annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Scherpstellen RX10 III

profile.country.NL.title
Boterblommeken
Lid

Scherpstellen RX10 III

Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd? Het duurt soms erg lang om scherp te stellen en ook om het beeldje te verwerken.

Wie kan me helpen?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Boterblommeken en welkom bij de Community!

 

Eh da's lastig om zo een twee drie te zeggen, dat kan heel veel factoren hebben.

Het beeld wegschrijven is wellicht het makkelijkst op te lossen door een snellere geheugenkaart te gebruiken. Welke geheugenkaart gebruik je nu? Dan gaat het vooral om de schrijfsnelheid, niet de leessnelheid. (write/read staat er meestal op de kaart)

 

Het scherpstellen kan heel veel factoren hebben: Je scherpstelinstellingen, veel/weinig licht en is het onderwerp dichtbij of ver weg. Misschien kun je een situatie beschrijven waarbij dit probleem zich specifiek voordoet?

profile.country.NL.title
Boterblommeken
Lid

Hallo. Bedankt voor je suggesties. Mijn kaartje is OK. Fotoweergave stond aan op 2 seconden. DAt heb ik uitgezet en nu kan ik doorfotograferen. Mijn camera stond ook op AF-C. Behalve bij bewegende zaken zet ik die nu op AF-S. Dat scheelt al een heleboel. De camera heeft zoveel mogelijkheden dat het me duizelt af en toe. Vandaar ook dat ik de facebookpagina begonnen ben maar het loopt nog niet echt storm.