Deel jouw ervaring!
Ik probeer het nog maar eens met mijn sony Digital Handycam DCR-TRV120E wil ik banden overzetten naar mijn Thoshiba laptop echter tot nu toe zonder resultaal .
Inmiddels aangeschaft een USB video Grabber met DVD Digital Studio allemaal zonder resultaat .
Jaren geleden zette ik de banden over met de toenmalige DV out kabel naar de voormalige computer echter deze USB past niet meer op mijn huidige laptop.
Ik wee ook niet of een dergelijke ilink kabel nog te verkrijgen is ?
Er moeten toch kenners onder de communityleden zijn die hier een oplossing voor weten , ik ben bijna 80 jaar maar vast niet de enige met een camera .
Alvast bedankt allemaal. Revanzan te Borger
Revazan schreef:
Jaren geleden zette ik de banden over met de toenmalige DV out kabel naar de voormalige computer echter deze USB past niet meer op mijn huidige laptop.
Ik wee ook niet of een dergelijke ilink kabel nog te verkrijgen is ?
Google is je beste vriend.
USB stekker past niet meer???
Waarschijnlijk USB 3, er zijn verlopen van USB 3 naar USB 2
Waarschijnlijk komt het probleem "USB driver voor de TRV120e" ook om de hoek kijken.
suc6 ermee,
73's
Pa3aela ,
Bedankt voor jouw nieuwe info , ik ga het nazoeken op internet inzake UBS3 en UBS 2 hoe dat zit , maar kennelijk weet jij dat ook niet zeker .
Daarnaast heb je nog een opmerking over een USB driver wat een probleem kan zijn , wat bedoel je daarmee .
Is dat een driver die ik zou moeten instaleren op mijn laptop of ????
Ik ben nu dagen bezig maar nog steeds geen oplossing , moeilijk hoor om er in te blijven geloven .
Maar ik ga weer opondezoek uit en hoop dat jij nog iets wilt verduideloijkenn t.o.v, die driver .
Om de bestanden te 'snappen' heeft de computer een driver nodig. Het is de vraag of die voor deze camera en je nieuwe computer (besturingssysteem) beschikbaar zijn. Soms kun je een oude driver nog wel gebruiken (met een omweggetje, zoals ik hier gedaan heb met een printertje) http://strobista.nl/canon-selphy-printer-installeren-als-windows-10-gebruikt/
Beste Revazan,
Ik zie - en trouwens heel toevallig - nu pas je vraag.
Uit de TRV120 komt netjes DV (digital video). Dat kan je er simpel met een iLink (heet ook wel IEEE1394 of Firewire) kabeltje uithalen.
Maarrrr, je computer moet dan dus een IEEE1394 ingang/kaart hebben (gewoon PCI kaart, nog overal te koop). Dus gewoon met een (oude) desktop PC werken! Met een laptop wordt het echt ingewikkeld, maar er bestaan (bestonden) laptops met 1394 aansluiting.
Ik heb het heel veel zo gedaan met de - gratis - windows moviemaker.
Let op! De verwarring ontstaat door dit USB te noemen, dat is het NIET! En met USB gaat het ook zeker niet lukken! Vooral ook niet met 'grabbers' werken oid, dat kost je kwaliteit en de DV uitgang levert nu net zulke goede videokwaliteit.
Succes!!
Johan Tasche