annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

windreductie HDR-CX116E

profile.country.NL.title
Lucascaw
Ontdekker

windreductie HDR-CX116E

Ik heb een HDR-CX116E flash HD camcorder.

Bij buiten opnamen met veel wind giert het geluid de camera in. Ik zoek een oplossing om hier van af te komen. Ik heb gevonden dat je de ruisreductie aan/uit kan zetten. Helaas kan ik dat op mijn camera op het beeldscherm menu niet vinden. Weet iemand of dat kan bij een CX116E en zo ja waar kan ik dat dan vinden. Hartelijk dank.

Vriendelijke groet,

Lucas

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @Lucascaw en welkom bij de community,

 

Ik denk dat de enige echt afdoende manier is om een externe microfoon met een 'dead cat' te gebruiken.

Mijn vermoeden is dat de ruisreductie die op sommige camera's te vinden is te maken heeft met beeldruis en niet met windruis. Even in de handleiding van jouw camera geneusd en kan daar geen ruisreductie vinden zo gauw. 

profile.country.NL.title
Lucascaw
Ontdekker

 Dag @Amfion ,

Dank voor het antwoord.

Het lopt dus dat ik het niet kan vinden. Een extra micro was ook mijn oplossing, dacht ik. Echter ik zie geen input voor een microfoon. Ik heb wel zo'n "dooie kat" besteld.  Ik wil trachten om het met klittenband voor/over de vergietgaatjes van de microfoon te plakken.

Zie: https://www.mikrofon-windschutz-gutmann.de/handycams/sony/

Volgens mij heb ik alleen de stof gekocht (bedacht ik mij achteraf), maar een kapje om de lens en de micro's, zoals op de foto staat, zou helemaal mooi zijn. Ik wacht de post af en laat het weten.

Vriendelijke groet,

Lucas

profile.country.NL.title
Lucascaw
Ontdekker

De dead cat ontvangen. het was inderdaad alleen het doek en de klittenband.

Met knippen en plakken, toch een kapje gemaakt. Het kapje (= een bijgeknipt lapje met klittenband achterop geplakt) kan "makkelijk" op- en afgestript worden.Van links boven naar rechtsonder, vlnr. Ontvangen / toestel met vergietgaatjes / geknipte kat / bijgeknipte kat / klittenband aangebracht / eind resultaatVan links boven naar rechtsonder, vlnr. Ontvangen / toestel met vergietgaatjes / geknipte kat / bijgeknipte kat / klittenband aangebracht / eind resultaat

 Het werkt wel, reductie van de windherrie is redelijk, maar de oplossing lijkt mij niet echt duurzaam. Mogelijk dat een plastic of rubberachtig afdekkapje beter werkt.

Vriendelijke groet,

Lucas