annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom doet sony niks aan de arc problemen?

OPGELOST
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

Waarom doet sony niks aan de arc problemen?

@Channel_Z_NL ik heb ook een soort probleem mijn tv. ik zag je truckje met de firmwire in een post. nu heb ik het volgende probleem dit heeft niks met audio drop-out te maken maar nu maak je mij nieuwsgierig. ik heb zelf een sonos Beam als ik deze aan sluit op mijn Arc aansluiting gebeurt het regelmatig dat de tv met aanzetten opnieuw opstart vanuit stand-by nu vroeg ik mij af of dit probleem ook gaat verhelpen op mijn kd-49XG8196 ik heb uiteraard al contact gehad met Sony maar die doen inderdaad erg weinig kwa hulp vind ik ik heb hem pas ge-updatet naar pi maar helaas zonder succes ik heb het wel op kunnen lossen via optische kabel maar blijf het toch raar vinden dat het probleem zich blijf voor doen.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

20 ANTWOORDEN 20
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @Rico112 , 

 

Begrijp ik uit je verhaal goed op dat je TV opnieuw opstart bij het aanzetten, alleen als het via ARC aangesloten is aan je Sonos?

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@Vinc_E  klopt maar ik lees op diverse forums dat dit niet enkel bij sonos voorkomt. Ik lees bijvoorbeeld op een uk forum van Sony dat er meer mensen last van hebben. https://community.sony.ee/t5/android-tv/android-8-0-oreo-bug-xf9005-reboot-automatically-when-turn-o... maar dit is nog wel van android 8 dus daarom vroeg ik mij af of dat trukje met firmwire bij mij ook werkt? 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Welk firmware truukje bedoel je precies?

 

Er staan veel verschillende voorbeelden in het topic wat je linkt. Niet te herleiden of dit wel of niet aan software ligt. 
Ik heb er bijvoorbeeld geen last van met de laatste update. Dat zegt echter weinig en helpt je verder niet. 

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@Vinc_E ik bedoelde dit trukje. heb ik even uit een andere post gehaald op dit forum soms lees ik ook wel eens dingen om dat ik het intressant vind. ik dacht misschien losy dit rukje het bij mij ook op.

mag ik vragen welke soundbar jij dan hebt en heb jij ook pi op jou sony tv ?

 

Echt jammer dat het nog steeds niet is opgelost...

Je kunt echter nog wel een ding proberen, en dat is de firmware van de XH9505 ( het 2020 model ) installeren...

Versie 6.4770 staat op de download pagina van de XH9505, gewoon de instructies volgen zoals beschreven...

Maar Channel_Z_NL wat zeg je nu, een update van een ander model kun je toch niet installeren op een XG9505!!

Nou dat kan dus wel, en lost een paar problemen op inc audio drop-out...

Het grappige is namelijk dat de XH9505 exact de zelfde tv is als een XG9505, en de firmware dus ook gewoonweg installeert en werkt zonder enig probleem...

 

Bijkomend voordeel is ook nog eens, nieuwe menu's, betere motion, en nieuwe algoritmes voor FALD backlight

( dus minder blooming )...

Nu weet ik dat er straks een of meerdere mods gaan reageren met waarschuwingen, zoals niet doen, gevaarlijk, en garantie enzo...

Maar zoals vermeld, de XH9505 is intern exact het zelfde tv als de XG9505, vandaar dat het mogelijk is...

Draait hier als een zonnetje 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ah dit heb ik ook op AVforums gelezen. Of dit echt klopt, kan ik je niet vertellen. 

Het klinkt plausibel. Bij jouw toestel is het echter niet mogelijk. Dit schijnt alleen bij de XG95 te werken.
Een firmware update die niet compatible is, zal niet installeren op je toestel. 

 

Ik heb een XH90 met een AV receiver (STR DN 1080) en de laatste update. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Problemen die ontstaan bij gebruik van HDMI ARC zijn heel lastig te pin pointen. (zie onderstaande links) Probeer je probleem zo goed als kan te omschrijven en aan te geven wat je geprobeerd hebt en hoe. 

* Welke apparaten verbind je met elkaar Merk en type

* Zijn de apparaten voorzien van de laatste software/firmware? Welke versie? 

* Andere HDMI kabel / poort getest? (welke)

* Instellingen nagelopen? (welke)

Hoe is het exact aangesloten? 

 

Wij als consument zien staan ARC maakt het leven makkelijker om alles met elkaar te laten praten. Was het maar allemaal zo makkelijk. In de praktijk zien we dat dit nog wel eens misgaat. 

 

HDMI kent verschillende versies; bijvoorbeeld 1.4 , 2.0 , 2.1. HDMI.org geeft de basis functionaliteit aan. En het staat fabrikanten vrij om functionaliteit erboven op toe te voegen. Alleen zijn deze dan geen onderdeel meer van de standaard. En wil dit soms conflicteren met elkaar. 

 

Wat is HDMI ARC (Audio Return Channel) en hoe werkt het?

https://fwd.nl/2012/07/wat-is-hdmi-arc-audio-return-channel-en-hoe-werkt-het/

 

HDMI ARC and eARC: What they are and why you should care

https://www.digitaltrends.com/home-theater/hdmi-arc-explained-works-care/

 

HDMI.org --> HDMI Specifications and Programs

https://www.hdmi.org/spec/index

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@Vinc_E bedankt jammer dat dit niet voor mij tv gaat werken. Ik vind het ook nog jammer dat een eventuele downgrade naar android 7 niet gaat lukken. Wat ik bijvoorbeeld al wel heb gedaan is via adb om het soepeler te laten lopen android is Sony select en. Samba tv verwijderd. (ik weet wat ik doe) als je eventueel terug naar fabrieks instellingen gaat zijn alle apps gewoon weer terug. Misschien ken jij dit trukje ook? 

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@Instaphoto bedankt voor je informatie. Maar het vreemde is met android 7 had ik dit probleem niet. Je zou toch zeggen dat dit bij Sony vandaan komt en de updates beter zouden moeten worden niet slechter toch? Of zie ik dit verkeerd. 

profile.country.NL.title
Rico112
Lid

@Instaphoto en uiteraard heb ik alles al geprobeerd.