annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Veelgestelde vragen

KelvinV
Bijdrager

Veelgestelde vragen

Mijn instellingen

 

Mijn instellingen laat je je persoonlijke info in je profiel aanpassen. Dit onderdeel legt uit hoe je je avatar, handtekening en bio kunt aanpassen, hoe een vriendenlijst te creëren en hoe je voorkeuren aan te passen.

  • Hoe verander ik het plaatje (avatar) naast mijn naam?

 

Het plaatje naast je naam is je avatar, and het is een gemakkelijke manier om je identiteit een beetje persoonlijker te maken. Je krijgt automatisch een avatar wanneer je lid wordt van een community, maar je kunt het veranderen in iets dat je leuker vindt.

 

Hoe je je avatar kunt veranderen:

 

  1. Nadat je bent ingelogd, klik je op Mijn instellingen om naar de Instellingen pagina te gaan.
  2. Klik op de Avatars tab. Je kunt een van de community avatars kiezen, of als je toestemming hebt, een plaatje uploaden of linken vanaf een andere website.
  3. Om een avatar uit de Community verzameling kiezen, kies een Verzameling en klik op een van de avatars om deze te gebruiken.

Je kunt je avatar zo vaak als je wilt veranderen. Je huidige avatar zal altijd bovenaan de Avatar pagina staan.

 

  • Hoe maak ik een handtekening voor mijn posts?

 

Je handtekening is een tekst dat onder in je posts staat. Dit is je kans om creatief te zijn (binnen de communityregels, uiteraard).

 

Om je persoonlijke handtekening aan te maken:

 

  1. Klik Mijn Instellingen om naar de Instellingen te gaan.
  2. Klik op de Persoonlijk Profiel tab, klik Persoonlijke Informatie
  3. Type de handtekeningtekst in het Handtekening veld

Als de community het toestaat, kun je HTML in je handtekening gebruiken. Benader een moderator als je vragen hebt.

  1. Klik Opslaan

 

  • Hoe vertel ik andere communityleden over mezelf?

 

Je kunt andere communityleden zo veel vertellen als dat je zelf wilt, waar je jezelf prettig bij voelt. Je kun teen korte biografie invoeren, je woonplaats, je hobby’s, wat je maar wilt (binnen de communityregels, uiteraard).

 

Zo vertel je andere communityleden iets over jezelf:

 

  1. Klik de Instellingen link om naar de Instellingen pagina te gaan.
  2. Klik op de Persoonlijk Profiel tab, klik Persoonlijke Informatie
  3. Scroll naar Biografie and vertel ons wat over jezelf.

Je kunt ook je naam en woonplaats en andere informatie invoeren, die je wilt delen met de community.

Iedereen in de community kan de informatie op deze pagina standaard zien. Als je dit liever niet hebt, kun je dit aanpassen naar alleen de mensen op je vriendenlijst.

Om je info alleen aan je vriendenlijst te laten zien:

  1. Klik de Voorkeuren tab en klik Privacy
  2. Bij Privégegevens in profiel weergeven aan (de eerste optie), kies Alleen Vrienden

 

  • Wat is mijn Vriendenlijst en hoe voeg ik mensen toe?

 

Je Vriendenlijst is een manier om je eigen kleine community binnen een community te creëren.

Afhankelijk van je Privacy instellingen kunnen de mensen op je Vriendenlijst je biografie en andere persoonlijke informatie zien wanneer je online bent. Wanneer je Persoonlijke Berichten stuurt, kun je je vrienden uit een lijst kiezen in plaats van hun gebruikersnaam in te typen.

Let op: Je kunt je vriendenlijst bekijken in je persoonlijk bericht venster, deze kun je openen door op het icoon met de kleine envelop te klikken.

Om mensen aan je vriendenlijst toe te voegen:

  1. Log in de community
  2. Klik de gebruikersnaam van een vriend om de Over gebruikersnaam pagina te zien.
  3. In het Contact veld, klik gebruikersnaam aan vrienden toevoegen.

Dat is alles!

 

  • Hoe stel ik mijn voorkeuren in?

 

Je kunt een hoop dingen aanpassen in hoe je de community pagina’s bekijkt, van de tijdzone en taal tot tekstgrootte, tot de menus, de volgorde van berichten, je privacy, kudos scoreborden, en nog veel meer.

 

Om je voorkeuren in te stellen:

  1. Klik Mijn Instellingen om naar je Instellingen pagina te gaan. Klik de Voorkeuren tab.

Tip: Deze pagina heeft heel veel tabs voor de verschillende dingen die je kunt aanpassen. Als dit je eerste bezoek is, neem dan de tijd om door alle tabs heen te klikken en te bekijken wat er mogelijk is. Als je weet wat je zoekt, ga dan direct naar de juiste tab en kies de gewenste opties.

  1. Maak de gewenste keuzes en klik Opslaan

Meer hoef je niet te doen!

 

 

10 ANTWOORDEN 10
KelvinV
Bijdrager

Berichten plaatsen

 

Nu je geregistreerd bent, wil je waarschijnlijk mee doen in de community. Dit onderdeel legt uit hoe je berichten kunt posten, antwoord kunt geven op anderen en post macros kunt instellen.

 

  • Hoe post ik een bericht?

 

Ga naar het board waar je wilt posten, en klik op Nieuw Bericht boven in de berichtenlijst.

 

Op  de Nieuw Bericht pagina, zie je een Onderwerp veld en een Hoofdtekst veld.

 

  1. In het eerste veld, het Onderwerp veld, type je het onderwerp voor je bericht.

Dit is het enige deel van het bericht dat in de berichtenlijst te zien zal zijn. Het is daarom aan te raden om iets te typen dat erg duidelijk is. Gebruik trefwoorden in je onderwerp.  

 

  1. In het tweede veld, het Hoofdtekst veld, type je je bericht. Beschrijf hier de details van je onderwerp. Als je post over een technisch onderwerp, kan het helpen om alle precieze informatie over je vraag in het bericht te zetten.
  2. Je kunt het lettertype, de kleur en andere aspecten van je bericht aanpassen. Je kunt smileys toevoegen via het smiley menu. Je kunt ook de stijl van de tekst aanpassen op paragraaf of teken niveau.
  3. Als je wilt, kun je het Spellingcontrole icoon aanklikken om te zien of je iets verkeerd gespeld hebt (selecteer wel eerst de juiste taal in het menu onder het icoon), of klik op Voorbeeld om te zien hoe je bericht er uitziet op het board.
  4. Wanneer je blij bent met je bericht, klik je op Posten.

Je bericht zal worden toegevoegd aan het board en iedereen kan het nu lezen.

 

  •  Hoe reageer ik op een bericht?

 

Gebruik de Beantwoorden knop in een bericht om een reactie te plaatsen op een specifiek bericht. Er verschijnt vervolgens een scherm dat veel lijkt op het Nieuw Bericht scherm. Er zijn een paar verschillen:

 

  • Wanneer je reageert op een post, wordt het Onderwerp veld automatisch ingevuld. Indien gewenst, kun je dit aanpassen.
  • Je kunt Aanhalen gebruiken om het originele bericht, waar je op reageert, in het tekstveld van je reactie te plaatsen.

Wanneer je reageert op een bericht, zal het worden toegevoegd aan het al bestaande onderwerp. Het zal geen nieuwe pagina aanmaken.

  • Hoe gebruik ik macros?

Macros laten je standaardteksten aanmaken die je ieder gewenst bericht kunt plakken met slechts een enkele klik.

 

Om een macro te creëren:

* Klik op Mijn Instellingen en klik vervolgens op de Macro’s tab. Je kunt tot negen macro’s creëren.

Type een naam voor je eerste macro in het Titel van macro 1 veld. Maak de naam kort, maar gemakkelijk te onthouden (je kiest de macro via de naam vanuit een menu).

* Type de gewenste tekst die je in een bericht wilt plakken in het Macro 1 veld. 

Als je community HTML toestaat, kun je HTML gebruiken in je macro.

Voer titels en tekst in voor je overage macros.

* Klik op Wijzigingen opslaan

 

Om een macro te gebruiken terwijl je een bericht invoert:

* Ga naar de Nieuwbericht pagina. Het Macro’s menu is rechts van de werkbalk. Je kunt een macro gebruiken in iederr sort bericht: een nieuw bericht, een antwoord, een idee, noem maar op.

 

* Klik in het Onderwerp of Hoofdtekst veld waar je de macro text wilt plakken.

Tip: het is aan te raden om je onderwerpen kort te houden.

 

* Kies een macro in het Macro’s menu.

Dat is alles! De tekst van je macro verschijnt waar je cursor was. 

KelvinV
Bijdrager

Kudos

 

Als je iemand anders wilt complimenteren met zijn of haar bijdrages, kun je dit doen via Kudos. Dit onderdeel vertelt wat Kudos zijn, hoe ze uit te delen en waar de gebruikers te vinden met de meeste Kudos.

 

  • Wat zijn Kudos? 

Kudos is een nieuw beoordeelingssysteem dat je laat stemmen op berichten die je erg belangrijk of nuttig vindt.

 

Wanneer je Kudos geeft aan een bericht of afbeelding, dan geef je een schouderklopje aan de schrijver voor de goede inhoud. Je Kudos verhogen de waarde van de berichten en geven de schrijvers een goede reputatie. 

 

Je kunt Kudos met een simple klik uitdelen, maar het heeft een effect over de hele community.

 

  • Hoe geef ik Kudos?

Je kunt Kudos uitdelen aan ieder bericht of afbeelding in de community, met uitzondering van je eigen berichten en afbeeldingen.

 

Om Kudos te geven aan een bericht, afbeelding en de schrijver:

 

  • Klik de + ♥ knop op het bericht.    

Als je van gedachten verandert, kun je je Kudos terugtrekken:Om uitgedeelde Kudos terug te trekken:

 

  • Kies Opties > Trek mijn Kudos terug

De Kudosteller zal zijn bijgewerkt en het Kudos knop laat zien dat je weer Kudos aan het bericht kunt geven.

 

  • Hoe kan ik zien wie mij Kudos heeft gegeven? 

Wil je weten wie denkt dat jouw berichten Kudowaardig zijn? Je profielpagina laat het je zien. Je kunt ook op de profielpagina’s van andere gebruikers zien hoeveel Kudos zij gekregen hebben.     

 

Om te zien wie je Kudos heeft gegeven:

 

  1. Klik op je gebruikersnaam om naar je profielpagina te gaan. Je profiel laat de gebruikersnamen van communityleden die je Kudos hebben gegeven, de berichten die de Kudos hebben gekregen, en de Kudos die je zelf hebt uitgedeeld.
  2. Om alle recente Kudo activiteit te zien, klik op Alles weergeven onderaan de lijst. Je Kudos Activiteit pagina laat de recente Kudos zien die je hebt uitgedeeld en ontvangen.
  3. Klik op de tabs om meer informatie over je Kudos activiteit te zien.      

Hoe kan ik zien welke gebruikers de meeste Kudos hebben ontvangen?

 

Er is een kudos scorebord op de homepage van de community. Het scorebord laat zien wie de meeste Kudos hebben ontvangen.

 

Links vanaf het homepage scorebord brengen je naar de pagina’s met het volledige scorebord.

 

Om naar het Top Gebruikers’ Kudos scorebord te gaan:

 

  • Klik op de bekijk alles link vanaf de homepage module.

Hoe kan ik zien wie er nog meer Kudos heeft gegeven aan een bericht?

 

Wil je weten wie een bericht nuttig vindt? Het is gemakkelijk om te zien welke communityleden een bericht Kudos hebben gegeven. Kudos die door community-experts zijn uitgedeeld hebben meer waarde dan Kudos van nieuw geregistreerde leden.

 

Om te bekijken wie een bericht Kudos hebben gegeven:

  1. Ga naar de pagina met het bericht
  2. Klik op de Kudosteller

Wat is Kudos waarde? 

 

Je Kudos waarde is het aantal Kudos dat je geeft iedere keer als je op de Kudos! knop klikt. Als je nieuw bent in de community, is dat waarschijnlijk een (je Kudos waarde is 1). Meer ervaren communityleden kunnen een hogere waarde hebben, zodat ze twee Kudos, of tien, of mogelijk nog meer uitdelen bij iedere klik.

 

Er zijn een aantal mogelijkheden waarom je mogelijk geen Kudos kunt geven aan een post.

                       

Je hebt al Kudos gegeven aan dit bericht

Je schreef het bericht zelf

De communitymanager kan hebben besloten dat Kudos alleen aan de openingspost kunnen                             worden gegeven, en niet aan reacties.                       

Je communitymanager heeft Kudos uitgeschakeld op het forum of voor een bericht.

Je communitymanager kan Kudos voor dit bericht hebben bevroren. Je kunt nog steeds zien                             hoeveel Kudos een bericht heeft ontvangen, maar er geen nieuwe meer aan toevoegen.

 

Waarom is het Kudo aantal verdwenen?

 

Soms krijgt een bericht zoveel Kudos dat de plek om het nummer te laten zien te klein is. Wanneer dat gebeurt, zul je een ‘Hot Kudos’ symbol zien in plaats van het aantal op de Kudos! knop. 

KelvinV
Bijdrager

Zoeken

 

De nieuwe community biedt je veel gebruiksaanwijzigingen, galerieën en meer, en de zoekfunctie kan je helpen om te vinden wat je nodig hebt. Dit onderdeel legt uit hoe je de zoekfunctie en geavanceerde zoekfunctie kunt gebruiken, en hoe je de resultaten kunt filteren.

 

  • Hoe zoek ik informatie?

 Om te zoeken in de community, type je de gewenste trefwoorden in het Zoeken tekstveld en klik op het Zoeken icoon. Er zal dan een pagina met zoekresultaten te zien zijn. Scroll door de resultaten op dezelfde manier als je dat op het bord met berichten zou doen.

 

Om een meer diepgaande zoekopdracht te geven, klik je op de Geavanceerd Zoeken link aan de rechterzijde van de meeste pagina’s. Deze zoekfunctie laat je de zoekopdracht limiteren tot specifieke locaties, specifieke onderdelen van een bericht (onderwerp of hoofdtekst) en andere parameters.

 

Je kunt ook naar communityleden zoeken door op de Auteurs tab te klikken op de pagina met zoekresultaten, en dan de zoekmogelijkheden op deze pagina te gebruiken.

 

  • Hoe werken suggesties?

 

Suggesties versnellen je zoekopdracht door resultaten weer te geven terwijl je de zoekopdracht nog aan het typen bent. Wanneer je het bericht of de gebruiker ziet waar je naar op zoek bent, kun je direct naar het bericht of profiel gaan rechts van de resultaten.

 

Om suggesties uit te zetten, klik Suggesties uitschakelen in de resultatenlijst.

 

Om suggesties aan te zetten, klik Suggesties inschakelen onder het zoekveld.

 

  • Hoe filter ik mijn resultaten?

Aan de rechterzijde van de pagina staan er interactieve zoekfilters die je de zoekresultaten laten verbeteren op basis van verschillende criteria, zoals locatie, auteur, datum en meer.

 

Je kunt de resultaten filteren door op een (of meer) van de filters te klikken. Als je de zoekresultaten wilt filteren op oplossingen, dan klik je op Opgelost. Als je alleen de meest recente resultaten wilt, dan gebruik je de datumfilter om te zoeken op berichten van de laatste dag of week.

 

Je kunt je resultaten ook filteren op individuele auteurs of alle leden met een zelfde status. Bijvoorbeeld, je kunt zoeken voor resultaten door een specifiek lid, of zoeken naar alle berichten door experts. Suggesties zullen je helpen als je een naam of rang intypt.

 

Zoekfilters werken samen. Je kunt dus bijvoorbeeld zoeken op berichten die als oplossing gemarkeerd zijn, en minder dan een maand geleden zijn geplaatst. Filters voor het type bericht werken echter iets anders dan de rest. Als je kiest voor Forums en Blogs, zie je de resultaten van zowel forums als blogs, en niet resultaten die zowel forum als blog zijn, het zou moeilijk zijn om deze te combineren.

 

Je kunt de actieve filters bovenaan de resultatenlijst zien. Als je een filter uit wilt zetten, klik je de X rechts naast de filter.

 

  • Hoe zoek ik berichten?

Je kunt berichten en artikelen zoeken op ieder punt in de community. Wanneer je een zoekterm intypt, zoekt het systeem automatisch op het niveau waar je je bevindt. Als je bijvoorbeeld op de homepage bent, zoekt het systeem automatisch door de hele community. Als je op een specifiek forum of blog bent, zoekt het systeem door dat forum of blog.

 

Tip: Wanneer je zoekt voor berichten zal het systeem altijd de relevant kennisbasis meenemen in de zoekopdracht. Je kunt ook alleen in een kennisbasis zoeken.

Om te zoeken naar berichten:

 

  1. Kies berichten in het Zoeken scherm met de zoekresultaten.Je kunt zoeken bovenin je scherm in de community.
  2. Type de woorden waar je op wilt zoeken.

Suggesties laat de onderwerpen zien die overeen komen met je trefwoorden.

Tip: Je kunt de volledige term gebruiken, of een asterisk gebruiken als een ‘wildcard’ in je zoekopdracht.

  1. Als de suggesties je niet het gewenste resultaat geven, klik dan op Zoeken om de volledige resultatenlijst te zien.

Wanneer je je zoekresultaten krijgt, kun je de filters aan de rechterzijde van de pagina gebruiken om het aantal resultaten te beperken tot wat voor jou relevant is.

 

  • Hoe zoek ik naar mensen?

 

Je kunt naar communityleden zoeken via naam of rang. De resultaten laten je de profielen zien voor gebruikers die overeen komen met de door jou ingevoerde criteria. De naam die je invoert moet minstens drie tekens lang zijn.

 

Om naar gebruikers te zoeken:

 

  1. Kies Gebruikers in het Zoeken resultaten scherm.
  2. Begin de naam te typen van een individuele gebruiker, of de naam van een rang.

Suggesties laat de namen van de gebruikers zien die overeenkomen met de naam die je aan het typen bent. Wanneer je een rang invoert, laat suggesties alle gebruikers zien met die specifieke status.

Tip: Je kunt de volledige naam of rang invoeren, of een asterisk gebruiken als ‘wildcard’ in je zoekopdracht.

Als je de gebruiker die je zoekt niet kunt vinden, klik dan op Zoeken voor de volledige resultatenlijst.

 

KelvinV
Bijdrager

Privéberichten

 

Als je contact wilt leggen met iemand, maar niet in het openbaar, dan kun je privéberichten gebruiken. Dit onderdeel geeft je uitleg over het lezen, verzenden en beantwoorden van privéberichten, en ook over je vrienden- en genegeerde gebruikers lijst.  

  • Wat zijn privéberichten?

Privéberichten laten je persoonlijke berichten sturen naar andere gebruikers binnen de community. Privéberichten hebben twee grote voordelen ten opzichte van e-mail:

 

  • Je hoeft de ander zijn/haar e-mailadres niet te weten om een bericht te sturen (en je hoeft de jouwe niet vrij te geven).
  • Je kunt privéberichten verzenden en ontvangen zonder de community te verlaten, dat maakt het gemakkelijk en snel om een gesprek met een andere gebruiker te hebben.

Om privéberichten te gebruiken, dien je te zijn geregistreerd en ingelogd. Je ziet een privéberichten icoon (een envelop) bovenaan de pagina. Wanneer je nieuwe berichten hebt, zie je het aantal ongelezen berichten naast de envelop weergegeven.

 

Klik op de envelop of het berichtenaantal om naar je inbox te gaan.

 

  • Hoe verzend ik een privébericht? 
  1. Log in in de community
  2. Klik op de envelop of het berichtenaantal om naar je inbox te gaan.
  3. Klik op Nieuw bericht opstellen.
  4. Type de ontvanger’s naam in in het Verzenden naar veld.
  5. Type het onderwerp van het bericht in het Berichtonderwerp veld
  6. Type het bericht in het Hoofdtekst veld
  7. Klik op Bericht verzenden

Je kunt verzonden berichten kijken in de Verzonden berichten tab.

 

  • Hoe lees ik een privébericht?
  1. Log in in de community. Wanneer je ongelezen berichten hebt, zie je het aantal ongelezen berichten weergegeven naast het envelop icoon.
  2. Klik op de envelop of het berichtenaantal om naar je inbox te gaan.
  3. Klik op het onderwerp van het bericht, om het bericht te lezen.
  4. Om een bericht te beantwoorden, klik je op Beantwoorden. Type je antwoord en klik op Verzenden.
  5. Om een bericht te verwijderen, klik je op Bericht verwijderen en bevestig dat je het wilt verwijderen.
  6. Om een verzender aan de vriendenlijst toe te voegen, klik je op Gebruikersnaam aan vrienden toevoegen.
  7. Om te voorkomen dat een gebruiker je nogmaals berichten stuurt, klik je op Gebruikersnaam negeren.
  • Hoe beantwoord ik een privébericht?
  1. Log in in de community.
  2. Klik op het berichtenaantal of de envelop om naar je inbox te gaan.
  3. Om een bericht te lezen, klik je op het onderwerp.
  4. Om een bericht te beantwoorden, klik je op Beantwoorden. Het onderwerp en de ontvanger zijn automatisch voor je ingevuld, maar indien gewenst kun je dit aanpassen.
  5. Type je antwoord in het Hoofdtekst veld.
  6. Klik op Bericht verzenden.

 

  • Hoe verwijder ik privéberichten?

 

Je kunt privéberichten één voor één verwijderen terwijl je ze leest, of in bulk vanuit je inbox.

 

Om een privébericht te verwijderen:

  1. Log in in de community.
  2. Klik op het berichtenaantal of op de envelop om naar je inbox te gaan.
  3. Om meerdere berichten tegelijk te verwijderen, klik op de vinkvakjes voor ieder bericht dat je wilt verwijderen.
  4. Klik op Berichtopties > geselecteerde verwijderen en bevestig dat je de berichten wilt verwijderen.
  5. Om een bericht te verwijderen tijdens het lezen, klik op het onderwerp van het bericht in de inbox.
  6. Klik op Bericht verwijderen en bevestig dat je het wilt verwijderen.

 

  • Hoe zie ik privéberichten die ik naar anderen heb verzonden?

 

Om berichten te zien die je aan anderen hebt verzonden:

 

  1. Log in in de community
  2. Klik op het berichtenaantal of de envelop om naar je inbox te gaan.
  3. Klik op Verzonden berichten

Wat is mijn vriendenlijst en hoe voeg ik er mensen aan toe?

 

Je Vriendenlijst is ee manier om een ‘community binnen een community’ te creëren.

Afhankelijk van je privacy instellingen, kunnen de mensen op je vriendenlijst je biografie en andere persoonlijke informatie lezen, en zien of je online bent. Als je privéberichten stuurt, kun je kiezen uit je vriendenlijst in plaats van hun namen in te typen.

 

Om mensen aan je vriendenlijst toe te voegen:

  1. Log in in de community
  2. Klik op de gebruikersnaam van iemand om de Over gebruikersnaam pagina te zien.
  3. In de Contact sectie, klik je op Gebruikersnaam aan vrienden toevoegen.

Dat is alles!

 

  • Wat is mijn Genegeerde Gebruikerslijst en hoe kan ik er gebruikers aan toevoegen?

 

De meeste gebruikers in de online community kunnen het prima met elkaar vinden. Soms kun je echter iemand tegenkomen die je liever niet in je omgeving hebt. Als je berichten ontvangt die je liever niet zou ontvangen, kun je de verzender aan je genegeerde gebruikerslijst toevoegen. Het systeem blokkeert dan alle berichten van deze gebruiker.

 

Om iemand aan je Genegeerde Gebruikerlijst toe te voegen:

 

  1. Log in in de community
  2. Klik op het berichtenaantal of op de envelop om naar je inbox te gaan.
  3. Klik op een bericht van de gebruiker die je wilt negeren en klik op Negeer gebruikersnaam.

Om iemand van je genegeerde gebruikerslijst te verwijderen:

  1. Log in in de community
  2. Klik op Genegeerde gebruikers om de lijst te zien
  3. Klik op Uit genegeerd-lijst verwijderen om weer berichten van deze gebruiker te gaan ontvangen.

Je kunt ook direct zoeken naar communityleden en hen aan de Genegeerde Gebruikers toevoegen.

 

Om naar een gebruiker te zoeken:

  1. Type de gebruikersnaam in de Zoeken balk. Het maakt niet op welke pagina je dit doet.
  2. Kies Gebruikers en klik op Zoeken.
  3. In de zoekresultaten, klik je op de juiste gebruikersnaam om naar de Over gebruikersnaam pagina te gaan.
  4. Klik op Gebruikersnaam negeren in de contact sectie.     
KelvinV
Bijdrager

Geaccepteerde oplossingen

 

 

Geaccepteerde oplossingen markeren de beste antwoorden in reactie op een vraag. Hoe je een antwoord kunt markeren als een oplossing staat hieronder beschreven.

 

  • Wat is een oplossing? 

Oplossingen zijn een manier om het beste antwoord in reactie op een van de door jou geposte vragen te selecteren. Wanneer je een oplossing accepteert, krijgen zowel de vraag als het antwoord een speciaal icoontje en links die je direct naar het antwoord sturen.

 

Een oplossing icoon verschijnt ook op de boards en in zoekresultaten, zodat je direct kunt zien welke vragen een antwoord hebben gekregen.

 

Je kunt alleen berichten als oplossing markeren als je zelf de vraag gesteld hebt (je hebt zelf het onderwerp geopend). Community Managers kunnen berichten ook als oplossing markeren.

 

  • Hoe accepteer ik een bericht als oplossing?

Wanneer je een vraag hebt gesteld op het forum, kun je het bericht selecteren dat het beste antwoord bevat, en dit als oplossing markeren.

 

Om een bericht als oplossing te markeren:

 

  • Klik op Accepteer als oplossing in het bericht.

Als je van gedachte verandert, of wanneer een ander bericht een beter antwoord blijkt te bevatten, kun je je eerste beslissing ongedaan maken.

 

Om een oplossing terug te rekken:

 

  • Kies Opties > Niet de oplossing

Je kunt vervolgens een ander bericht als oplossing markeren, of de vraag open laten.

 

 

KelvinV
Bijdrager

Knowledge Bases

 

Knowledge bases, of Tips & Veelgestelde vragen, is een onderdeel van de community waar de meeste nuttige informatie wordt gedeeld. Deze post gaat over het bekijken van een ‘knowledge basis’ en stukken nomineren die aan de bases kunnen worden toegevoegd.

 

  • Wat is een knowledge basis?

Een knowledge basis is een verzameling artikelen die nuttige en behulpzame informatie bevatten binnen de community.

 

Dit zijn enkele van de aspecten die knowledge basis een erg nuttig onderdeel van de community maken:

 

  • Je kunt zoeken naar knowledge bases artikele of unieke links gebruiken die je door de knowledge bases laten bladeren.
  • Wanneer je een artikel hebt gevonden dat je wilt lezen, kun je reacties plaatsen en mogelijk (indien je de rechten hebt) een artikel aanpassen. Wanneer een auteur jouw reactie gebruikt in een nieuwere versie van het artikel, word je gecrediteerd.
  • Artikelen kunnen dezelfde media bevatten als andere posts, zoals afbeeldingen en bijlages.
  • Ieder artikel bevat een lijst aan bijdragers en aanbevolen inhoud.

Bijdragers kunnen gebruikers zijn wiens berichten en reacties zjin gebruikt in het artikel, auteurs die het artikel hebben geschreven, of redacteurs die het hebben nagekeken of verbeterd.

Aanbevolen inhoud linkt je naar berichten die in het artikel zijn gebruikt, of waarvan de auteurs denken dat je die ook interessant of behulpzaam zou kunnen vinden, inclusief forumposts en blogs.

 

Hoe kan ik een knowledge basis bezoeken?

 

Klik in het relevante onderwerp (bijvoorbeeld TV & Thuisbioscoop), en klik op Tips & Veelgestelde Vragen.

Om te zoeken naar een knowledge bases artikel:

 

Vul een zoekopdracht in de ‘zoeken’ balk en klik op ‘Knowledge Bases’ in het menu aan de rechterzijde van de resultaten.

 

Om naar een artikel te gaan dat relateert aan een post:

 

Klik op de knowledge bases links boven aan de post. Je vindt hier artikelen gebaseerd op, of gerelateerd aan de post.

 

 

KelvinV
Bijdrager

Afbeeldingen

 

Net als berichten, kunnen er afbeeldingen worden toegevoegd aan de community. Dit onderdeel gaat over het bekijken, uploaden en reageren op berichten.

  • Wat is een fotogalerie en hoe bekijk ik deze?

Een fotogalerie is een verzameling afbeeldingen die zijn geupload door jou en andere communityleden. Ieder communitylid met de rechten om afbeeldingen te uploaden, heeft een fotogalerie.

Je kunt je eigen fotogalerie, net als die van andere gebruikers, bekijken door op je gebruikersnaam te klikken. Je ziet bij andere gebruikers dan alleen de afbeeldingen die ze gedeeld hebben.

 

Om je fotogalerie te bekijken:

  • Klik op je gebruikersnaam bovenaan om het even welke communitypagina. Je geuploade afbeeldingen staan dan onder je recente berichten op je profielpagina.

Om de fotogalerie van een andere gebruiker te bekijken:

  • Klik op de gebruikersnaam om naar de desbetreffende gebruikers’ profielpagina te gaan. Een preview van de gebruiker’s gedeelde afbeeldingen staat dan onder zijn of haar recente berichten.

Hoe upload ik een foto in de fotogalerie?

 

Dat is gemakkelijk te doen! Je begint in de fotogalerie, kiest een afbeelding, geeft de afbeelding een naam naar keuze, en je bent klaar! Er zijn echter wel limieten aan de grootte van de afbeelding waar je rekening mee moet houden.

 

Om een foto te uploaden in de fotogalerie:

  1. Ga nar fotogalerie
  2. Klik op Nieuwe foto en ga vervolgens naar Afbeelding uploaden om een afbeelding te selecteren die je wilt uploaden. Als de afbeelding klein genoeg (de limiet is 10MB) wordt de afbeelding geupload. Een voorbeeld van de afbeelding verschijnt vervolgens op je scherm, zodat je er zeker van kunt zijn dat het er goed uitziet.
  3. Type een titel voor de afbeelding. De titel verschijnt boven de afbeelding wanneer je deze een voor een wilt bekijken.
  4. Kies een label om een categorie aan de afbeelding toe te kennen, en kies tags om de afbeelding makkelijker te vinden te maken voor andere communityleden.
  5. Klik op Posten.

Hoe gebruik ik een geuploade foto als mijn avatar?

 

Je kunt iedere foto die je hebt geupload gebruiken als avatar. Je hoeft deze alleen maar te selecteren.

 

Om een geuploade afbeelding als avatar te gebruiken:

  1. Ga naar Mijn Instellingen en klik op de Avatars tab.
  2. Klik op Geuploade foto’s om de foto’s te zien die je al hebt geupload.
  3. Kies een afbeelding om deze als avatar te gebruiken.

 

Hoe voeg ik een afbeelding in in een post?

 

Je voegt een afbeelding in op dezelfde manier als voorheen, alleen heb je nu meer mogelijkheden over waar de afbeelding vandaan komt en hoe het eruit ziet. Je kunt een afbeelding uploaden vanaf je computer (op deze manier komt de afbeelding in je galerie), vanuit je galerie (als de afbeelding is goedgekeurd) of vanaf een andere locatie op het web.

 

Om een afbeelding in te voegen in een post:

  1. Start een nieuw bericht. Je kunt afbeeldingen op ieder punt invoegen, in een nieuw bericht, reactie, of antwoord.
  2. Klik op het Afbeelding invoegen icon in de werkbalk (het lijkt op een boom).
  3. Klik op Bladeren om de afbeelding op je computer te selecteren die je wilt invoegen.
  4. Type een titel als je iets anders wilt weergeven dan de bestandsnaam.
  5. Kies een afbeeldingsgrootte.
  6. Volledige grootte laat de afbeelding op de grootte van het originele bestand zien.
  7. Klein, middelgroot en groot uploaden de afbeelding in een grootte bepaald door jouw community. Afbeeldingen worden niet uitgerekt, dus kleine afbeeldingen worden niet groter ongeacht de grootte die je hebt geselecteerd.
  8.  Kies hoe je de afbeelding wilt uitlijnen.
  9. Links lijnt de afbeelding uit aan de linkerzijde van je post. Tekst zal aan de rechterzijde van de afbeelding komen te staan.
  10. Inline voegt de afbeelding in op de plaats waar de cursos staat op het moment van invoegen. Als je op enter drukt na het invoegen, komt tekst onder de afbeelding te staan.
  11. Rechts lijnt de afbeelding uit aan de rechterzijde van de post. Tekst zal aan de linkerzijde van de afbeelding komen te staan.
  12. Klik op Afbeelding invoegen.

Hoe reageer ik op een bericht?

Je kunt reacties en kudo’s geven op afbeeldingen (en andere posts). Wellicht zie je een leuk plaatje en wil je de auteur hier kudo’s voor geven. Of wellicht wil je op een afbeelding reageren en een gesprek starten.

Om op een afbeelding te reageren:

  1. Klik op de afbeelding en op de pagina met de details.
  2. Klik op de afbeelding en klik op het bekende kudo’s icoon om de afbeelding kudo’s te geven.
  3. Om een tag toe te voegen, klik op Tag toevoegen, vul de tag in en klik op Toevoegen.
  4. Om een reactie toe te voegen, klik in het tekstveld, type de opmerking, en klik Uw opmerking posten.

Hoe wijzig ik een afbeelding?

Nadat een afbeelding is geupload, kun je de naam wijzigen, een beschrijving toevoegen, en tags toevoegen. Dit kan ook op een later moment.

 

Om een afbeelding te wijzigen:

  1. Ga naar de pagina met de details van de afbeelding.
  2. Klik op Wijzigen in het menu en maak de gewenste aanpassingen.
  3. Klik Opslaan.

 

KelvinV
Bijdrager

Blogs

 

Net als bij reguliere discussies in de community, kun je reacties plaatsen op blogs. Dit onderdeel legt uit hoe je kunt reageren, en hoe je berichten kunt delen en je kunt abonneren op je favoriete blogs.

 

  • Wat is een blog?

 

Een blog is een online artikel, geschreven door een of meerdere auteurs.  Blogs verschijnen doorgaans in chronologische volgorde, met het meeste recente artikel boven, gevolgd door oudere artikelen. Sommige blogs hebben opmerkingen van lezers, die je kunt lezen door op Opmerkingen te klikken onderaan het artikel. Je kunt ook zelf opmerkingen plaatsen.

 

  • Hoe plaats ik een opmerking onder een blog?

 

Dit is gemakkelijk, het lijkt erg veel op reageren op een bericht elders in de community. Als de blog opmerking toestaat, dan kun je klikken op Een opmerking posten onderaan het artikel.

 

Om je opmerking te plaatsen:

 

-          Klik op Een opmerking posten of de Opmerkingen link. Je kunt een reactie plaatsen op een artikel of op de reactie van iemand anders.

-          Type je bericht in het Een opmerking plaatsen veld. Je kunt simpele HTML gebruiken, en het bericht citeren waar je op reageert. Voor je het bericht definitief plaatst, kun je een voorbeeld bekijken en je spelling checken, want zodra het is geplaatst kan het niet meer worden aangepast of verwijderd.

-          Wanneer je tevreden bent met je bericht, klik je op Opmerking posten.

 

Sommige blogs laten berichten direct laten zien, bij anderen moet een moderator het eerst goedkeuren.

 

  • Waar is mijn opmerking onder een blog? Ik heb een opmerking geplaatst, maar zie het niet.

 

Sommige blogs laten opmerkingen direct zien, maar anderen laten ze niet zien totdat een moderator het heeft goedgekeurd. Als je bericht niet direct zichtbaar is, probeer het dan nog eens na een paar minuten. Als het er nog steeds niet staat, wacht het waarschijnlijk op goedkeuring van een moderator.

 

  • Kan ik mijn berichten aanpassen of verwijderen?

 

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Zorg er dus voor dat je je spelling hebt gecontroleerd en een voorbeeld van het bericht hebt bekeken, voordat je het plaatst.

 

  • Hoe deel ik een blog met mijn vrienden?

 

Wanneer je je vrienden over een blog wilt vertellen, kun je gebruik maken van shared bookmarking, een sociaal netwerk of andere services zoals Del.icio.us, Digg, Reddit, Facebook, MySpace, Google, StumbleUpon, Technorati, of Twitter.

 

Om een blog te delen:

 

-          Wanneer je een artikel ziet dat je wilt delen, klik je op de Bookmark knop.

-          Klik op de service die je wilt gebruiken. De volgende stap hangt af van de service die je hebt gekozen. Het kan zijn dat je moet inloggen, of mogelijk een account aanmaken. De manier waarop het wordt gedeeld, hangt ook af van de service.

 

Klik de service en volg de stappen op je scherm, en dat is het!

 

  • Kan ik me abonneren op een blog?

 

Ja. Je kunt je direct abonneren op een blog of artikel, of via RSS feeds. Wanneer je je abonneert op een RSS feed, kun je een RSS reader gebruiken om nieuwe berichten te zien die aan de blog zijn toegevoegd. Wanneer je je rechtstreeks abonneert op een blog, krijg je een e-mail wanneer er een nieuw artikel of opmerking is geplaatst.

 

Om je te abonneren op een blog: ga naar de blog pagina, selecteer Blogopties > Abonneren

Om je te abonneren op een artikel: ga naar het artikel en kies Onderwerpopties > Abonneren

Om je te abonneren op een RSS feed ga je naar een blog of artikel en kies je Blogopties > Abonneren op RSS feed

KelvinV
Bijdrager

Bladwijzers, abonnementen, en RSS

 

Je kunt je favoriete pagina’s op de community snel en gemakkelijk terugvinden met bladwijzers. Instructies over hoe bladwijzers en RSS feeds te gebruiken, vind je hieronder.

 

  • Hoe gebruik ik bladwijzers?

Bladwijzers laten je een lijst aanmaken van specifieke content op de community – zoals boards, artikelen, onderwerpen of individuele berichen – op een speciale pagina zodat je het gemakkelijk terug kunt vinden.

 

Om bladwijzers te gebruiken:

-          Ga naar de pagina die je wilt opslaan. Dit kan een blog zijn, een board, een specifiek bericht, wat je maar wilt.

-          Om een locatie te bewaren, kies (Locatie)opties > Bladwijzer

-          Om een specifiek bericht te bewaren, ga naar het bericht en klik Onderwerpopties > Bewaren.

Dat is alles!

 

Om je bladwijzers te bekijken en aanpassen:

-          Klik op  Mijn Instellingen en klik op de Abonnementen en Bladwijzers tab.

-          Klik op Bladwijzers om een lijst te zien van bewaarde berichten. Wanneer je op een naam klikt, ga je naar het bericht.

-          Om een bladwijzer te verwijderen, klik je op het vinkvakje voor de bladwijzer en klik Bladwijzeropties > Geselecteerde bladwijzers verwijderen.

 

Hoe gebruik ik abonnementen?

 

Een abonnement zorgt dat je emails krijgt wanneer er nieuwe berichten worden geplaatst in een onderdeel van de community waar je interesse in hebt. Je kunt je abonneren op een specifiek board, blogartikel of ander onderdeel van de community. Je kunt je ook abonneren op een specifiek bericht.

 

Om je te abonneren:

-          Ga naar het onderdeel waar je je op wilt abonneren

-          Ga naar (Locatie)opties > Abonneren

-          Om je op een specifiek bericht te abonneren, ga je naar dit bericht en kiest Onderwerpopties > Abonneren

 

Om je abonnementen te bekijken en aanpassen:

 

-          Klik op Mijn Instellingen en klik op de Abonnementen en Bladwijzers tab.

-          Klik op Mjin abonnementen voor een overzicht op welke berichten je geabonneerd bent . Je kunt een abonnement klikken om naar het bericht toe te gaan.

-          Om een abonnement te verwijderen, klik je het vinkvakje en selecteer Opties voor e-mailabonnementen > Geselecteerde abonnementen verwijderen

 

Wat is RSS en hoe gebruik ik het?

 

RSS staat voor “Really Simple Syndication”. Het is een gemakkelijke manier om de nieuwste content op de community te zien, samen met alle andere websites die je vaak bezoekt, op een centrale plaats. Met een RSS feed readers kun je je abonneren op websites, en deze websites geven je hun headlines zodat je altijd op de hoogte kunt zijn.

 

Om RSS te kunnen gebruiken, heb je een feed reader nodig, zoals Google Reader, MyYahoo, of de Live Bookmarks functie in Firefox. Er zijn vele opties gratis beschikbaar. Zodra je je feed reader hebt ingesteld, kun je RSS feeds vinden in de community door naar een board, blog of onderwerp te gaan en Abonneren op RSS feed te slecteren.

 

Zodra je dit klikt, zal de RSS feed in je reader verschijnen, en je ziet nu de nieuwe inhoud van het onderdeel van de community waar je je op hebt geabonneerd.