annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony XR-65A83J ingebouwde microfoon werkt na verloop van tijd niet meer

OPGELOST
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Sony XR-65A83J ingebouwde microfoon werkt na verloop van tijd niet meer

Goededag medeforumers,

 

Ik heb al een poosje een probleem met de ingebouwde microfoon van deze tv. Deze wordt na verloop van tijd uitgeschakeld door Google of door de tv zelf. De microfoon op de afstandsbediening blijft wel gewoon werken. Het betreft in het Google TV home gedeelte. Ook het gele(amber) kleurige led voorop op de tv brand niet. De microfoon schakelaar staat na de powerbutton toe , dit is aan. Het vreemde is onder bijvoorbeeld de Youtube app werkt de microfoon op de tv wel. Dan registreert de tv gewoon mijn stem en dergelijke. Ook dan brand de led niet. Wel kan ik zien of de schakelaar goed staat, want in de Youtube app verschijnt een microfoontje in beeld als de schakelaar in de goede positie staat. Zodra ik in het Google Home screen kom, kan ik zeggen Hey, google of Oke Google, maar er gebeurd niets. Het enige wat helpt is een Factory reset, dan werkt het weer voor een maand, daarna begint het euvel weer opnieuw. Heb gezocht op de engelse versie op het Sony Forum, daar zijn ook mensen die het hebben. Daar is de conclusie dat de Factory reset de enige optie is om dit te verhelpen. Dit is zeer vervelend en elke keer die apps allemaal opnieuw instellen heb ik geen zin in, alleen om die microfoon weer te activeren. Na de Factory reset werkt de amber led ook weer op de voorkant van de tv. Heb contact gehad met de telefonische klantenservice, die weten het ook niet. Kreeg alleen een e-mail terug met allerlei rare vragen over hoe ik de tv had aangesloten op het internet en hoe snel mijn internet is, mac adressen en dergelijke, dit heeft er allemaal niets mee te maken. Maar om een paar vragen te beantwoorden, Heb een 400 Mbit abo bij ZIggo, via 5 Ghz draadloos netwerk verbonden, snelheid op de tv via Netflix test is ruim boven de 250 Mbit. Snel genoeg om een simpele ingebouwde microfoon te activeren lijkt mij. Dus mijn vraag is simpel, waarom wordt de ingebouwde mic uitgeschakeld na verloop van tijd en is deze weer aan te zetten zonder factory reset? 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Heb ondertussen contact gezocht met de telefonische helpdesk en toch een factory reset moet uitvoeren voordat ik verder werd geholpen. Dit gedaan er is nu een nieuwe optie onder google spraakherkenning gekomen. de handsfree microfoon moet apart aanzet worden. Dit staat dus los van de microfoon op de afstandsbediening. Helaas komt deze optie na de Factory reset tevoorschijn. Dit is tussendoor door waarschijnlijk aangepast in het google account. Bij deze het probleem is opgelost! 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Blueface1976  schreef:

Dus mijn vraag is simpel, waarom wordt de ingebouwde mic uitgeschakeld na verloop van tijd en is deze weer aan te zetten zonder factory reset? 


Het kan een (Google) software conflict zijn vanuit een of andere applicatie.

Heb je al i.p.v. de fabrieksreset de "Powerreset" uitgevoerd ofdat dan het probleem wel is opgelost?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Bedankt voor je input. Maar helaas vergeten te vermelden, na de power reset werkt de microfoon nog steeds niet. Alle apps en dergelijke zijn uit het geheugen, maar het los het probleem niet op. Was het maar zo simpel. Heb nog even in de google instellingen gekeken, daar staat de spraak ook echt aan en in het google account staat ook dat dit toegestaan is. Dit kon natuurlijk ook bijna niet anders, want de mic op de afstandsbediening werkt wel. Denk dat je gelijk hebt en dat het ook een software issue is. Heb zowel de power reset op de afstandsbediening en tv geprobeerd, maar ook gewoon de stekker er 10 minuten uit gehad. Tot nu toe geen oplossing..... 

profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Heb ondertussen contact gezocht met de telefonische helpdesk en toch een factory reset moet uitvoeren voordat ik verder werd geholpen. Dit gedaan er is nu een nieuwe optie onder google spraakherkenning gekomen. de handsfree microfoon moet apart aanzet worden. Dit staat dus los van de microfoon op de afstandsbediening. Helaas komt deze optie na de Factory reset tevoorschijn. Dit is tussendoor door waarschijnlijk aangepast in het google account. Bij deze het probleem is opgelost! 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Helaas door de fabrieksreset is dan toch het probleem opgelost, hopelijk had je foto genomen van alle instellingen.

Persoonlijk via ik de Google assistent voor voice commando's niet te doen, druk liever op de afstandsbediening om een commando te laten uitvoeren.

Bedankt voor de feedback.

 


73's

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Blueface1976
Ontdekker

Ik gebruik het ook liever via de afstandsbediening, maar het ging mij erom dat het gewoon moet werken zoals in de handleiding staat. Ik wilde zeker weten dat de microfoon in de tv niet stuk was, dan zou het onder garantie vallen. Het functioneert nu weer 100% goed. Dat is het belangrijkste. Over die instellingen weer opnieuw erin zetten. Het is jammer dat je die inderdaad niet op een usb-stick kan zetten of als bestand ergens anders via webinterface kan opslaan bijvoorbeeld. Heel veel apparaten hebben dat wel tegenwoordig. Tip voor Sony misschien?