annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Opvolger DSC-HX400V ???

Opvolger DSC-HX400V ???

Vraagje:

De cybershot DSC-HX400V gaat al weer een tijdje mee.

Komt er een opvolger voor deze camera en zo ja, wanneer?

Las op internet dat Sony mogelijk wil stoppen met deze serie......

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi DutchRebel, welkom bij de community!

 

Eh tja, da's voor ons als community leden ook koffiedik kijken ben ik bang. De afgelopen jaren is de niet-officiële informatie stroom redelijk opgedroogd en komt er heel weinig meer los voor een product daadwerkelijk gelanceerd wordt. Traditioneel gezien zijn de camera's zoals de HX400 aardig in trek geweest dus zou het logisch zijn dat zo'n lijn doorgezet wordt, maar wie weet.... 

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik betwijfel dat deze lijn stopgezet wordt. Over een opvolger durf ik niks te zeggen. Er zijn meerdere Cyber-shot camera's die al een tijdje meegaan zonder dat er een opvolger komt. 

Ik denk dat je veilig over kan gaan op aankoop, ook gezien de prijs momenteel :slight_smile:

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik betwijfel ook zeer sterk dat Sony deze lijn zou stoppen! Het is al een tijdje duidelijk dat smartphones serieus wat werk van compactcamera's overnemen, maar er zijn 2 grote groepen van compactcamera's die wel duidelijk overleven: compact en zeer hoge kwaliteit (rx-reeks) of compactcamera's met zeer veel Zoom (wx- en hx-reeks). Superzooms zoals deze zijn dus absoluut wel in trek! 

 

Het zijn de goedkope compactcamera's die weinig interessant zijn alsook -helaas- onderwatercamera's waar Sony lijkt mee gestopt te zijn. 

 

Ik zou ook eens sterk kijken maar de wx500 en hx90(v) als je mooi compromis wilt tussen compact en zeer veel Zoom! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bedankt voor je reactie.

Ik heb nu nog een HX-100V uit 2011 dus die is wel aan vervanging toe.

Maar zelfs deze oude HX-100V had al 30x optische zoom.

Echter als ik (kleine) dieren wil fotograferen dan is dit nog best wel weinig want ze blijven meestal niet zitten tot ik dichtbij genoeg ben gekomen.

Daarom zou ik het liefste een overstap maken naar 50x zoom of hoger.

De concurrentie voor de HX-400V zit al op ong. 65x zoom of 83x zoom (Laatste is wel stuk duurder)

Op zich zou dus de HX-400V wel kunnen denk ik maar aangezien deze er ook al weer een tijdje is zou ik balen als een stekker als ik die koop terwijl er over bijv. 2 maanden een HX-500V te koop is.....

De prijs is inderdaad wel aantrekkelijk nu.

Maar ik zou enorm balen als ik nu de "400" koop en de "500" 2 maanden later in de winkel ligt.

De "400" gaat toch ook al weer best lang mee....

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Tja.... Dat risico is er altijd natuurlijk! 

 

Punt is dat hoe meer zoom je hebt, het soms wel lastiger wordt om de dieren in beeld te 'vangen' omdat je beeldhoek (wat je in beeld hebt) steeds kleiner wordt. Je bent meer aan t zoeken waar ze zitten zogezegd :wink: Ook wordt de invloed van je eigen beweging steeds groter naarmate je meer inzoomt, als je foto's nog uit de hand goed wil kunnen nemen heb je in elk geval al vrij veel licht nodig en ook het scherpstellen wordt bij de extreme zooms een steeds groter probleem. Je bent dan al gauw weer aangewezen op een statief. 

 

De camera met 83x zoom (ik neem aan dat je de P900 van Nikon bedoelt) heb ik al wel eens in handen gehad, het zoombereik is inderdaad indrukwekkend, maar persoonlijk vond ik het zoekerbeeld op de uiterste zoomstand erg onrustig.

Bedoel inderdaad de Nikon P900.

Maar ook de Canon SX60 is natuurlijk een goede concurrent met 65x optische zoom.

Bovendien hebben beide cameras ook nog eens een volledig kantelbaar scherm en de HX400V niet.

 

Maar omdat ik een leek ben op het gebied van fotografie (camera staat bijna altijd op automatische stand...) en dus niet elk jaar een nieuw toestel koop zowk ik eigenlijk een eenvoudig te bedienen toestel met een goede zoom zodat ik er weer een jaar of 4 tegen kan.

 

En gezien mijn positieve ervaringen met mijn oude HX100V zou ik toch het liefste weer een Sony nemen....

(Ook al is de SX60 ook wel aantrekkelijk qua zoombereik, prijs en het kantelbare scherm....)

 

 

P.S.: Ik heb er nog geen haast meer hoor, maar als de HX500V nog voor kerst in de winkel zou liggen met bijv. 65x zoom en een leuke aanschafprijs dan zou dat wel fijn zijn....  :wink:

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

En dan liefst met een kantelbaar scherm... :wink: We helpen je hopen!

Als dat zou kunnen.....

 

Maar dan word ik misschien iets te veeleisend.....  :rolling_eyes: :innocent: