annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony tv KD-55X9305C updaten?

profile.country.NL.title
mapluij
Ontdekker

Sony tv KD-55X9305C updaten?

Hallo,

Ik zit met het dilemma of ik nu wel of niet mijn tv (Sony KD-55X9305C) zal updaten naar

firmware versie v.3.885...

Mjin tv is nu redelijk stabiel. Gaat niet meer vanzelf aan. Wel nog af en toe een spontane

herstart en de Neflix knop werkt vaak niet zoals het hoort.

 

Ik lees veel posts van mensen die problemen hebben met hun tv (na deze update)

en dat houdt me eigenlijk tegen ondanks ik graag de tv up-to-date heb. (Eigenlijk te zot voor woorden dat je nu bang bent om te updaten, omdat je tv daardoor misschien onacceptabele kuren krijgt).

Maar wat is wijsheid...

Zijn er misschien mensen die ook de Sony KD-55X9305C in hun bezit hebben, die de update gedaan hebben en waarbij het goed (of misschien zelfs beter) gaat?

Ik ben benieuwd...

 

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens mij zijn er weinig problemen met versie v3.885 naar wat ik lees hier in de Community en op Tweakers.

 

Advies is om na de update de "powerreset" uit te voeren d.m.v. de groene knop ingedrukt te houden.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ik heb met mijn Bravia KD-55XD8599 vrijwel dagelijks problemen met mijn TV op versie V 3.885

Met de vorige versie ook al zoals spontane restarts.

Dat er weinig problemen zijn klopt dus niet.

Ook ik heb nog nooit zo'n slecht werkende TV van Sony gehad.

Een bonk frustraties.

profile.country.NL.title
jjvdsluis
Lid

Heb ook de 9305. De laatste software versie werkt voor mij uitstekend. Ik moet hierbij zeggen dat 

ik altijd de fabrieksinstellingen herstel voor de update. Geen enkele vastloper gehad sinds de aanschaf eind 2016, zeer tevreden.

 

profile.country.NL.title
mapluij
Ontdekker

Bedankt voor de reacties.
Het vervelende is ook dat het blijkbaar bij de één wel goed gaat en bij de ander één en al ellende veroorzaakt.
Hoe dat dan weer komt? Ik twijfel nog...

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ik vermoed dat e.e.a. ook verband houdt met de electronische programma gids (EPG)

Ik heb hier vaker problemen mee gehad. Vanmiddag stemde ik af op een zender waarbij de EPG aangaf dat er geen programma gegevens beschikbaar waren. Prompt resulteerde dit in een spontane reset van de TV. Ik las elders in dit forum andere gebruikers die eveneens melding maakten over problemen met de EPG zij het dan vanuit het vorige Ziggo gebied. Ik zit in het vroegere UPC gebied. Misschien ontbreekt het soms wel een aan compatibiliteit tussen deze systemen Sony/Ziggo. Gebruikers welke gebruik maken van een zgn. Set-Up box van Ziggo, aangesloten op een HDMI ingang, zullen hier mogelijk minder last van hebben.

Het is maar een suggestie.

 

Gr, Arie

 

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De voormalige gebieden die Ziggo nu onder zijn hoeden heeft zijn al enige tijd hetzelfde, m.a.w. er is geen verschil tussen het fUPC en fZiggo gebied.

 

Wat betref de EPG (Guide):

de EPG voor een mediabox en voor het TV platform zijn verschillend, zo is de info in het TV platform maar ongeveer 24 uur vooruit, terwijl op de Set-top box (Mediabox) meerdere dagen vooruit kan gelezen worden. De EPG heeft natuurlijk wel tijd nodig om al de digitale kanalen in te lezen, sommige hebben zelfs het updaten van de EPG in Standby uitgezet, dus het kan iets langer duren voordat je de EPG van de voorkeurs zender kan zien.

 

Als je een Set-top box gebruikt is het niet mogelijk om de Guide mogelijkheid van de TV te gebruiken, tenzij de TV ook aan de coax is verbonden en de digitale kanalen zijn ingelezen.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

hahah weinig problemen. Nog steeds vervormt de subwoofer regelmatig .Dan div meldingen onder kijken tv leanback launcher gestopt google playservice gestopt enz .Fijn kijken En je advies een restart is de grootste nonsince werkt voor geen meter .En als het werkt half uur later zelfde ellende .Nog steeds af en toe dat de TV opnieuw opstart .Eerlijk gezegd in het hele begin had ik minder problemen dan dat ik nu ruim 2 jaar later heb . En ik heb ook de KD-55X9305C .Het is dat ik er destijds een hoop geld voor betaald heb .Anders had hij al bij het oud vuil gestaan . 

 

Lees dit stuk maar eens door .Gaat vooral over eerste 2 bravia platvormen 2015 en 2016 .Een grote ramp en pure bagger . https://docs.google.com/document/d/1EPzlq_ipIPMCDoMqMgDl0IuKmTsMoZHeKKwE_zxbFUk/pub

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@ehvwheelboy

Duidelijk verhaal. Vooral de laatste Alinia. Ga zo door Sony en je kunt je Televisielijn ten grave brengen. Vol met ongewenste Software en vol met Bugs. Goede les voor een eventuele volgende aankoop. Vooral het verhaal over het regelmatig ontwaken vanuit de zgn. Deep-Sleep mode vondt ik verrassend. Verklaard  veel van mijn constateringen met mijn Audio systeem i.v.m steeds optredende onderbrekingen in het versterker deel van mijn Audiosysfeem. En Sony maar  blijven ontkennen dat er iets mis is met deze Bravia TV's. Voor mij voorlopig geen smart TV meer van welk merk dan ook. Vandaar dat Google ook gestopt is met het maken van Google TV's

Ik baal ervan om als Beta tester te worden gebruikt voor veel geld mijnerzijds.

Ik wil ongestoord TV kunnen kijken. Wil ik meer dan scbaf ik zelf wel een goede setup box aan. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Ik heb hetzelfde .Toen ik deze tv kocht had ik zoiets geen settopboxen meer mooi beeld en geluid . kocht er een bijpassende subwoofer bij . En als het geluid goed werkt dan echt mooi geluid .Maar laatste half jaar sub die vervormt . Dan gaat het weer paar dagen goed en dan vervormd hij weer .Dat er in het begin bugs in zitten vond ik niet erg .Het was nieuw .Maar nu 2 jaar verder is het eigenlijk alleen maar erger geworden .Waar ik in het begin alleen problemen had met het connecten van die subwoofer zijn er nu legio problemen bij gekomen . Ik wist op dat moment dat Phillps die een jaar eerder was begonnen met android tv dat die een en al problemen hadden .Nooit had ik gedacht dat Sony diezelfde richting in zou gaan . Voor mij echt laatste Android tv . 

 

En ja ook ik ben 2 jaar beta tester geweest zonder dat ik er om gevraagd heb . Het zou Sony gesierd hebben als ze een stabiele nougat hadden uitgebracht tegelijk met de nieuwere modellen . Ik heb het hier al meerdere malen gezegd .Nvidia Shield tv werkt wel stabiel .Zelde bugs oid . En al vanaf begin van het jaar op android 7 .Dus het kan wel . Zoals je misschien gelezen hebt en ik was er zelf al bang voor zit het probleem dikke kans in combinatie verouderde drivers van MTK en een zwakke soc van MTK .Belachelijk vind ik als je een tv koopt met een advies prijs van 3499 euro dat er een bagger chip in zit . En je zal zien bedankt dat u in 2015 begin 2016 een sony tv hebt gekocht maar verder updaten naar android 8 vergeet het maar .Terwijl als ik het goed gelezen heb deze gemaakt is voor zwakke soc samen met weinig werkgeheugen .  Al bij al voor mij nooit geen Andoid tv meer .