annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HDR FX1000 naar MAC - "cueing tape".

Sony HDR FX1000 naar MAC - "cueing tape".

Beeldmateriaal Sony HDR FX1000 werd probleemloos geladen in mijn Mac voor bewerking met Final Cut Express.

Na reparatie die Tech Repair Bergen op Zoom in Frankrijk deed uitvoeren verschijnt op het scherm van mijn PC: "cueing tape". Op geen enkele manier blijkt nog beeldmateriaal van camera in computer te laden, waardoor ik van de regen in de drup ben beland.

Het betreft zowel oude-, als nieuwe opnamen. De PC stuurt wel de camera aan, maar captured niet. Ook niet als de camera apart wordt gestart en daarna gepoogd wordt om te capturen.

Instellingen aan PC werden niet gewijzigd. Aansluiting met I-link gebeurde ook in de juiste volgorde en werkte prima in het verleden.

Apple support meldde: quote Na de reparatie zal ongetwijfeld de mogelijkheid om materiaal uit te geven naar de mac zijn geblokkeerd.

Toen de camera's verkocht werden was deze optie een extra.

Wellicht dat je nog kan vragen of ze dit weer ongedaan maken.

Maar je moet hiermee bij Sony zijn.

unquote

Naast aanpassingen die volstrekt irrelevant zijn voor de reparatie (piepjes e.d.) werd kennelijk ook capture naar mijn Mac geblokkeerd. De vraag is om aan te geven hoe deze blokkering zsm is op te heffen en terug te gaan naar de instellingen waarmee de camera ter reparatie werd aangeboden.

Ondersteuning van Tech Repair is bij herhaling ver onder niveau en doet schade aan goede naam SONY.

Het montagewerk ligt inmiddels al dagen stil.

Graag assistentie.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

vr.gr.

Ko Augustijn

1 ANTWOORD 1
KelvinV
Bijdrager

Hoi Augustijn, 

Heb je al contact gehad met Sony's tech support? Hopelijk kunnen zij alsnog iets voor je betekenen op 020 658 1888 of via e-mail hier.

Sorry voor de late reactie, en succes!