annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tijdens opnemen gecodeerde zender geen andere zender zichtbaar?

profile.country.NL.title
Sabas-kd65x9005c
Lid

Tijdens opnemen gecodeerde zender geen andere zender zichtbaar?

Goedemorgen,

 

 

Ik ben inmiddels alweer enkele weken een tevereden bezitter van een Android tv (KD65x9005C).

Om optimaal van het apparaat gebruik te kunnen maken heb ik een harde schijf(je) gekocht van WD. Gisteren ontvangen en het aansluiten was echt plug and play, tv herkende de schijf direct en stelde een aantal opties voor waaronder configureren als opnameapparaat. So far so good.

 

Nu kom ik er achter dat wanneer ik een programma aan het opnemen ben en deze is op een zender welke gedecodeerd wordt door een CI+ module, ik niet naar een andere zender kan kijken welke gedecodeerd moet worden (Ziggo alles behalve NPO1, 2 en 3).

Klopt dit of is er ergens een instelling die ik kan wijzzigen zodat het wel kan?

Kort samengevat:
Opname gecodeerde zender, kijken alleen naar NPO1, 2 en 3 mogelijk.
Opname NPO1, 2 of 3, kijken naar een andere zender mogelijk.

Nu is er wellicht wel een alternatief zoals Ziggo Go te sideloaden maar dat si niet helemaal wat ik er van verwacht had.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als je je had ingelezen wat betreft de mogelijkheden van de CI+ module had je de hoge verwachtingen niet gehad. Het is met de huidige CI+ modules een te kortkoming, met de nieuwe 1.4 versie moet het wel mogelijk zijn..

 

Je kan ook nog uitwijken naar de FTA SD zenders (9xx) op het Ziggo Digitale netwerk i.p.v. de ZiggoGo app te sideloaden.

 

Alleen de HorizonGo 2.3.9 app funcioneerd (volledig beeld) naar behoren i.c.m. de Video & TV Sideview app i.v.m. muis sturing.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
GuiltyNL
Lid

Ik snap de toon van bovenstaande reactie niet zo. Het komt wat verwijtend over. 'Als je je goed ingelezen had'.

Nu dacht dat ik mijn huiswerk redelijk goed had gedaan, maar ook ik had niet verwacht dat de CI+ 1.3 module deze beperking had, dus ik heb er ook niet op gezocht.

 

Ik zat ook hiermee te stoeien zojuist en toen pas vreesde ik de beperking. En het is er nogal een zullen we maar zeggen.

 

Zit je dan met een multi-tuner 4K scherm dat in de meeste gevallen nogal nutteloos is.

 

Best wel spijtig. 😞

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry voor de toon in de 1e zin, zeker een slechte dag toen in juli 2017.

 

Helaas blijft het ook nog steeds stil wat betreft de nieuwe 1.4 CI+ module.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
GuiltyNL
Lid

Bedankt voor je reactie. We hebben allemaal wel eens een off-day. :wink:

 

Zonde is dat en ik heb inmiddels een geirriteerde vrouw, die heb ik het vanochtend verteld. Die was niet blij dat ik zoveel geld uit heb gegeven aan een TV waarbij er geen werkende oplossing wordt geboden, oeps. 😕

 

Het lijkt sterk op een lobby tegen de 1.4 standaard vanuit de kabelmaatschappijen als ik eerlijk ben. De CI+ 1.4 standaard blijkt in 2011 al goedgekeurd te zijn, nu jaren later blijft het stil. Ik weet niet eens of mijn TV uberhaupt wel die 1.4 standaard ondersteunt (KLD55-AF8)