annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wifi valt uit bij HT-RT5

profile.country.NL.title
Streamfreak
Ontdekker

Wifi valt uit bij HT-RT5

De RT5 is aangesloten op de tv en werkt goed, maar ik maak ook gebruik van Google Cast om muziek en radio te streamen. Helaas is de verbinding via Google Cast niet altijd even stabiel. Sinds een paar dagen is helemaal geen verbinding meer mogelijk. Bij de netwerkinstellingen zie ik wel dat er verbinding is maar bij ip-adres, subnet, DNS gegevens staat alleen maar 0.0.0.0 Het opzetten van een nieuwe wifi verbinding lukt niet meer, de software loopt vast. Ook een gehele reset leidt tot hetzelfde. Een verbinding instellen via WPS lukt ook, er wordt aangegeven dat de gegevens zijn uitgewisseld, maar vervolgens lijkt het erop alsof de gegevens niet kunnen worden vastgelegd in het interne geheugen. De software loopt vast en start opnieuw op.

 

Het lijkt erop alsof de firmware corrupt is. Weet iemand een oplossing voor het probleem? Kan ik bijvoorbeeld een nieuwe firmware installatie forceren?

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
Streamfreak
Ontdekker

Ik heb gelukkig nog 1 plekje vrij op de switch, dus bedraad kan blijven zitten. Helaas was vanochtend de RT5 niet zichtbaar voor casten. Even gekeken bij netwerkverbinding status op de RT5 en bij Fysieke verbinding staat 'OK', maar bij Internettoegang staat 'Fout'. Alle andere adresgegevens inclusief IPv6 staan wel vermeldt. Schijnbaar gaat er 's nachts in de standby modus toch iets mis, want na opnieuw een bedrade verbinding opbouwen was de RT5 weer zichtbaar. Als dit zo blijft is het geen goede workaround. Binnerkort nog maar eens verder uitpluizen maar voor nu is het genoeg.

 

@Instaphoto nog bedankt voor het meedenken.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Hoe staat je DHCP lease in de router. Op een paar uur? Test het eens als je deze op twee dagen zet. Of eventueel reservering te maken voor IP en te werken met static. Lease naar twee dgen zetten is wat makkelijker om te testen 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web