Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik heb sinds 3 weken mijn oude 32 inch led TV ingeruild voor een nieuwe Sony led TV (KD43XH8096). Het beeld is prachtig in vergelijk met de vorig, maar het geluid is bagger [1]. Dus ook een soundbar [2] er bij aangeschaft, wat het al stukken beter maakt.
De vorige TV had ook een audio uitgang die ik op mijn versterker had gezet [3B], maar dat is nu blijkbaar alleen mogelijk via de optische uitgang. maar gelukkig kan ik via de bron (dus niet via de TV) ook rechtstreeks naar mijn versterker [3A] voor het meest mooie geluid sensatie.
En dan nu het probleem, waarop ik na een week zoeken en proberen geen antwoord op weet.
Via geen enkele manier op welke speaker dan ook - is het geluid synchroon met het beeld. Ik vermoed dat de beeld verwerking in de TV meer tijd nodig heeft dan de geluid verwerking en dat dit niet automatisch synchroon gemaakt wordt.
Natuurlijk heb ik alle instellingen van de TV en van de soundbar en van de bronnen nagelopen op instellingen en uitgeprobeerd. Ook heb ik getracht het verschil tussen beeld en geluid vast te leggen. Ik heb twee bronnen (Ziggo en DVD-speler) en kon de losse stereo speakers ook nog tegelijk met de TV of de soundbar spelen. Bij die test hoorde een grote echo van de vertraging tussen die twee en soms was die meer dan in een andere combinatie.
Zie hier onder het plaatje van mijn installatie
vragen
1. Hoe kan het dat deze TV niet synchroon is en de vorige wel? Moet ik een andere TV kopen?
2. Hoe is nauwkeurig te meten dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid? Het is bijvoorbeeld slecht te zien dat of het geluid nu eerder of later is, maar dat het er naast is zie je wel goed.
3. Hoe is dit oplosbaar voor speaker [2] en [3] zodat deze wel 100% synchroon zijn met het beeld?
De technische voortgang wordt al-met-al niet makkelijker voor de consument.
Hopelijk kan iemand (van Sony?) mij op weg helpen.
Mvg
Ting_E
Meestal veroorzaken de "Beeldverbeteraars" een delay tussen beeld en audio.
De geluidsversterker heeft geen optische ingang?
73's
Bedankt voor de reactie. Mijn versterker heeft wel een optische ingang, maar dat lost het probleem van de soundbar[2] en de tv speakers[1] niet op.
Kan die beeldverbeteraar niet uitgezet worden? Of toch een andere tv kopen?
Mvg
Ting
PS. voor mensen die het het zelfde probleem ervaren, geeft sony zelf ook nog wat tips op hun website.