annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Laptop herkent Sony DSC-HX60 niet meer via USB verbinding

Lauraa91
Nieuw

Laptop herkent Sony DSC-HX60 niet meer via USB verbinding

Goedendag,

 

Sinds november heb ik een nieuwe DSC-HX60 camera.

Ik heb alles goed ingesteld op de camera en de betreffende programma's gedownload.

Ik heb test foto's en filmpjes gemaakt en deze via USB kabel op de laptop gezet.

 

Nu ben ik net terug van vakantie en wil graag de foto's op mijn laptop zetten. Echter herkent mijn laptop de camera nu niet meer? Ik heb alle instellingen goed staan en ik snap er niks van.

 

Herkent iemand dit probleem? Weet iemand dit probleem op te lossen?

 

Ik hoor het graag!

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Lauraa91 

 

Welkom op de community! Is er iets verandert aan de laptop? (Updates?) Welke besturingsysteem gebruik je, Windows of Mac? Met wat meer informatie kunnen we je mogelijk wat sneller helpen.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
Lauraa91
Nieuw

Hallo Sigi,

 

Dankjewel!

 

Ik gebruik Windows 10 Home. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of ik in de tussentijd mijn laptop heb geupdate, volgens mij niet, maar dit weet ik niet zeker. Ik gebruik versie 1903.

 

Mocht je nog meer info nodig hebben, hoor ik het graag! 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Lauraa91 

 

Heb in je laptop een SD cardreader? Zo ja, stop je SD (geheugen) kaart eens direct in je laptop en kijk of de Windows verkenner de SD kaart “ziet”. Dan weet je of het probleem in de USB of USB kabel zit.

 

 

Ik hoor het graag,

grt Sigi

mijn foto's op; 500px en
Lauraa91
Nieuw

Hallo Sigi,

 

Ja, de SD kaart pakt hij wel via de card reader. Dus ik heb de foto's op deze manier op de laptop kunnen zetten.

 

Ik vind het alleen raar dat ik na één keer gebruik van de camera via de USB kabel naar de laptop, deze in eens niet meer doet. De kabel werkt wel, want de camera laad wel op wanneer ik deze koppel aan de laptop.

Het blijft toch raar dat dit ineens niet doet? 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Op zich wel ja, maar kan toch wel betekenen dat er iets aan de hand is met het USB deel.

Maar mooi dat het via de cardreader opgelost is. In lees overigens mijn SD kaart altijd zo uit, is sneller en zekerder.

 

Overigens; ken je dit bericht al (van de ondersteuning pagina van jouw camera)

https://www.sony.nl/electronics/support/compact-cameras-dsc-hx-series/dsc-hx60/articles/00232343

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en