annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KDL-55W805C tuner startkanaalzoeker niet op

OPGELOST
profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

Sony KDL-55W805C tuner startkanaalzoeker niet op

Sony KDL-55W805C : Tuner start kanaalzoeker niet meer op.

 

Beste lezeres Lezers, van de week mijn nieuwe KDL-55W805C tv binnen gekregen.

Installatie verliep prima .Na een halve dag TV kijken , waren alle zenders opeens verdwenen.

Ook bleef TV in een herstart modus hangen. Dit inmiddels opgelost,door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Maar de TV tuner start zijn kanaalzoek functie niet op .Na het selecteren naar functie "digitaal" -"aards" en automatisch zoeken zie je het kanaalzoek plaatje, maar het voortgangs balkje blijft hangen in de beginstatus en er worden geen zenders gevonden. Na een halve minuut in deze stand herstart de TV. en komt in zijn beginstand uit.Het werkt wel met Digitenne kastje aangesloten op de Scart 1 poort .Maar ik wil graag van de  DVB-C ingang gebruik maken . Betere beeld kwaliteit en minder energie verbruik. In de tussentijd de antenne bekabeling getest.Inmiddelsis er een monteur bij geweest , volgens hem moet het kanaalzoek programma ten alle tijden opstarten.Het lijkt mij op of een defecte tuner in de TV of corrupte SW.....

 

Heeft iemand hier ervaring mee, grtz Ray  

 

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

 

Hallo 73's.

 

Na het vervangen van het moederbord is het probleem betreffende de zender tuning opgelost.

Er komt alleen nu weer een ander probleem voor in de plaats.

Zie de post : Sony Bravia KDL-32U4000 digitenne kanalen reset na standby .

Als workaround haal ik de CAM module met digitenne insteekkaart er even uit en steek hem weer in het CAM slot... En de zenders verschijnen weer . Scheelt weer een zenderinstallatie actie....Het lijkt of de digitenne code niet of te snel uitgelezen worden….

 

Mvrgr Moendie....

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

Beste lezers, 73's….

 

Na wat testen , probleem bij mijn KDL-55W805C nu zover opgelost. Belangrijk is dat de KDL-55W805C op stand-by blijft staan.

Ook heb ik de digitenne antenne module aangesloten via bijgeleverde 5 volts USB antenne kabel  aansluiting op continu spanning aangesloten, met de USB naar 220 volt connector stekker.

Dus de antenne spanning komt nu via een externe bron en niet van de USB aansluiting die op de KDL-55W805C zit, want deze USB aansluiting gaat dus ook laag als de standby ingaat.....

Na een nachtje stand-by de KDL-55W805C van standby gehaald ,deze stond al op het kanaal 4 RTL…even wachten en links boven verschijnt dan de melding “insteekkaart aangesloten “ en de desbetreffende zender komt te voorschijn.

 

Mvrgr Moendie.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Wat een vervelend probleem, in welke digitale mode wil je de digitale zenders installeren?

 

Ontkoppel alle kabels die aangesloten zijn aan de W805c.

Geef eerst de W805c een reset d.m.v. de groene knop van de afstandbediening 10 sec ingedrukt te houden totdat de W805c uitschakeld en opnieuw wordt opgestart.

Probeer nu de digitale zenders opnieuw te installeren.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

Beste 73's, Dank voor het advies ,Advies uitgevoerd heeft helaas geen oplossing in deze gebracht. Morgen neem ik eens contact op met de leverancier wat de verdere mogelijkheden zijn . Buiten het v.v van het apparaat...Grtz Ray alias Moendie.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry, kan het moeilijk allemaal volgen voor een juiste oplossing te geven.

 

Klopt het dat je Digitenne wil ontvangen i.c.m. module op de W805c?

Het lijkt erop dat je in de verkeerde tuner mode zit. Het kan ook mogelijk zijn dat de antenne (uit het digitenne kastje) niet of op de verkeerde ingang zit aangesloten. 

 

suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

Beste 73’s, Lezeressen , Lezers.

 

Het betreft een los KPN digitenne kastje met standaard antenne.

Deze combinatie heeft 7 jaar gewerkt op een Sony Bravia  SONY BRAVIA KDL-32D3000 LCD TV via de SCARD aansluiting , en de antenne via de coax van het losse digitenne kastje.

 

Enige tijd geleden vond ik het tijd voor een wat grotere TV, met de jaren worden de ogen ook wat  slechter… 😉

Ik heb toen als test een digitenne insteekkaart van de KPN laten komen, want ik zag dat op mijn oude Sony Bravia TV (die toen via de SCART aangesloten zat ) ook een CAM insteek aansluiting zat.

Zo gezegd zo gedaan. Bij de Cam kaart installatie kit zat ook  de laatste versie van antenne coax kabel (aansluiting) met een aparte antenne voeding. Dit om het antenne signaal hoog te houden, ik begreep uit de ervaringen dat daar nog al eens problemen mee waren, vooral als er een verlengde coax antenne kabel tussen gezet werd.

Deze configuratie (van Cam insteekkaart met de nieuwe antenne met aparte voeding) getest op mijn oude  Sony Bravia TV…. werkte prima….

 

Donderdag mijn nieuwe Sony Bravia KDL55W805 binnen gekregen. Ik wist dat er zo wie een Cam insteek aansluiting als een Scart aansluiting op zaten.

Toen alles geïnstalleerd en aangesloten. Alles werkte na behoren zo wie de Cam connectie als de antenne connectie. De Scart aansluiting gebruikte ik voor mijn oude Sony DVD speler. En het zender zoeken werkte zonder problemen.

 

Na een avondje voetballen kijken even pauzeren .En zet de TV op stand-by. Na de nodige zaken gedaan te hebben. Plof ik weer voor de TV en zet deze aan………..Ja ,TV meld kan geen zenders vinden…. Ik denk ohh misschien contact problemen, of batterij niet ver genoeg opgeladen om de configuratie te behouden .Dus ik check alle bekabeling, Cam aansluiting, reseat het digitenne creditkaartje in de Cam insteekkaart…..En ga weer naar het zender zoek menu toe …….Maar zoals gemeld het balkje van zendermenu blijft keurig passief in de linker hoek staan de activiteit puntjes bewegen ook niet. En na een halve minuut herstart de TV…Sjeeee net een computer (dacht ik nog grappig)Maar naar verschillende keren uit en aan zetten, bleef de TV in een herstart modus hangen. Maar gelukkig na wat checken op de Sony community site zag ik een mogelijkheid de reset modus weg te krijgen…Het was inmiddels half 1 .Ik denk morgen verder zoeken….Ja m’n dochters zouden het weekend komen , en die willen wel TV kijken, had mijn oude Sony inmiddels verkocht…..

 

Vrijdag , verder gezocht maar ik kreeg het probleem er niet uit. Bij de winkel geweest waar ik hem heb gekocht, het hele probleem uitgelegd .Ja vreemd ,en ja met digitenne hebben we alleen maar problemen…. Zaterdag middag komt er iemand langs om te kijken wat het probleem is…. In de tussen tijd wilde ik wel een oplossing hebben dat er wel zender TV gekeken kon worden…Toen het  oude digitenne kaste op de Scart plug aansluiten en….voorlopig weer even TV kijken…Al het andere zoals (via wifi)  netflix, YouTube ,mailaccount checken en aansturing via een IPad of IPhone werken prima!

Voor de rest een super TV ,Audio via mijn Denon Tuner en Speakers lopen…..Wow…

 

Zaterdag, rond een uur of drie ,ik wist dat het s’ middag zou worden. Komt de technicus, blijkt het persoon te zijn die de TV laatste week bij mij afgeleverd heeft. Ja hij deed ook regelmatig installaties. Van alles geprobeerd …Maar dit had hij nog nooit gezien .Volgens hem moet ten aller tijden de tuner gaan zoeken en het zoekprogramma doorlopen en melden dat er geen zenders gevonden worden…..Ja , helaas een nieuwe TV had die niet bij zich ;-)…..Dus even afwachten maar weer. Maandag zou de verkoper van de winkel mij bellen wat de eventuele vervolg stappen worden…..Wat betreft U advies 73, tuner modus , ik neem aan dat U via schotel of aards bedoeld...De modus die ik altijd gebruik is Digitaal, Auto zoeken en  Aards...Net nog even getest maar helaas....Mvrgr Ray...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik kan er geen speld tussen krijgen, je heb alles goed gedaan. Nu maar afwachten op deze maandagmiddag. hopelijk kan je maandagavond weer naar volle tevredenheid geniet van je (nieuw) toestel.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

Hallo 73's ,

 

Net nog even contact gehad met de verkoper van betreffende winkel.

De technicus die zaterdag bij mij aan het troubleshooten was geweest, dacht dat er geen tuner in zat..

Maar die zit er toch echt wel in .Het kan natuurlijk zijn dat een deel van de hardware tuning nu over genomen wordt door SW en dat deze corrupt is geraakt .Maar......de vraag c,q probleem is neergelegd bij Sony , morgen hoopt hij meer te kunnen vertellen.

Als het opgelost is laat ik het weten.

Dank,

 

Ray.......

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

fingers cross.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

 

Hallo 73's.

 

Na het vervangen van het moederbord is het probleem betreffende de zender tuning opgelost.

Er komt alleen nu weer een ander probleem voor in de plaats.

Zie de post : Sony Bravia KDL-32U4000 digitenne kanalen reset na standby .

Als workaround haal ik de CAM module met digitenne insteekkaart er even uit en steek hem weer in het CAM slot... En de zenders verschijnen weer . Scheelt weer een zenderinstallatie actie....Het lijkt of de digitenne code niet of te snel uitgelezen worden….

 

Mvrgr Moendie....

 

 

profile.country.NL.title
Moendie
Ontdekker

Beste lezers, 73's….

 

Na wat testen , probleem bij mijn KDL-55W805C nu zover opgelost. Belangrijk is dat de KDL-55W805C op stand-by blijft staan.

Ook heb ik de digitenne antenne module aangesloten via bijgeleverde 5 volts USB antenne kabel  aansluiting op continu spanning aangesloten, met de USB naar 220 volt connector stekker.

Dus de antenne spanning komt nu via een externe bron en niet van de USB aansluiting die op de KDL-55W805C zit, want deze USB aansluiting gaat dus ook laag als de standby ingaat.....

Na een nachtje stand-by de KDL-55W805C van standby gehaald ,deze stond al op het kanaal 4 RTL…even wachten en links boven verschijnt dan de melding “insteekkaart aangesloten “ en de desbetreffende zender komt te voorschijn.

 

Mvrgr Moendie.