Deel jouw ervaring!
Hoi.
Ik heb ondertussen heel wat topics gelezen maar nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Ik gebruik een LG soundbar op mijn tv via HDMI-ARC. Zodra ik mijn tv aanzet gaat mijn soundbar ook aan, alleen krijg ik al snel de melding TV-speaker actief door communicatiefout audiosysteem. Als ik dan ik het Bravia Syncmenu een audiosysteem kies werkt het wel gewoon, maar vroeger ging dit gewoon automatisch. Het is niet zo dat ik te lui ben om een paar knopjes in te drukken, maar ben benieuwd of ik niet misschien iets fout doe. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik ken het probleem, was bij mij met mijn tv precies hetzelfde.Maar het rare was dat de doorvoer naar mijn versterker het wel gewoon deed.Even de stekkers opnieuw aangesloten en probleem opgelost.
Het lijkt erop dat er een HDMI conflict voor doet.
Alleen de soundbar op de HDMI poorten van de XE8505 aangesloten?
73's
Ik was nog niet helemaal goed wakker zie ik nu.Het ging bij mij om optisch, geen hdmi.Andere gdmi poort al geprobeerd?En zo ja, wat doet ie dan?
Ja alleen op de tv. Of bedoel je of er verder niks aangesloten is? De andere 2 poorten worden gebruikt door Ziggo Horizon en PS4.
Ik heb geen andere poorten geprobeerd want er is maar 1 ARC poort
En CEC aangezet? Daar kun je de soundbar dan ook mee aan en uit zetten.
Ja zonder resultaat. Soundbar gaat wel aan maar geeft gelijk de foutmelding. Als ik dan in het Bravia sync menu audiosysteem selecteer werkt het gewoon.
Selecteer het symptoom van uw apparaat en volg de stappen om het probleem op te lossen. Controleer de handleiding bij uw apparaat voor modelspecifieke informatie.
Geen geluid uit Soundbar/Home Theatre-systeem of Home Audio-systeem
OPMERKING: Raadpleeg voor meer informatie Een tv aansluiten in de Opstartgids van uw Soundbar/Home Theatre-systeem of Home Audio-systeem.
OPMERKING: Stel de Controle voor HDMI (bediening voor HDMI) (BRAVIA Sync) van de tv en Soundbar in op ON (AAN).
Helaas ook zonder resultaat...