annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

foto's via wifi versturen

foto's via wifi versturen

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een DSC-HX90V. Ik werk op Apple Laptop (El Capitan). Geen enkel programma (Playmemories0 dat meekomt met deze camera werkt op mijn besturingsprogramma (Versie 10.11.1). Toch wel erg telerstellend. Verder heb ik ook mijn foto's draadloos (via WIFI) proberen te versturen naar mijn Iphone 6. Ook dit lukt helaas niet. Blijft maar "Verbinden" zeggen op de camera. Wel heb ik het Wifi netwerk geselecteerd van mijn camera.

Al met al is het qua fotokwaliteit een prima camera. Alleen voor Apple gebruikers is het een waardeloos apparaat. Ik zou het zeker niet aangeschaft hebben als ik dit had geweten. Heb hem namelijk speciaal gekocht om de foto's draadloos naar mijn computer en/of smartphone te kunnen versturen.

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.NL.title
GwennieBenjamins
Ontdekker

Ik denk dat de app bijgewerkt moet worden... Na de iOS update van begin oktober 2019 werkt het niet meer... 😞

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@GwennieBenjamins 

 

zie antwoorden in Topic; Imaging Edge Mobile 

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
GwennieBenjamins
Ontdekker

Het werkt weer!! Fijn 🙂 Grote opluchting!!

profile.country.NL.title
jwrieds
Ontdekker

Hi, je zegt de camera kan geen verbinding maken met de wifi...Maar in de directe stand maakt de laptop verbinding met de wifi van de camera...het kan zijn dat ik je verkeerd heb begrepen hoor. Bij mij gaat alles prima. Fototoestel zetten in de stand van beelden versturen, select wifi on remote device, de ipad/computer verbinden met het netwerk dat de cmera aangeeft, wachtwoord invoeren en gaan met het transferprogramma..

profile.country.NL.title
GwennieBenjamins
Ontdekker

Ha @jwrieds , zoals ik hierboven al had vermeld, werkt alles weer na de update van de app! 🙂

profile.country.NL.title
Zip1970
Nieuw

Hoi, ik heb deze week de Sony DSC-HX90V ontvangen en we zijn aan het stoeien geweest met de app om de foto's naar IPhone 7 over te zetten. Uiteindelijk lukte het met de app van Imaging Edge Mobile. 

 

Helaas lukt dit overzetten nu alleen met foto's. Bij filmpjes krijg ik een foutmelding. We willen juist de filmpjes overzetten op de IPhone, omdat mijn dochter wil vloggen. Deze camera wordt ook met dat doel verkocht ...grrrr...

 

Ik vind het tot nu toe niet soepel gaan. Wie kan mij helpen met advies met betrekking tot het via wifi overzetten van filmpjes op IPhone? 

 

Bedankt! 

 

profile.country.NL.title
Richbrit
Ontdekker

Ik moet eerst de gps ontvanger (lokatie)op de smartphone inschakelen alvorens ik een wifi verbinding kan maken met de camera...

Met mijn Apple 6 en IOS 13.3 blijf ook ik problemen houden met versturen via Wifi (dus niet via de app). Blijft maar verbinden. Iemand een oplossing?

 

Krientje7
Nieuw

Bij mij heeft het heel lang perfect gewerkt. sonyhx400v met de iPhone SE, maar ineens lukte het niet meer. De verbinding is er wel, maar ik krijg geen schermpje (op de telefoon) om de foto de selecteren of te importeren. ik denk dat het is gekomen na een update van de app. Het ziet er sindsdien ook allemaal anders uit. Fotos die ik met de iPhone maak gaan allemaal automatisch naar PlayMemories, iets waar ik dus ook niet gelukkig van wordt. Kortom: sinds die ene update.....WAARDELOOS!!

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Krientje7 

 

Bij heel veel andere modellen selecteer je de foto's die je naar je telefoon wilt sturen op je camera en worden alleen die naar de telefoon gestuurd (tenzij je kiest voor "alle foto's van deze datum".

Wat gebeurt er als je eerst op het playback (driehoekje) drukt en dan op de fn?

Krijg je dan een scherm waarin je kunt kiezen wat je wil gaan doen? (deze foto, foto's selecteren, alle foto's van deze datum)

 

Wat ik je in elk geval kan aanraden is de app op de telefoon te de-installeren en opnieuw te installeren.

Groet!

Antonette