annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wat zijn de concrete verbeteringen van firmware v5.417?

profile.country.BE.title
Berke53
Ontdekker

Wat zijn de concrete verbeteringen van firmware v5.417?

Dag allemaal

Ik heb recent mijn 2015 SmartTV (KD55X8509c) geupdate naar software versie 5.417. In het changelog  vindt je de volgende informatie terug:

Voordelen en verbeteringen m.b.t. deze update
  • Verbetert de compatibiliteit met de app Home Theatre Control
  • Verbetert de beeldkwaliteit bij het gebruik van HDMI-ingangen
  • Verbetert de beeldkwaliteit van HDR-inhoud op bepaalde modellen

Ik vind dit persoonlijk nogal vaag. Wat is er concreet aangepast tov de vorige versie mbt tot de beeldkwaliteit over HDMI en HDR?

Bij voorbaat dank

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Idem met KD-55XD8599.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Gisteren mijn TV ook ge-updated. 

Bij mij liet de stabiliteit nogal te wensen over. Ik moest regelmatig de TV resetten. Kan dit verbeterd zijn. 

Ik heb nog niet zolang geleden een CL+ module geplaatst. Lijkt wel of dit de stabiliteit negatief heeft beinvloed. Ik ben daar echter niet zeker van. Ik gebruik echter ook sinds kort een Nvidia Shield TV op HDMI ingang 1

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Beetje vaag (2015 smart TV) over het type nummer.

Het is al jaren gebruikelijk dat het woord "verbetert" gebruikt wordt in de changelogs. Waarschijnlijk wordt er bedoeld dat er een "fine tunning" is uitgevoerd.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Berke53
Ontdekker

Het betreft hier de KD55X8509c. Niet dat dit veel uitmaakt aangezien volgens mij de changelog hetzelfde is voor elke android tv van dat bouwjaar. En dat er een 'fine tuning' is uitgevoerd is al even vaag als de officiële changelog.

Ik snap dat Sony de officiële changelog zo gebruiksvriendelijk mogelijk wilt houden voor de mensen die niet zo technologisch zijn aangelegd maar het zou fijn zijn om toch de details hieromtrent terug te kunnen vinden.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk hebben jullie het nog niet gezien, het is ook niet nooit genoemd in het change log.

Het niveau van de Android beveiligingspatch is aangepast.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Gisteren de Update geinstalleerd op mijn Sony Bravia KD-55XD8599.

Ik heb een Nvidia Shield TV via een HDMI ingang aangesloten op mijn Bravia. Via Instellingen, externe ingangen, de betreffende HDMI ingang ingesteld op verbeterde weergave. 

Op Youtube is er een filmpje genaamd "COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD)" Dit filmpje speelt via mijn Nvida Shield TV probleemloos en zonder schokken af in de resolitie van 3480x2160 zonder Dropped Frames.

Speel ik echter dit filmpje af via de in de TV opgenomen streamer met de Youtube app van de TV zelf, dan krijg ik een schokkerig beeld met extreem veel Dropped frames. Dit laat zien dat de processor kracht of werkgebeugen van de TV zelf, te wensen overlaat. Het zelf zowel streamen en afspelen van het filmpje (4K in 60fps en HDR) is teveel van het goede voor deze TV. Voor mij is de aanvulling van de Nvidia Shield TV een grote aanwinst.

Vandaar dat ik ook blij ben met de update van de HDMI poorten. 

Gr, Arie

profile.country.BE.title
Berke53
Ontdekker

Bedoel je dat de optie om een verbeterde signaal indeling te kiezen een gevolg is van de laatste update?

Deze optie is zo ver ik weet al enkele jaren geleden toegevoegd via een update.

En om even van het topic af te wijken..de smart tv's van sony maken inderdaad gebruik van een te zwakke soc namelijk de mediatek MT5890. Deze bevat slechts een Cortex A17 dual core geklokt op 1ghz gecombineerd met 1.5GB aan werkgeheugen. Veel te zwak voor een televisie waar ik indertijd een kleine 2000 euro voor heb moeten betalen.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Berke53

Nee hoor. De optie op zich was er al.

Echter volgens de update omschrijving zou deze verbeterd moeten zijn. 

Ik weet niet of het voor de update ook zo mooi beeld gaf, maar nu is het in ieder geval prachtig in combinatie met Youtube via mijn Nvidia Shield TV. Vloeiend en kleurrijk. 

Via de ingebouwde streamer van de TV hapert het beeld en heb ik soms de helft Dropped frames bij Youtube filmpjes bij de hoogste resolutie en bij 60fps. Echter bij 30fps geen probleem. Het zal dan wel aan de beperking van de processor en geheugen liggen zoals je zelf ook al aangaf.

Gr, Arie