annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Onscherp beeld inzoomen HX90 1,5 mtr.

profile.country.NL.title
A.Revenberg
Nieuw

Onscherp beeld inzoomen HX90 1,5 mtr.

Hallo,

 

Ik heb nu een paar dagen de Cyber-shot HX90 in huis. Als ik op een voorwerp die op ca. 1,5 mtr - 2 mtr afstand staat inzoom, krijg ik dit niet scherp. (Voorbeeld een tissuedoosje met bloemen).

Ik heb de oude Panasonic Lumix  TZ25 erbij gepakt die het wel voor elkaar krijgt.

Instellingen die staan ingesteld zijn, Stand Superieur autom., AF-S, AF Hulplicht Auto.,

Ik zoom eerst in, druk dan de knop half in op scherp te kunnen stellen, maar lukt tot op heden niet om alleen het doosje scherp te krijgen.

Ver weg zoomen of heel dicht bij is trouwens (nog) geen probleem.

Zijn er instellingen die ik nog vergeten ben, of belangrijk zijn. Doe ik iets verkeerd of ken het gewoonweg niet!

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

 

Tags (3)
4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Hi, welkom in de Sony Community. Ik neem aan dat al je in de handleiding had gekeken?

Anders kan wellicht één van de experts hier  je verder helpen.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @A.Revenberg 

Ik vermoed dat het te maken heeft met de minimale scherpstelafstand. Die is per lens en camera verschillend.

Hoe verder je inzoomt, hoe verder het onderwerp van je lens vandaan moet zijn om scherp gesteld te kunnen worden. Dus het kan zijn dat je net buiten de mogelijkheden van de camera zit door te ver in te zoomen.
De panasonic kan óf een kleinere scherpstelafstand hebben of je hebt minder ingezoomd.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

 

Groet!

Antonette

profile.country.NL.title
A.Revenberg
Nieuw

Hallo,

 

Ik dacht dat dit voor de de huidige moderne camera's geen probleem zou zijn.

Ook aangezien de in de advertentie text van Sony staat: "precision optica waarmee u scherpe, loepzuivere beelden binnen een bereik van 24-720 mm vastlegt."

Valt me toch tegen. Stuur deze terug en ga kijken naar een Panasonic.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Dat is jammer om te horen.

Helaas kan de techniek nog steeds niet op tegen de wetten der natuur en moet de telelens die een onderwerp op korte afstand kan scherpstellen nog uitgevonden worden.  Elke lens met hetzelfde zoombereik  als de hx90 zal hetzelfde probleem hebben als je op de telestand op een korte afstand wil scherpstellen. 

Succes!