annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ervaringen/probleem DSC-HX400V met verzenden foto's naar Huawei P9

GRZM66
Ontdekker

Ervaringen/probleem DSC-HX400V met verzenden foto's naar Huawei P9

Beste mensen,

 

Ik heb onlangs dit prachtige toestel gekocht maar het verzenden van de foto's naar mijn smartphone de Huawei P9 lukt niet.

Met de geinstalleerde android app PlayMemories Mobile (laatste versie 5.7.1.) is het wel gelukt om verbinding te maken met de camera, maar dan met de optie naar smartphone verzenden gebeurt er niets !

De P9smartphone gaat een gegeven moment de verbinding verbreken van de WIFI met de camera, en over op een andere bekende niet sony Wifi verbinding.

 

Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet maar ook bij NFC gebeurt er ook niets tot weinig in overdracht. Als ik mijn smartphone naast de camera plaats (bij beeldweergave) wordt het beeld eventjes  zwart op de camera,als reactie, maar vervolgens bllijkt  er dan ook niets verzonden. (zou overigens niet weten waarheen op camera (welke map of app)

 

Ligt dit aan de de smartphone P9 die ik bezit? Omdat niet alle camera's worden ondersteund, of is het iemand wel gelukt foto's draadloos te verzenden met deze niet zo heel erg vreemde combinatie van merken.

 

Ik heb overigens alles geinstalleerd volgens de handleiding op deze site, en meegeleverd in doos (Overigens heeft de versie van deze camera geen QR code, maar levert het een ssid met wachtwoord. die verbinding is gelukt). Kom er helaas niet uit.:smileysad:

 

Wie heeft een tip?

 

nu moet ik mijn foto's met het USB kabeltje online maken, daar wil ik juist vanaf....

 

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

De Sony WiFi verbinding is de WiFi-Direct verbinding, m.a.w. buiten het thuis WiFi netwerk om. Via PlayMemories Home zijn diverse instellingen instelbaar.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
GRZM66
Ontdekker

Goedemorgen,

ja dat wist ik. Maar alles gedaan volgens de handleiding maar krijg geen bestandsoverdracht. En vreemd waarom NFC niet werkt. is op beide appaaraten ingeschakeld maar er gebeurt niets...

Vriendelijke groet

 

Grzm66

Spoiler
 
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @GRZM66!

 

Om even uit te sluiten: NFC werkt wel goed met andere apparaten?

(Heb zelf ooit een telefoon gehad waarvan de NFC het op een gegeven moment niet meer goed functioneerde, vandaar:smileywink:)

GRZM66
Ontdekker

De NFC werkt correct. De GSM is vrij nieuw en zonder mankementen.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ok dan kan het daar in elk geval niet aan liggen...

 

Hoe het normaal gesproken zou moeten werken:

- Je zoekt de foto op die je wilt gaan versturen, je houdt NFC op NFC teken (mijn telefoon geeft dan ook even een geluidssignaal) Je krijgt een melding als: "Operate smartphone" als deze nog ge-locked is. Playmemories start automatisch op en op je telefoon zie je de vooruitgang van het oversturen en een mini voorbeeld van de foto. Ik moet de telefoon en de camera echt tegen elkaar houden voor het werkt. Als er verbinding gemaakt is, is dit niet meer nodig. Na het versturen van de foto verbreekt de verbinding automatisch. 

 

Foto's komen in een mapje 'playmemories' maar zijn ook in je gewone album zichtbaar. 

 

Als ik me niet vergis is de Huawei P9 (vrijwel) identiek aan de Google Nexus. Ik zal nog even proberen of ik daarmee kan testen. Helaas dan niet met de HX400v, maar wel met een enigszins vergelijkbaar toestel.

 

 

 

profile.country.NL.title
famhoi
Nieuw

Je moet de play memories mobiel app installeren op je smartphone en dan maak je via deze app verbinding met je camera en kun je foto's selecteren op de camera en verzenden naar je telefoon. Gaat best snel. Ik zat eerst ook te tobben  en kwam er toen achter dat het op deze manier moet.