Deel jouw ervaring!
goedemorgen
ik vraag wat heeft het voor nut om de vloeiende gradatie op me tv te gebruiken of is het juist. Beter om alle ruis onderdrukking uit te zetten ?
ik gebruik een Sony kd-XG8399 uit 2019
ik heb nu alle ruis onderdrukking uit staan alleen real creation aan staan en live coler uit
en motionflow uit flimmodus op hoog
kleur op 60 contrast op 95 zwarttinen 50
contrast verbetering uit
scherpt op 60
moet zeg voor HD beeld mooi en duidelijk beeld !
maar maar doet de vloeiende gradatie met het beeld aan of uit ?
Sony heeft een functie die we niet bij andere merken tegenkomen, genaamd 'Vloeiende gradatie'. Deze is bedoeld om colour banding in het beeld tegen te gaan. Het werkt prima en als je slecht beeldmateriaal bekijkt, kan ook dit van pas komen. Als je het toepast op goed beeldmateriaal, gaan er echter subtiele details in het beeld verloren. Dit geldt ook voor de twee ruisonderdrukkers 'Digitaal ruis verminderen' en 'Willekeurige ruis verminderen'. Ze doen hun werk goed, maar kunnen het onderscheid tussen ongewenste ruis en subtiele details niet zo goed maken.
Vloeiende gradatie:
Zorgt voor betere gradaties in vlakke delen van het beeld.
suc6 ermee,
73's
Goedeavond bedank voor u reactie
ruis onderdrukers heb ik zo ie zo altijd uit staan
vloeiende gradatie nu op laag staan daar bij gebruik ik de ziggo next en ps4 en Netflix en Disney plus kan dat veel kwaad als die op laag sta ?
peter
Weinig instelingen kunnen echt kwaad. Voorkeuren zijn ook subjectief. Als jij deze instellingen mooi vindt, gewoon houden toch?