annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Veelgestelde vragen

KelvinV
Bijdrager

Veelgestelde vragen

Mijn instellingen

 

Mijn instellingen laat je je persoonlijke info in je profiel aanpassen. Dit onderdeel legt uit hoe je je avatar, handtekening en bio kunt aanpassen, hoe een vriendenlijst te creëren en hoe je voorkeuren aan te passen.

  • Hoe verander ik het plaatje (avatar) naast mijn naam?

 

Het plaatje naast je naam is je avatar, and het is een gemakkelijke manier om je identiteit een beetje persoonlijker te maken. Je krijgt automatisch een avatar wanneer je lid wordt van een community, maar je kunt het veranderen in iets dat je leuker vindt.

 

Hoe je je avatar kunt veranderen:

 

  1. Nadat je bent ingelogd, klik je op Mijn instellingen om naar de Instellingen pagina te gaan.
  2. Klik op de Avatars tab. Je kunt een van de community avatars kiezen, of als je toestemming hebt, een plaatje uploaden of linken vanaf een andere website.
  3. Om een avatar uit de Community verzameling kiezen, kies een Verzameling en klik op een van de avatars om deze te gebruiken.

Je kunt je avatar zo vaak als je wilt veranderen. Je huidige avatar zal altijd bovenaan de Avatar pagina staan.

 

  • Hoe maak ik een handtekening voor mijn posts?

 

Je handtekening is een tekst dat onder in je posts staat. Dit is je kans om creatief te zijn (binnen de communityregels, uiteraard).

 

Om je persoonlijke handtekening aan te maken:

 

  1. Klik Mijn Instellingen om naar de Instellingen te gaan.
  2. Klik op de Persoonlijk Profiel tab, klik Persoonlijke Informatie
  3. Type de handtekeningtekst in het Handtekening veld

Als de community het toestaat, kun je HTML in je handtekening gebruiken. Benader een moderator als je vragen hebt.

  1. Klik Opslaan

 

  • Hoe vertel ik andere communityleden over mezelf?

 

Je kunt andere communityleden zo veel vertellen als dat je zelf wilt, waar je jezelf prettig bij voelt. Je kun teen korte biografie invoeren, je woonplaats, je hobby’s, wat je maar wilt (binnen de communityregels, uiteraard).

 

Zo vertel je andere communityleden iets over jezelf:

 

  1. Klik de Instellingen link om naar de Instellingen pagina te gaan.
  2. Klik op de Persoonlijk Profiel tab, klik Persoonlijke Informatie
  3. Scroll naar Biografie and vertel ons wat over jezelf.

Je kunt ook je naam en woonplaats en andere informatie invoeren, die je wilt delen met de community.

Iedereen in de community kan de informatie op deze pagina standaard zien. Als je dit liever niet hebt, kun je dit aanpassen naar alleen de mensen op je vriendenlijst.

Om je info alleen aan je vriendenlijst te laten zien:

  1. Klik de Voorkeuren tab en klik Privacy
  2. Bij Privégegevens in profiel weergeven aan (de eerste optie), kies Alleen Vrienden

 

  • Wat is mijn Vriendenlijst en hoe voeg ik mensen toe?

 

Je Vriendenlijst is een manier om je eigen kleine community binnen een community te creëren.

Afhankelijk van je Privacy instellingen kunnen de mensen op je Vriendenlijst je biografie en andere persoonlijke informatie zien wanneer je online bent. Wanneer je Persoonlijke Berichten stuurt, kun je je vrienden uit een lijst kiezen in plaats van hun gebruikersnaam in te typen.

Let op: Je kunt je vriendenlijst bekijken in je persoonlijk bericht venster, deze kun je openen door op het icoon met de kleine envelop te klikken.

Om mensen aan je vriendenlijst toe te voegen:

  1. Log in de community
  2. Klik de gebruikersnaam van een vriend om de Over gebruikersnaam pagina te zien.
  3. In het Contact veld, klik gebruikersnaam aan vrienden toevoegen.

Dat is alles!

 

  • Hoe stel ik mijn voorkeuren in?

 

Je kunt een hoop dingen aanpassen in hoe je de community pagina’s bekijkt, van de tijdzone en taal tot tekstgrootte, tot de menus, de volgorde van berichten, je privacy, kudos scoreborden, en nog veel meer.

 

Om je voorkeuren in te stellen:

  1. Klik Mijn Instellingen om naar je Instellingen pagina te gaan. Klik de Voorkeuren tab.

Tip: Deze pagina heeft heel veel tabs voor de verschillende dingen die je kunt aanpassen. Als dit je eerste bezoek is, neem dan de tijd om door alle tabs heen te klikken en te bekijken wat er mogelijk is. Als je weet wat je zoekt, ga dan direct naar de juiste tab en kies de gewenste opties.

  1. Maak de gewenste keuzes en klik Opslaan

Meer hoef je niet te doen!

 

 

10 ANTWOORDEN 10
KelvinV
Bijdrager

Community basistips

 

  • Hoe werkt de community? 

Deze community is een plaats voor communityleden of deelnemers om te zoeken naar informatie, en te lezen en posten over interessante onderwerpen. Je leert zo ook van elkaars ervaringen. In deze community zijn er:

-          Boards waar je vragen en antwoorden kunt plaatsen

-          Blogs die je kunt lezen, en waar je reacties op kunt plaatsen

-          Veelgestelde vragen en tips, opgesteld uit community feedback en discussies

-          En nog heel veel meer

 

Gasten (ongeregistreerde bezoekers) kunnen browsen of gericht zoeken op informatie. Geregistreerde gebruikers kunnen berichten en reacties plaatsen, discussies volgen, en e-mail notificaties ontvangen over activiteit in de community.

 

  • Wat is mijn rol in de community?

Jij bent van grote waarde voor de community, zelfs als je alleen berichten en artikelen leest die door iemand anders zijn geplaatst. In communities zoals deze is er plaats voor verschillende contributies; vragen plaatsen, antwoorden geven, het delen van foto’s, reacties plaatsen op blogs, of gewoon zoeken naarhet antwoord op jouw vragen.

 

We raden je aan om vaak terug te keren en deel te nemen. Stel je lastigste vragen. Er is een grote kans dat iemand anders in de communty de oplossing heeft, of je in de juiste richting op weg kan helpen. Als je zelf een werkende oplossing hebt gevonden, geef het dan vooral ook door aan de rest. Het kan maar net het antwoord zijn waar iemand anders naar op zoek is!

 

Vergeet ook niet de leden van de community te bedanken, die je hebben geholpen je antwoord te vinden. Je kunt je dankbaarheid laten blijken door kudo’s te geven, een bericht als antwoord te acceptren of een ‘bedankt’ berichtje te plaatsen.

 

  • Wat is mijn verantwoordelijkheid in de community?

We willen dat de community gemoedelijk, informatief, en leuk is voor iedereen.

 

Zorg ervoor dat je community richtlijnen lest, zodat je weet wat er van je verwacht wordt in de community.

 

Veel plezier!