annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV KD-43X85J geluid hapert

OPGELOST
profile.country.NL.title
Mappie
Nieuw

TV KD-43X85J geluid hapert

Deze Sony Google TV met HDMI 2.1 kabel op HDMI 3 ARC  naar D/A converter aangesloten en met R L tulip op de oude Sony STR-D565 stereo reciever. Na veel gezoek in de instellingen van de TV eindelijk geluid via de Mordount-Short Avant 908i boxen gekregen. 
Nu is het vervelende dat de TV steeds een moment wisselt van geluid op audiosysteem naar TVspeakers en weer terug naar Audiosysteem.  
Wat ook met een tekst ballon even op het TV scherm zichtbaar is en tijdens het TV kijken dus zichtbaar is en dit wisselen zeer hinderlijk is want je mist dan steeds een TV moment. Daarbij komt dat ook dat het beeld wisseld van zender, bv npo1 naar zenderkeuze overzicht. Dus moet je dat steeds weer wijzigen.
 In de instellingen geluid heb ik Audio systeem gekozen dan moet de TV ook op Audiosysteem blijven is mijn idee en niet af en toe een moment terug schakelen naar de  TV speakers. Wij gebruiken de TV met de App Mijn Radio Nederland ook als radio i.v.m digitale radio ontvangst voor Radio5 met beeld dus uitgeschakeld.
Heeft iemand een idee waardoor dit schakelen tussen de systemen geblokkeerd kan worden, zodat het TV geluid alleen op Audiosysteem blijft staan?

bvd

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Je versterker is stereo, dus Dolby Digital 5.1/7.1 gaat dan nooit lukken en al helemaal niet met tulip aansluitingen.

Wil je inderdaad mooi Dolby geluid zal je inderdaad een moderne versterker/receiver met HDMI ARC aansluiting moeten hebben.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Met deze configuratie is er altijd een audio delay vanwege de D/A converter waar het audiosignaal eerst moet worden omgezet worden van digitaal naar analoog.

 

Waarom gebruik je de analoge audio uitgang (groen) niet om de X85j met de D565 te verbinden voor het audio signaal?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Mappie
Nieuw

Was mij niet bekend dat de groene ingang voor 3,5mm jack dus koptelefoon aansluiting bestemd was. Dank je voor de tip.

Maar als je Dolby Sound 5.1 of 7.1 geluid wilt krijgen zou dat toch ook via de HDMI3 ARC aansluiting zonder hapering moeten kunnen. Of moet je dat dan zien dat je audio versterker ook een HDMI ingang moet hebben.? En dat het dan wel feilloos werkt.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Je versterker is stereo, dus Dolby Digital 5.1/7.1 gaat dan nooit lukken en al helemaal niet met tulip aansluitingen.

Wil je inderdaad mooi Dolby geluid zal je inderdaad een moderne versterker/receiver met HDMI ARC aansluiting moeten hebben.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________