annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ik wil van mijn camera af en geld terug. Dat is alles

profile.country.NL.title
Luna1210.
Nieuw

Ik wil van mijn camera af en geld terug. Dat is alles

 
7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Luna1210.
Nieuw

Ik weet dat ik daarvoor niet op een forum moet zijn, maar het is wel wat ik ga doen als mijn camera niet snel verbinding gaat maken met mijn smartphone. Voor mij belangrijke filmpjes kan ik net zo goed weggooien. Niks werkt. SSID, NFC, QR code. Niks. Wil je Play memories downloaded, denk je dat het fout gaat want die app heet ineens anders. Dat slaat nergens op. Mijn vorige camera deed het wel dus wat mij betreft is dit geen goed teken. Iemand ervaring met deze ellende? 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Luna1210. 

 

Jammer dat je zo'n frustrerende ervaring hebt. Ben je al eens met de camera naar de verkopende winkel terug gegaan? De verkoper zou moeten weten hoe e.e.a. werkt. En je zal er toch langs moeten indien je de camera vergoed wil hebben.

 

Succes, grt Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Luna1210. 

 

Naast wat @Sigiphoto al noemt is het lastig om iets voor je te kunnen betekenen zonder info over welke camera en welke smartphone het betreft. Je vorige camera deed het wel zeg je. Welke camera was dat?

 

Groet!

Antonette

profile.country.NL.title
AnnaToosvandenHeuvel
Lid

Ik heb dit manko ook met mijn camera. de Sony A7 III. mijn vorige doet het wel. Ook de app op mijn telefoon werkt niet met deze camera.

Ook niet op mijn computer.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@AnnaToosvandenHeuvel 
Dat is vervelend. Welke telefoon heb je en welke versie van de app?

Wat werkt er niet op de computer? De Imaging Edge Suite?

 

profile.country.NL.title
AnnaToosvandenHeuvel
Lid

Ik heb een iPhone 7 plus, de nieuwste apps erop gedownload niks werkt met mijn Sony camera A7 III. In de reviews over de apps niks dan *****.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het is vervelend en frusterend als iets niet werkt zoals je wenst, maar als je hulp wenst via het forum? Is het wel verstandig om zoveel mogelijk informatie. Bijvoorbeeld welke stappen je doorlopen hebt. Alleen dan kan men je voorzien van een gericht antwoord. 

--------------------------------

 

Kun je stapsgewijs uitleggen hoe je verbinding probeert te maken? 

* Welke stappen doorloop je op de camera

 

* Welke stappen doorloop je op de telefoon

 

----------------------

Heb zelf "Image Edge Mobile" versie 7.3.2 draaien op een iPhone 11 Pro met laatste developer edition van iOS 13. Heb twee a7 III en een a7r III toestelen liggen met versie 3.10. 

 

1 van de  camera's is van kennis (a7 III) Deze hier liggen om in te stellen. Dus gelijk gebruikt om mee te testen. Deze eerst verbonden met de telefoon volgens de onderstaande stappen. Daarna meermaals opnieuw verbonden zonder problemen. 

* derde tabblad (wereld bol)

* ctrl w / Smartphone = on

* vervolgens naar connection - Hier kreeg ik QR code te zien om te scannen met mijn mobiel. 

Op de telefoon

"Image Edge Mobile" dan kiezen voor --> "met een nieuwe camera verbinden" Code scannen en verbinding komt tot stand. 

Wat ik wel merkte als ik verbinding verbreek met de camera. Dat ik de app op de telefoon opnieuw op moest starten. Nog even getest met wat oudere iPhone 7 en hier zelfde. Maar camera's verbinden ging vlot en zonder enig probleem. Vandaar ook de vraag beschrijf eens stapsgewijs welke stappen je doorloopt om te verbinden. 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web