annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wifi valt uit bij HT-RT5

profile.country.NL.title
Streamfreak
Ontdekker

Wifi valt uit bij HT-RT5

De RT5 is aangesloten op de tv en werkt goed, maar ik maak ook gebruik van Google Cast om muziek en radio te streamen. Helaas is de verbinding via Google Cast niet altijd even stabiel. Sinds een paar dagen is helemaal geen verbinding meer mogelijk. Bij de netwerkinstellingen zie ik wel dat er verbinding is maar bij ip-adres, subnet, DNS gegevens staat alleen maar 0.0.0.0 Het opzetten van een nieuwe wifi verbinding lukt niet meer, de software loopt vast. Ook een gehele reset leidt tot hetzelfde. Een verbinding instellen via WPS lukt ook, er wordt aangegeven dat de gegevens zijn uitgewisseld, maar vervolgens lijkt het erop alsof de gegevens niet kunnen worden vastgelegd in het interne geheugen. De software loopt vast en start opnieuw op.

 

Het lijkt erop alsof de firmware corrupt is. Weet iemand een oplossing voor het probleem? Kan ik bijvoorbeeld een nieuwe firmware installatie forceren?

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Lijkt er eerder op dat het een signaalsterkte van de WiFi is.

 

De RT5 up-to-date?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Streamfreak
Ontdekker

Wifi signaal is 4 van 5 streepjes en de RT5 draait op de laatste firmware. De vraag is ook waarom de gegevens van o.a op-adres, DNS en gateway ineens op 0.0.0.0 staan? Wordt dit bij leaseverlenging opnieuw gerefreshed?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Lijkt erop dat apparaat geen IP adres krijgt van de DHCP server. Zal waarschijnlijk je router zijn. Of de lease automatisch gerefresed wordt en met welke frequentie. Hangt af van hoe dit geconfigureerd is. 

 

Start eerst apparaat wat geen lease krijgt opnieuw op. Dan gaat die opnieuw proberen te connecten en vragen om een IP. Werkt dit niet. Probeer het nog eens. Werkt het dan nog steeds niet. Herstart de router eens of zet deze eens 20 seconde zonder stroom. 

 

 

Je kunt ook werken met Static (vast) IP. Hiervoor is wel wat kennis vereist van je router etc. 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Streamfreak
Ontdekker

RT5 herstart via stroom 1 minuut eraf, hij vindt de draadloze netwerken, maar firmware blijft vastlopen na invoer ww. Ook na een herstart van het modem (was vorige keer nog wel de oplossing) loopt de firmware vast na invoer ww. Ook verbinding via WPS lukt, maar vervolg set up loopt ook hier vast.

Ik wil denk ik toch een firmware update forceren. Iemand een werkwijze hiervoor?

 

via static ip adres heb ik geprobeerd maar de RT5 wil de gegevens gewoon niet opslaan.

 

Edit: Test uitgevoerd met verkeerd ww. Er gebeurt niets, de firmware blijft hangen en set up wordt afgebroken.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je zou een skunnen kijken op  https://www.avsforum.com daar is een topic over de HT-RT5. Volgens mij ook keer soort gelijk isseu eens voorbij zien komen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Streamfreak
Ontdekker

Ik heb gekeken op dit forum, maar kon niks vinden hierover. Bedoelde je deze forumpost?

Misschien kun je me een beetje op weg helpen?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het is al hele tijd geleden dat ik voor collega aan zoeken ben geweest voor HT-RT5 (soort gelijk probleem). En op AVSforum stonden aantal soort gelijke problemen. Mocht ik tijd hebben en wat vinden zal ik het posten, maar gezien mijn tijd zal ik daar niet opwachten 😉

 

Eerste test die ik zelf altijd doe is bekabeld. Heb je dat al eens geprobeerd. krijgt de soundbar dan wel een IP? 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Streamfreak
Ontdekker

Ja, bedraad aangesloten krijgt hij een ip adres. Tijdens de setup (had ook een reset gedaan) deed hij dat automatisch zonder dat ik keuze kon maken tussen bedraad en draadloos. Best wel vreemd. Ik kwam daarna in scherm met vraag of ik Google Cast wilde configureren en heb bevestigd. Daarna naar menu Instellingen gegaan en bij netwerkstatus gezien dat RT5 idd bedraad is aangesloten.

Ondanks dat hij niet nu niet via wlan is aangesloten werkt Google Cast wel. Wlan is toch een vereiste voor Google Cast?

Ook in de nieuwe multiroom configuratie met 2 draadloos aangesloten ZR5's werkt het. Hopelijk blijft het nu zo werken. Ik durf geen draadloze verbinding meer op te bouwen met de RT5 zolang dit blijft werken.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wlan is toch een vereiste voor Google Cast?

Durf ik zelf niet te zeggen. Zelf  nooit gebruik gamaakt van Google Cast. Als het nu werkt na behoren en je vind de kabel niet storend. Zou ik het zo laten als het is? 

 

Er zijn nog wel aantal testen die je kunt doen. Bijvoorbeeld andere router etc. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web