annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Onscherpte foto's bij uitvergroten

OPGELOST
HPNouwen
Nieuw

Onscherpte foto's bij uitvergroten

Sinds deze zomer heb ik een DSC HX 200v. Onlangs wat familiefoto's gemaakt. Bij een uitvergroting bleek de foto vrij korrelig. Ik heb nu meerdere foto's op de pc bekeken en valt me op dat dat toch vaak het geval is. Ik fotografeer vaak met de stand "superieur automatisch". Hebben meer mensen deze ervaring of is het een instelling die ik kan aanpassen.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is eigenlijk niets abnormaal...compactcamera's hebben een kleine sensor (met veel megapixels) waardoor de kwaliteit bij uitvergroten relatief bedroevend is in vergelijking met spiegelreflexcamera's. Bij deze laatste is de sensor vele malen groter met slechts evenveel megapixels (en aldus lagere pixeldensiteit) waardoor veel hogere kwaliteit mogelijk is.

 

In daglicht zal het nog meevallen, vooral als het iets donkerder wordt zal de kwaliteit zienderogen achteruit gaan.

Wil je hogere kwaliteit, moet je uitwijken naar een camera zoals de RX100 reeks (zowel de versie 1 als de nieuwe verise 2) met bijhorend prijskaartje...Je verliest zoomcapaciteit, maar je wint aan kwaliteit.

Wil je nog beter, dan kijk je best naar de Nex reeks, een spiegelreflexsensor in een zo klein mogelijke behuizing!

 

Goedkoopste remedie is niet uitvergroten natuurlijk :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is eigenlijk niets abnormaal...compactcamera's hebben een kleine sensor (met veel megapixels) waardoor de kwaliteit bij uitvergroten relatief bedroevend is in vergelijking met spiegelreflexcamera's. Bij deze laatste is de sensor vele malen groter met slechts evenveel megapixels (en aldus lagere pixeldensiteit) waardoor veel hogere kwaliteit mogelijk is.

 

In daglicht zal het nog meevallen, vooral als het iets donkerder wordt zal de kwaliteit zienderogen achteruit gaan.

Wil je hogere kwaliteit, moet je uitwijken naar een camera zoals de RX100 reeks (zowel de versie 1 als de nieuwe verise 2) met bijhorend prijskaartje...Je verliest zoomcapaciteit, maar je wint aan kwaliteit.

Wil je nog beter, dan kijk je best naar de Nex reeks, een spiegelreflexsensor in een zo klein mogelijke behuizing!

 

Goedkoopste remedie is niet uitvergroten natuurlijk :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training