annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

welk merk Micro SD voor Action Cam HDR-AS30

OPGELOST

welk merk Micro SD voor Action Cam HDR-AS30

Zijn er bepaalde merken die aan te bevelen zijn bij deze camera?

Ik dacht zelf aan een Samsung Micro SD Pro UHS1 of een Sandisk Ultra UHS1 deze schrijven tussen de 10-20 MB/sec. (45-50 euro)

Nu was ik gisteren bij een fotowinkel en zij kraakten de Sandisk en Samsung kaart af en probeerden een Lexar aan te smeren van 128 euro (64GB). Volgens hen met een gegarandeerd schrijfsnelheid.

Hoeveel schrijfsnelheid heb ik nodig voor deze camera? Iemand tips? is 64 GB overigens een overkill san filmtijd? Ik heb een mac met USB 3 dus leessnelheden zijn hoog voor het uploaden van de filmpjes.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Die fotowinkel probeert je echt iets aan te smeren. Er is helemaal geen reden om lexar te kopen, integendeel. Het meest betrouwbare merk is trouwens Sandisk. Je neemt best een klasse 6 kaart minimum, maar de meeste degelijke kaartjes zijn al gauw klasse 10 of hoger (UHS...)

Neem de sandisk of zelfs de samsung, laat je vooral niet leiden door die fotowinkel, pure verkoopspraat! Sandisk is minstens even professioneel als Lexar, Lexar pretendeert zich als pro-merk exclusief, maar daar is niets van aan. Enkel de prijs is hoger, de snelheden zelfs lager.

Ik heb niets tegen Lexar, maar het enige Lexar kaartje dat ik ooit kocht was reeds stuk na enkele malen te gebruiken...ik heb een stuk of 7 sandisk kaartjes en die zijn enorm snel (heb o.a. de 95mb/s kaartje...) en al jaren betrouwbaar. Niets dan lof en tevredenheid over sandisk.

De grootte van de kaart moet je zelf uitmaken...kan je de kaart leegmaken, dan is 32gb ruim voldoende...hangt van je gebruik en doelstellingen af.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Die fotowinkel probeert je echt iets aan te smeren. Er is helemaal geen reden om lexar te kopen, integendeel. Het meest betrouwbare merk is trouwens Sandisk. Je neemt best een klasse 6 kaart minimum, maar de meeste degelijke kaartjes zijn al gauw klasse 10 of hoger (UHS...)

Neem de sandisk of zelfs de samsung, laat je vooral niet leiden door die fotowinkel, pure verkoopspraat! Sandisk is minstens even professioneel als Lexar, Lexar pretendeert zich als pro-merk exclusief, maar daar is niets van aan. Enkel de prijs is hoger, de snelheden zelfs lager.

Ik heb niets tegen Lexar, maar het enige Lexar kaartje dat ik ooit kocht was reeds stuk na enkele malen te gebruiken...ik heb een stuk of 7 sandisk kaartjes en die zijn enorm snel (heb o.a. de 95mb/s kaartje...) en al jaren betrouwbaar. Niets dan lof en tevredenheid over sandisk.

De grootte van de kaart moet je zelf uitmaken...kan je de kaart leegmaken, dan is 32gb ruim voldoende...hangt van je gebruik en doelstellingen af.

Hallo,

Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Ik heb nu een samsung pro 64gb kaartje besteld met 20mb/s schrijfsnelheid (volgens de site). Is dat voldoende of is dat overkill?

Er komt namelijk vanaf woensdag ook een aanbieding bij de aldi van 10 euro voor klasse 10 32gb kaartjes. Volgens een site zou die wel echt op het minimum zitten, dus 10mb/s, is dat wel voldoende of kan ik beter bij deze samsung kaart blijven? Hoop dat er snel reactie kan komen i.v.m. eventuele annuleren van bestelling :slight_smile:

Bij voorbaat dank!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

In principe zou het met het aldi kaartje ook goed lukken video, voor een fototoestel (ik bedoel dan camera's met relatief kleine bestanden, dus compactcamera's in jpeg formaat) is dat zeker geen probleem.

Maar je hebt best altijd wat meer marge met de snelheid dus met de Samsung zit je goed, het werkt ook prettiger om de geheugenkaart leeg te maken en de betrouwbaarheid van "merk" kaartjes is ook doorgaands beter dan bij de onbekendere merken...(zoals bv. intuix uit aldi)

De snelheid is zeker geen overkill, de grootte is zoals in een eerdere post gezegd, helemaal aan jou 🙂 (Ik koop ook liever een te grote dan een te kleine kaart...)

Bedankt voor je snelle antwoord.

Je zegt, de snelheid is geen overkill. Bedoel je daarmee dat er best nog iets bij zou kunnen? In de winkel hadden ze me namelijk de ultra san disk aangesmeerd (voor veel te veel geld), maar die zou 30 mb/s schrijf snelheid hebben. Is deze dan toch beter aan te raden of kom ik met die 20mb/s toe aan alle functies van de camera? Sorry voor het doorvragen, maar nergens op het internet staat een duidelijk antwoord als het neerkomt op de snelheden. Bij GoPro heb ik bijvoorbeeld zelfs klachten gehoord bij een 30mb/s schrijfsnelheid, nu kan de GoPro Black edition volgensmij ook wel iets meer eisen denk ik, maar wil het toch even ter vergelijking hebben.

Bij Mediamarkt raadde ze me 30mb/s of zelfs 45mb/s aan, maar ik ben niet altijd eens met het advies van de medewerkers van de mediamarkt, maar misschien is het deze keer wel correct?:P

Nogmaals bij voorbaat dank.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Geen probleem, daarom is het forum er é 😉

De snelheid hangt sterk af van het toestel dat je gebruikt: De black edition van go pro heeft ook een (beperkte) 4K videomodus: maw, je schiet video in 4 keren zo hoge resolutie dan klassiek Full HD. 4 keren meer data betekend dat die data ook snel weggeschreven moet worden op een geheugenkaart.

Het probleem met de snelheden die fabrikanten opgeven, is dat deze snelheden zelden gehaald worden...meer nog, ze vermelden meestal enkel de leessnelheid, maar niet de schrijfsnelheid. Dat is net wat telt als je video op een geheugenkaart wil wegschrijven. 30mb/s van de ene fabrikant is helemaal niet 30mb/s bij een andere fabrikant.

Dit is zeker een nuttig artikel voor je:

http://nexblog.be/2013/09/26/welke-geheugenkaart-kiezen-voor-nex/5884/

Wat ik zou aanraden met de go pro black edition, is om een snellere (of liever snelste) geheugenkaart te nemen...bv sandisk extreme, samsung pro series, Lexar 600x, etc... Maw, UHS-1 kaartjes (lees het nexblog artikel om te begrijpen wat het betekent)

Als je ENKEL van plan bent om Full HD te schieten, is een "klassieke" klasse 10 kaart van een gekend merk voldoende.

Ik zou het snelste kaartje nemen dat je budget toelaat (als je beetje surft...tweakers pricewatch bijvoorbeeld..kan je prijzen vergelijken en zelf zien of je winkel niet buitensporig teveel vraagt 🙂 ), is nooit weggegooid aangezien je bij een eventuele upgrade naar een volgende camera je kaartje kan meenemen...

Toevallig zat ik met ook zo'n soort vraag. Helaas kan ik je niet helpen. Ik kan niet vinden hoe ik op deze site zelf een post kan plaatsen, onder welke knop zit dat?
Mvg

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

Met de knop nieuw bericht kan je een nieuwe vraag stellen.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Metaalverf
Ontdekker

Thanks voor alle hulp. Dan blijf ik bij mijn Samsung 64gb kaartje. Koop ik de kaart van de aldi voor achter de hand, welke iig klasse 10 is, mocht er iets met het samsung kaartje verkeerd gaan.

BMWX6M
Ontdekker

Beste,

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag...

Ik heb net een Sony HDR-AS50 gekocht en had nog een Sandisk Micro SD ultra 65Gb Micro SD XC I met U1 snellheid. +/- 3 jaar oud.

Toch wil mijn actioncam enkel opneme in mp4, niet in de beter kwaliteit XAVC S.

Dus als ik op het geheugenkaartje kijk met mijn mac, zie ik enkel een mp4 bestand.

Wat kan er mis zijn?

Mvg

BMWX6M