annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

eBay/Amerikaanse receiver

profile.country.NL.title
JanTol.
Ontdekker

eBay/Amerikaanse receiver

Goedendag,

Ik kan op eBay een nieuwe Amerikaanse receiver kopen. Die gaat op 120v. Kan ik zo'n receiver probleemloos gebruiken met een converter naar 220v? Zo ja, zijn er dan geen gevolgen voor de geluidskwaliteit of andere ongemakken omdat sprake is van een Amarikaans model? En moet ik nog ergens op letten bij de aanschaf van een converter? Of zijn er goede redenen niet te gaan voor een Amerikaans model?

Vriendelijke groet,

Jan van der Tol

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je geeft wel summiere informatie, maar wellicht helpt dit je vrerder --> 120v 220v

https://wikitravel.org/nl/Elektrische_systemen

 

Als de reciever nieuw is zou ik deze zelf liever dichter bij huis kopen. Reden garantie. Mocht er keer wat mee zijn, dan is het lastig om garantie te claimen. Met geluk heb je 1 jaar garantie en is deze in NL te claimen. Met pech moet je product opsturen naar land van herkomst. (op eigen kosten) Met meer pech geen garantie.... 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
-hans-
Lid

In Amerika is de netspanning 110 Volt en de frequentie geen 50 maar 60 Hz.

Een converter gaat niet werken. Een receiver heeft een gestabiliseerde voeding nodig met voldoenden vermogen. (paar honderd watt)

Voor zo'n voeding moet je misschien wel 150 euro rekenen. Ik raad het je af en zou gewoon in Nederland een goede receiver kopen en dan hebben we het nog niet eens gehad over de invoerrechten die je nog moet betalen.

 

MvG Hans