik kan ze ook niet openen in een fotoprogramma. Het formaat is "jpeg" en ze nemen ook verschillende MB per stuk in beslag. Ik heb behoorlijk veel foto's genomen gedurende 2 uur en het eerste halfuur zijn de foto's gewoon zichtbaar. Ik ben bang dat ik misschien een instelling heb gewijzigd (onbewust) waardoor of het format anders is dan jpeg of ik heb iets anders raars gedaan. Ook in een fotoprogramma is het bestand niet leesbaar c.q. niet te openen omdat het format niet ondersteund wordt. 

Ik heb geen kaartjes verwisseld. Ik heb later in de week het toestel weer helemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet en nieuwe foto's genomen maar ook die worden niet herkend. 

 

Kan iemand mij helpen mijn foto's weer zichtbaar te maken? 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Vervelend dat je foto's weg zijn! Ik ga bij onze service navragen of dit een bekend probleem is hoe je toch de foto's terug kan krijgen. 

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Als je na het formatteren van de kaart nog steeds geen foto's kan zien,  zou ik toch even met de camera langs de dealer gaan. Mocht het daar ook niet lukken, dan zal de camera waarschijnlijk opgestuurd moeten worden ter reparatie.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Powergirl01!

 

Welke programma's heb je gebruikt? 
Als je per ongeluk naar RAW bent geswitcht zou het kunnen zijn dat het programma of de versie die je gebruikt niet up to date zijn en daardoor deze bestanden niet herkend worden.

 

Wat gebeurt er als je een andere geheugenkaart gebruikt?

Had je de geheugenkaart geformatteerd bij het eerste gebruikt in deze camera?

 

Groet!
Antonette