Deel jouw ervaring!
Goede middag,
Heb recentelijk sony play memories geinstalleerd op mijn computer (gebruik windows 10)
Om een dvd of blu ray te branden moet ik de bestanden die ik op de schijf wil zetten verifieren volgen play memories , en dit zou kunnen door de camera aan te sluiten
Heb een Sony Handycam uit 2008 model HDR DC5 . Wanneer ik deze aan de pc koppel (via usb) herkend hij deze niet. Heb reeds via downloadmanager geprobeerd maar hij geeft geen krimp . Dus kan ik geen dvd of blu ray branden wat toch zou moeten kunnen denk ik.
Is mijn camera te oud of ligt dit aan windows 10 of een andere reden ? Iemand dit probleem al eens tegengekomen en eventueel een oplossing voor?
Alvast bedankt.
Hi @timsmits1901 en welkom bij de Community!
Misschien een andere kabel proberen?
Heeft je camera het eerder wel gedaan met PlayMemories?
Als de computer niet in de gaten heeft dat er een apparaat aanhangt wordt het via de kabel lastig.
Als je opneemt op een SD kaart is het waarschijnlijk handiger om dan de SD kaart of in een cardslot te doen of een cardreader te gebruiken.
Heb recent een nieuwe kabel gekocht en dit werkt ook niet.
Heb ook eens geprobeerd om hem aan te sluiten op een oude laptop met windows 7 en hier registreerd hij hem ook niet. Dus aan de kabel of aan windows kan het in principe niet liggen.
En hij wordt niet alleen niet geregistreerd in sony play memories maar gewoon niet op de computer (s)
Camera stond ook wel degelijk aan dus zou eigenlijk niet weten wat ik verkeerd doe.
Heb hem aangesloten via usb , heb het ook geprobeerd via I-link maar zonder succes.
Weet iemand toevallig hier een oplossing voor of anders een goed brandprogramma om mp4 files op blu ray te branden . De camerabestanden inlezen is geen probleem en kan er perfect een mp4 film mee maken dus in principe zou zo een bestand ook via een extern brandprogramma op een blu ray of dvd moeten branden , weet er alleen geen goed . Heb al wat rondgesurft maar ofwel kosten ze redelijk veel geld ofwel zijn er teveel beperkingen of het krijgt een slechte review omdat er virussen op zouden zitten.
Alvast bedankt
Heb je wel de installatie CD hierop staan de drivers om verbinding met de computer te maken.
Hangt er vanaf wat je bedoelt hem wel een installatie cd met de camera meegekregen maar die is bijna 10 jaar oud en daar staat picture motion browser op de voorloper van het huidige sony play memories en als ik deze erin steek gaat hij dat oud programma dat niet werkt onder windows 10 er terug opzetten das niet echt de bedoelingbedoeling
Op de cd staan drivers die zorgen dat de camera met de computer verbinding maakt.
Zou eerst de huidige sony play memories eraf gooien kun je later altijd weer installeren en installeer eerst de installatie cd die bij de camera kwam.
Als ik mij niet vergis moet je de camera via usb verbinden met de computer dan de installatie uitvoeren. Wel moet de camera aanstaan en misschien op de stand USB
Mocht dit niet lukken dan kun je nog proberen om de installatie cd toegankelijk te maken onder win 10.
Als je de cd in de computer hebt zitten ga dan naar verkenner en klik met de rechtermuisknop op de cd ga dan naar Compatibiliteitsmodus en klik dit programma uitvoeren in Compatibiliteitsmodus dan heb je nog de keuze met welke versie Windows je dit wilt doen.
Zonder de installatie CD herkent de computer deze camera niet.
Er zit trouwens op de installatie cd ook een handleiding daar staat ook hoe je verbinding moet maken.
Ben benieuwd.
Nog even een aanvulling, voor jaren geleden onder Win 7 kon je kiezen of je SP 1 erbij wou installeren. SP 1 en dacht dat er steeds meer kwamen hadden drivers en andere toepassingen zoals drivers voor USB zodat Win 7 een camera kon herkennen.
Steeds als er een nieuwe update van Win 7 kwam had je ook een nieuwere SP erbij.