annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SD-kaart Sony wordt niet gelezen in Mojave

profile.country.NL.title
gebeuke87
Nieuw

SD-kaart Sony wordt niet gelezen in Mojave

Als ik de SD-kaart van mijn Sony HDR-SX900 in mijn iMac stop zie ik wel alle mappen, maar als ik de map PRIVATE met 3.9 GB mp4’s open is deze blanco. Ik kan vervolgens de SD-kaart ook niet verwijderen, omdat de Mac “bezig is”. Op mijn Mac Mini  met High Sierra en mijn pc met Windows 10 heb ik dat probleem niet. In de lijst met Mojave compatibel camera’s gaat deze niet verder dan HDR-CX740. Wat kan ik hier aan doen ?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@gebeuke87 

 

Heb je de MP-4 geprobeerd te openen met Quick-time of ander video programma?

zie ook; https://support.apple.com/nl-nl/HT201290

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
gebeuke87
Nieuw

Dat is het probleem niet, de file is niet zichtbaar in Finder. En dus kan ik er ook niet op klikken en proberen te openen met een keus aan apps.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@gebeuke87 

 

Volgens je eerste bericht kun je de map wel openen met High Sierra en Windows, met andere woorden, de camera en het kaartje doen hun werk goed.

Wat er wel en niet ondersteund wordt door Mojave is niet iets waar Sony invloed op heeft, vandaar mijn doorverwijzing naar Apple Support.

Een mogelijke tip; open de map op High Sierra (of windows) en converteer de aanwezige files dan naar een format wat Mojave kent (het draaiende wieltje geeft aan dat de Mac er toch mee bezig is, maar dat is je denk ik wel bekend)

 

Succes!

Grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en