annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Soundbar HT-ZF9 met Xbox One

profile.country.NL.title
MennoD
Ontdekker

Soundbar HT-ZF9 met Xbox One

Ik heb onlangs de HT-ZF9 soundbar gekocht, met de SA-Z9R rear speakers. Ik heb mijn apparaten als volgt aangesloten:
Mijn Ziggo Mediabox is met HDMI verbonden aan mijn Xbox One, mijn Xbox One is verbonden met HDMI naar de soundbar (HDMI 1) en de soundbar is met HDMI verbonden met mijn Philips TV (Arc aansluiting).
Ook heb ik op mijn Xbox One de app Dolby Access gedownload en zo ingesteld dat deze Dolby Atmos kan doorsturen (HDMI audio op 'Bitstream Out' en Bitstream Format ingesteld op 'Dobly Atmos for home theater (HDMI only)'.
Nou heb ik de volgende vragen:
1. Als ik tv kijk (via de Xbox) of een game speel, dan geeft de soundbar altijd aan dat hij op 'Dolby Atmos' ingesteld staat, onafhankelijk of de tv of game wel/geen Atmos geluid uitzendt. Is dat normaal? Of is het de bedoeling dat ik de Xbox anders instel voor als er geen Atmos geluid afgespeeld wordt? Als ik een Blu-Ray film in de Xbox stop en deze afspeel (via de Blu-Ray app), dan laat de soundbar wel exact zien welke audiosoort er afgespeeld wordt.
2. Als ik mijn laptop via HDMI verbindt met de soundbar (via HDMI 2) en ik een film via de laptop kijk, geeft de soundbar altijd aan dat hij een 2.0 audio uitzendt, ondanks dat er bij de film op de laptop een ander audio format geselecteerd is. Ik denk dat dit komt omdat mijn laptop registreert dat hij met de TV verbonden is en dat hij de audio dus op de TV (met 2.0 boxen) afspeelt. Zet de soundbar het originele audio format (bijv. Dolby True HD) dan automatisch om naar LPCM 2.0 (wat hij aangeeft), of blijft het originele audio format wel bewaard? Zo niet, hoe kan ik er dan voor zorgen dat het originele audio format op de soundbar wordt afgespeeld?

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al gecontrolleerd of de HDMI drivers meer dan 2.0 audio ondersteunen?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MennoD
Ontdekker

Dankzij je hint heb ik de geluidsinstellingen gecheckt. Die stonden verkeerd. Moest ook Dolby Access voor Windows 10 nog installeren blijkbaar om Dolby Atmos te kunnen luisteren. Daar staat hij nu automatisch op ingesteld.
Nu geeft de soundbar steeds het juiste afgespeelde geluidsformat aan, ook als het geen Dolby Atmos is. Mijn 2e vraag is hiermee beantwoord, bedankt!

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zou het kunnen dat de app beinvloed wat er doorgegeven wordt via je Xbox? 

 

Het zou niet moeten zijn dat je atmos ziet, terwijl er niks afgespeeld wordt in dat format. 

profile.country.NL.title
MennoD
Ontdekker

Welke app bedoel je?

Ik merk nu dat het probleem wat ik met de Xbox heb (er wordt altijd Dolby Atmos aangegeven) ook soortgelijk heb met de aansluiting van de laptop naar de soundbar. Als ik mijn laptop geluidsinstelling instel op Dolby Atmos voor Home Cinema, dan weergeeft de soundbar altijd LPCM 7.1 met Vertical Surround Engine aan, onafhankelijk van de soort audio die ik afspeel, behalve als ik op mijn laptop een Dolby Atmos format afspeel, dan laat de soundbar wel zien dat hij Dolby Atmos afspeelt.
Voor zowel de Xbox als voor mijn laptop geldt: als ik de geluidsinstelling aanpas van Dolby Atmos naar een ander format (Stereo, 5.1 of 7.1), dan geeft de soundbar altijd dit format aan, onafhankelijk van het format wat afgespeeld wordt. Het lijkt me niet dat dat de bedoeling kan zijn...

profile.country.NL.title
MennoD
Ontdekker

Ik merk overigens wel merkbaar verschil als ik bijvoorbeeld op de tv (mediabox) het uitgezonden geluid switch tussen stereo en dolby digital. Alleen de soundbar laat wel hetzelfde zien (Dolby Atmos, gezien mijn mediabox is aangesloten via de Xbox)

profile.country.NL.title
MennoD
Ontdekker

Iemand die hier nog ervaring mee heeft / weet wat ik kan doen?