Deel jouw ervaring!
@Channel_Z_NL ik heb ook een soort probleem mijn tv. ik zag je truckje met de firmwire in een post. nu heb ik het volgende probleem dit heeft niks met audio drop-out te maken maar nu maak je mij nieuwsgierig. ik heb zelf een sonos Beam als ik deze aan sluit op mijn Arc aansluiting gebeurt het regelmatig dat de tv met aanzetten opnieuw opstart vanuit stand-by nu vroeg ik mij af of dit probleem ook gaat verhelpen op mijn kd-49XG8196 ik heb uiteraard al contact gehad met Sony maar die doen inderdaad erg weinig kwa hulp vind ik ik heb hem pas ge-updatet naar pi maar helaas zonder succes ik heb het wel op kunnen lossen via optische kabel maar blijf het toch raar vinden dat het probleem zich blijf voor doen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een downgrade is niet gebruikelijk en ook niet aan te raden. Gezien je ook de beveiligingen verliest.
Heb je al contact opgenomen met de klantenservice? De enigen die kunnen assisteren bij een downgrade is de klantenservice. Ik weet echter niet of het mogelijk is bij de huidige software en jouw toestel.
@Vinc_E uiteraard meerdere keren zelfs. Maar die snappen mijn verhaal ook niet. Echt en ik moet nog steeds op de uitslag van dat onderzoek wachten. Die ze me beloofd hebben dus je snapt wel dat ik er even klaar mee ben met klanten service. Moest vaak uitleggen wat ik bedoelde en dit probleem zou toen ook naar hogere afdeling gestuurd worden maar tot op heden niks gehoord. Dus ik heb hem toen via optische kabel aangesloten en er is niks aan de hand ik blijf het normaals vreemd. Vinden dar het met android 7 wel goed blijft gaan en uiteraard snap ik de beveiliging als ik hem zou laten downgraden. En toch vraag ik mij af of dit echt niet mogelijk is. Er moet vast wel een manier zijn ik ben misschien eigenwijs. Dit heeft niks met elkaar te maken maar bijvoorbeeld bij telefoons kan het wel namelijk vroeger vaak zat gedaan.
Hoe is je apparatuur aangesloten?
Kijk je TV via een kastje, of CI module?
Want een simpele oplossing is om zoveel mogelijk extern te regelen. Dan heb je nooit meer last hier van.
Je geeft aan van alles geprobeerd te hebben. Kun je aangeven wat en hoe. En zoals @Vinc_E ook aanhaalt hoe is alles aangesloten. Dit geeft al veel beter een beeld, zodat men je gerichter kan voorzien van informatie.
Of terug gaan naar de vorige versie iets oplost is en blijft koffie dik kijken. Het kan heel veel zijn. Vandaar ook de vele vragen die je nu krijgt.
* welke apparaten gebruik je (merk en type) en hoe zijn deze aangesloten.
* heb je al andere HDMI kabels geprobeerd. En zo ja welke (type)
* ook al eens geprobeerd op andere HDMI poort (zo ja welke)
* Arc settings al eens op alle apparaten aan en uit gezet. En apparaat opnieuw opgestart en aan gezet?
* software allemaal up to date op alle apparaten
Al meermaals meegemaakt dat er niets zichtbaar is veranderd aan de software/firmware en bekabeling etc. Dat het stopte met werken. En dit probleem is niet iets van Sony alleen. Heb dit al heel wat keer aan de hand gehad met Samsung, LG, Denon, Bose...... En dan was het elke keer stapsgewijs alles controleren, kabels verwisselen of andere kabels testen. HDMI ARC problemen troubelshooten is en blijft een lastige klus... vandaar ook al die vragen.
Zelf ben ik jaren geleden gestopt met het gebruik van de ARC standaard en met gebruiken van Smart TV functionaliteit. Op alle apparaten ARC uit staan. Mijn receivers zijn kloppend hart. randapparatuur aangesloten via de receiver en die stuurt signaal door naar de TV. Netflix, Amazon, Disney+, Youtube, etc gaat via Apple TV 4K. En alles wordt bedient met Logitech harmony Elite remote of Harmony app op telefoon, tablet of horloge. En dit werkt voor ons het prettigste zo.
@Instaphoto toch bedankt voor de uitleg. Jij zegt dat je zelf ook gestopt bent met Arc heb je dan ook veel dingen via optische kabel lopen. En je zegt dat je alles hebt uitgeschakeld. Zoals wat dan dan kan ik dat ook nog onderzoeken. Zelf heb ik een nvidia shield tv en ps4 hopelijk binnenkort ps5. En een ziggo next box. Er op aan gesloten en een Nintendo switch dit kan nu. Om dat de sonos via optische kabel staat
Je combineert nu meerdere merken met elkaar. Sonos Beam met een Sony TV. Dit zou in de ideale wereld moeten werken, maar ergens gaat het mis. Dit kan op verschillende plekken zijn. Bij je TV, Sonos, of ander apparaat en of bekabeling etc.... Als je alleen blijft melden je hebt alles geprobeerd en niet deelt wat en hoe. Dan wordt het lastig om je te helpen en je probleem goed te begrijpen.
Je kunt optische kabel gebruiken, maar deze ondersteund niet alle audio formaten, zoals Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio, Atmos etc. Op Soundbar vind ik het persoonlijk niet zo'n gemis/toegevoegde waarde deze geluid formaten.
Edit: Optische kabel is hier helaas geen optie. Deze ondersteund audio sporen als ATMOS. En met opstelling zoals wij deze nu hebben staan van B&W/ SVSound. (7.2.4 op kantoor/hobby ruimte en kamer 5.1.2) willen wij wel graag hiervan genieten. Randapparatuur aangesloten via HDMI AudioQuest Forest kabels op de receiver en van de receiver HDMI naar de TV. Gebruiken de Smart TV functionaliteit niet net als het geluid van de TV. En hebben zelden tot nooit gedoe...
/me off
@Instaphoto en daar gaat het de heletijd om mijn Sonos beam en de Sony tv. en als ik die dus op arc aansluit reboot de tv banuit stand-by.lijkt het net of de tv een soort van crasht dan krijg sony logo in beeld dam boot hij terug naar android is lastig uit te leggen
Het kan ook dat je Sonos dat signaal stuurt. Heb geen Sony TV's of Sonos hier staan, maar kan maar zo dat er iets aanstaat dat je bijvoorbeeld met je Sony remote de Sonos kunt bedienen of andersom. Het kan nog steeds dat ander apparaat dit veroorzaakt.
Dus test enkel met Sonos en TV aangesloten heb je het dan nog. En wellicht kun je antwoord geven op de vragen die je krijgt. Anders blijft het prijsschieten... En houdt het ieder geval voor mij op 😉
@Instaphoto bedankt in ieder geval. maar ik heb bij sonos ook uiteraard na gevraag die kunnen op afstand kijken wat er aan de hand is. ik moest hem toen even op arc poort aansluiten. volgens sonos zagen ze niks raars toen ik hem via de arc had staan maar ik heb hem nu via optische kabel staan de beam. is nu wel in iedergeval op deze manier opgelost maar het zit mij gewoon niet lekker sinds de nieuwe update's het fout gaat terwijl nogmaals met android 7 goed ging maar het kan zijn inderdaad wat er gezegd wordt dat als ik terug naar android 7 ga dat het net zo blijft.
@Instaphoto toch bedankt voor het mee denken in ieder geval. Ik ga dat ook nog even uitproberen. Blijft ook lastig verhaal dat arc. @Vinc_E jij ook nogmaals bedankt voor je hulp hopelijk gaan die tips werken