annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

wh-1000xm2 te veel achtergrondgeluid bij telefoneren

profile.country.NL.title
fietsmeneertje
Ontdekker

wh-1000xm2 te veel achtergrondgeluid bij telefoneren

Sinds december 2017 ben ik in het bezit van de Sony WH-1000XM2 koptelefoon firmware 2.0.0.

Ik gebruik deze met name op mijn werk in de drukke kantoortuin. Qua noisecancelling ben ik uiterst tevreden, deze werkt echt buitengewoon goed.

Het enige echt grote probleem betreft het telefoneren.

Ik heb mijn koptelefoon gekoppeld met mijn Android werktelefoon voor telefoongesprekken en gelijktijdig gekoppeld met mijn iPhone X voor het afspelen van muziek/radio.

Aan mijn kant wordt het omgevingsgeluid goed weggefilterd zodat ik de persoon aan de andere kant goed kan verstaan, maar de persoon aan de andere kant blijkt al mijn omgevingsgeluid dusdanig goed te horen dat zij mij niet meer kunnen verstaan.

Conclusie is dus dat de koptelefoon door dit "probleem" helaas niet geschikt  is voor het voeren van telefoongesprekken in een rumoerige omgeving.

Is dit probleem bekend en zo ja, wanneer wordt dit opgelost?

 

<UPDATE 16-05-2019>

Nu weet ik ook al weer waarom ik aanvankelijk nooit meer apparaten van Sony aanschaf. In september 2018 dit probleem gemeld,en blijkbaar ben ik niet de enige. Geen enkele reactie van Sony, firmware updates hebben het probleem niet verholpen. Sterker nog, het gemelde probleem schijnt ook in de nieuwe XM3 versie aanwezig te zijn. Sony doet dus werkelijk niets om beklende problemen op te lossen.

Nu weet ik zeker dat ik echt NOOIT meer een apparaat van Sony in mijn huishouden wil hebben!:angry:

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het probleem wordt ook al in dit topic besproken, bekent is het dus al. Ofdat er nog wat aangedaan wordt is onbekend.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
fietsmeneertje
Ontdekker

Beste @pa3eia, dat topic had ik ook gezienmaar die gaat specifiek over de XM3 versie, die blijkbaar nog steeds hetzelfde  probleem blijkt te hebben en diegene heeft zijnkoptelefoon omgeruild voor een nieuwe.

Aangezien ik de XM2 heb, heb ik een nieuwe melding op dit forum geplaatst. 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@fietsmeneertje, Dit klopt. Vrijwel elke headphone heeft dit probleem. 

De microfoon filtert achtergrondgeluid niet weg. Ik vraag me dan ook direct af waarom ze telefoneren dan toestaan nog. 
In een stille omgeving is telefoneren geen probleem met de XM2 gelukkig. Maar in de trein of als je buitenloopt, is het niet te doen. 

profile.country.NL.title
fietsmeneertje
Ontdekker

@Vinc_E daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je namelijk een bedraad headphone setje gebruikt (de bijgeleverde oortjes met mic op het snoer) heb je dat probleem niet en ben je gewoon goed te verstaan aan de andere kant. Ik heb dit probleem echt alleen maar als ik de XM2 gebruik via Bluetooth.

Ik heb de XM2 nog niet bedraad geprobeerd met telefoneren, weet eerlijk gezegd niet of je XM2 sowieso bedraad kan gebruiken voor telefoneren?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

@fietsmeneertje, daar mag je het zeker mee oneens zijn :slight_smile:

 

Ik doelde puur op koptelefoons die draadloos zijn. Was niet heel duidelijk. En ja in mijn ervaring als er een draad aan zit, is het zeker merkbaar beter. Weet niet precies waarom. Misschien is de mic op de koptelefoon zelf te gevoelig?