annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Traag internet op de tv type:sony kd-49x8005c

profile.country.NL.title
bjorn1741983
Nieuw

Traag internet op de tv type:sony kd-49x8005c

Hoi ,
Ik heb dus zo een prachtige 4k tv met een abonement op netflix met de 4k uitzendingen.
Hier voor moet je minimaal 25mbps hebben.
Eerst had ik m op wifi staan maar dan komt hij net aan boven de 17mbps veel te weinig.

Met xs4all naar een oplossing gezocht en dat bleek toch maar ouderwets de kabel er op.

Op mijn laptop met de zelfde kabel kom ik op 85mbps ruim voldoende om van de 4k content te kunnen genieten.

Echter als ik de zelfde test op mijn tv uitvoer komt hij niet hoger dan 17mbps :S *****!?

Zelfde kabel.

Waar kan het aan liggen?

Ik hoor het graag

Alvast bedankt

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

Hoi bjorn1741983,

 

Wat vervelend dat je internet zo traag is. Op het eerste gezicht lijkt het dat het inderdaad aan de kabel of de Internet provider ligt. Mocht het aan de TV liggen, dan raad ik aan de nieuwste firmware te downloaden: https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-x80xxc_x81xxc-series/kd-49x8005c/downloads/0...

en een soft reset te doen.

 

Misschien dat iemand anders hier nog tips heeft, maar veel succes!

 

Groet,

ThomSBNL

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

 

Als er een LAN kabel wordt gebruikt is het verstandig om de WiFi verbinding uit te zetten.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

Beste Lezers , 

 

Ik heb zelf sinds kort 100/100 MB via glas van de KPN. Ik heb de KPN speedtest gebruikt om alle devices te testen....Met mijn laptop (als referentie) via UTP 1,5 meter kabel aangesloten op de router haalt deze makkelijk de 98/96 MB upload en download snelheid.

..Maar via een draadloze Wifi aansluitingen wordt de snelheid toch aardig geknepen .Door opstakels zoals muren en dergelijke.

Met mijn laptop via WIFI op 20 cm van de WIFI router haalt deze 80/78 MB....Laptop twee kamers verder max 43/25 MB.......

Nu de Sony KDL-55W805C max 20/20 MB ( met de Edimax N300 Universal Wifi extender,er tussen gezet ivm wegvallen wifi connectie van TV) in vergelijk met mijn Wifi Iphone5 naast de Sony TV gezet en getest op 40/40 MB........

Dus ja er ziten best aardig snelheidsverschillen tussen ,afhankelijk waar je het WIFI device zoals een laptop,Iphone  of TV  neerzet en of je deze via een kabel of Wifi connect..

 

Mvrgr Moendie...