annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV app werkt niet meer na update

profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

TV app werkt niet meer na update

Na de laatste update is het nu al een paar keer voorgekomen dat bij het inschakelen van de TV vanuit standby de TV app -- kijken naar TV programma's dus -- niet meer werkt. In het beeld verschijnt een blokje onderaan in beeld met zendernummer en naam en de naam van het programma, maar verder blijft het scherm zwart (grijs). 

Als ik vervolgens naar het Home scherm ga verschijnt onder het kopje "De beste keuzes voor jou" een lijst van grote iconen met links een knipperend blauw icoon met de titel "Lokale aanbiede... <nieuwe regel> Digitaal". 

Als ik hiernaartoe navigeer en op Enter druk valt de TV weer terug op eerder beschreven scherm. Het TV programma wordt NIET getoond.

Deze grote iconen zijn voor zover ik weet nieuw en misschien dat het probleem hier dan ook mee te maken heeft. 

TV kijken lukt alleen weer na een koude herstart van de TV (power cycle).

Het gaat om een BRAVIA KD-50X85K

Dit is de data die ik krijg bij de Instellingen:

 

Model BRAVIA 4K VH21

OS-versie van Android TV

10

Beveiligingspatchniveau van Android TV-OS

1 september 2023

Kernel-versie 4.19.75

#1 Thu Nov 2 10:43:25 JST 2023

OS-build van Android TV

BRAVIA_VH21_EU user 10 QTG3.200305.006.S362

674801 release keys

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Heb je hier wat aan?

Of misschien de gebruiksaanwijzing?

En deze of deze.

Ben benieuwd hoe je het op hebt kunnen lossen.

profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Omdat het probleem af en toe optreedt kan ik niets met de gegeven suggesties. Vond het wel interessant om te zien dat je de TV in veilige modus op kan starten (werkte overigens alleen als ik de volume down toets al indrukte voordat de Google animatie verschijnt (na Sony logo). 

Op het moment dat ik de TV opnieuw opstart (veilige modus of niet) is het probleem sowieso niet meer aanwezig, dus zaken als bepaalde apps verwijderen om te zien of dit het probleem oplost is niet van toepassing.

Sporadisch optredende problemen zijn altijd moeilijk te diagnosticeren.

profile.country.NL.title
jonaswulf
Ontdekker

Ik heb zelf ook een BRAVIA KD-50X85K en ik heb ook weleens gehad dat de TV app niet meer werkte na een update.