annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Android Update 17-2-2016 v3.317

DRBhairosing
Ontdekker

Sony Android Update 17-2-2016 v3.317

Geachte Sony Team,

 

Waarzijn jullie mee bezig! Mijn KD-55X8505C is door de nieuwe update (v3.317) Onbruikbaar geworden!. (Ja ik heb het vet gemaakt en onderstreept) Ik heb deze TV sinds Aug 2015 en heb tot nu tot geen enkele plezier aanbeleefd. Alleen maar vastlopers en een onstabiele besturingssysteem!.

Downgraden lukt ook niet.

 

Ik ga jullie morgen 18-2-2016 bellen en als er dan geen oplossing is, mogen jullie het komen ophalen en me geld terug storten. Ik ben spugziek van deze tv.

 

Tip naar jullie, push geen Beta software uit!. Test het eerst intern!

30 ANTWOORDEN 30
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


DRBhairosing schreef:

Ik heb vandaag de klantenservice aan de lijn gehad. De persoon die ik aan de lijn had zei van dat er meerdere gedupeerde klanten vandaag belden. De enige oplossing die zij me bieden is dat ik de technische dienst moet gaan mailen over dit probleem.

 

Hier gaan we weer, van het kasje naar het muur.

 

Jammer dat z'n bedrijf als Sony Beta producten verkoop en de klanten niet serieus helpt. Wellicht moet ik de tv programma 'Rader' ook mailen over dit probleem kijken of Sony onze klachten dat pas serieus gaat oplossen.

 

Had ik maar een LG Tv gekocht.


Klantenservice heeft geen directe oplossing voor een software update. Niet heel gek dat ze vertellen om je probleem te melden aan de technische dienst, want die kunnen helpen bijdragen aan een oplossing. 

 

Sony wilt de klachten serieus oppakken. En één dag na de update kan je niet verwachten dat er al een oplossing is. Het zijn zaken die nu in kaart gebracht moeten worden eerst. Niet iedereen is gedupeerd namelijk. 

DRBhairosing
Ontdekker

Ik begrijp dat de klantenservice er weinig eraan kan doen. Ik snap ook dat er niet gelijk een fix is voor dit probleem. Alleen wat ik niet snap is, dat ze dit soort dingen niet eerst goed uittesten.

 

Sommige personen die ook een Sony Android Tv hebben, hebben ook iets om aan te merken. Het hoeft niet per se over dit te gaan. Maar wat ik opmerk is dat het Sony Android Tv platform erg buggy wordt ervaren.

 

Ik wil gewoon rustig, ongestoord TV kijken meer vraag ik niet van het apparaat.

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Klik op de afstandsbediening op Home, ga naar Zender installatie, klik vervogelns op Digitale setup.

Je krijgt een menu, klik vervolgens op Laatste optie instellingen interactieve toepassing, hierin alles uitschakelen

Vervolgens in het vorige menu waar de optie instellingen interactieve toepassing als laatste optie stond, klik op Instellingen CA-Module -> On demand rode knop instellingen. Ook alles uitschakelen.

 

Ik heb zelf een complete reset uitgevoerd, waarbij de tv opnieuw ingesteld dient te worden. En na het uitschakelen van deze opties, de tv herstart.

Dit was voor mij de oplossing met een Smit CI+ op het oude ziggo netwerk, via provider ingestelde digitale kanalen.


Denk niet dat de technische dienst of de klantenservice hier al van op de hoogte is. Maar er lijkt een fout in de interactieve tv toepassing te zitten.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ze zijn zeker op de hoogte. Maar het is geen oplossing. 

Je schakelt hier iets uit, wat normaliter aan moet blijven staan. De feedback is zeker waardevol, want het helpt wel met uitzoeken waar de fout zit. 

profile.country.NL.title
Soullancer
Lid

Begrijp me niet verkeerd, het is ook geen ''oplossing'' want het probleem hoort er in origine niet te wezen.

Maar het zorgt er in elk geval weer voor dat je normaal tv kan kijken als het goed is tot de programmeurs het knap opgelost hebben zodat je en ITV weer kan gebruiken EN weer tv kan kijken.

silver_express
Ontdekker

Klantenservice heeft geen directe oplossing voor een software update. Niet heel gek dat ze vertellen om je probleem te melden aan de technische dienst, want die kunnen helpen bijdragen aan een oplossing. Sony wilt de klachten serieus oppakken. En één dag na de update kan je niet verwachten dat er al een oplossing is. Het zijn zaken die nu in kaart gebracht moeten worden eerst. Niet iedereen is gedupeerd namelijk. 

 

Nou Nou Nou... Foei community team member! Zo een grove taal naar de klant toe vind ik wel heel erg onacceptabel. Ga jij maar eens in de gedupeerde klant zijn schoenen staan. Sinds wij deze zogenaamde high end model van Sony hebben gekocht hebben we alleen maar problemen. En dan wilt u gaan vertellen dat klantenservice er niets aan kan doen? De klantenservice had ook zijn klacht kunnen doorzetten naar de technische dienst. Klantenservice had SAMEN met meneer of mevrouw kunnen zoeken naar oplossingen in plaats van doorverwijzen van hier naar daar. En je kan zeker wel verwachten dat er na 1 dag problemen met meerdere meldingen al acties worden ondernomen. Zeker door klantenservice!!! Een paar duizend euro tv die zo waardeloos is dat een CRT tv nog meer voldoening geeft. Ik vind dat een community team member hier niet eens zo een reactie op had mogen geven. En meneer zijn voorstel om dit bij het tv programma Radar voor te leggen vind ik een uiterst goed idee. Misschien krijgen klanten nog een een tegemoedkoming van Sony voor alle ongemakken met de tv en de klantenservice.

 

Kom op nu Sony. Zelf ik heb veel problemen met mijn 49-X8307C zoals zender vastlopen. Constant opnieuw opstarten sinds de laatste update. Sony mag wel eens wat meer voorzichtig zijn met het uitbrengen van software in de toekomst. Want iedereen verwacht een VERBETERING na een update. Niet dat het slechter wordt.

profile.country.NL.title
frank_l_68
Lid

Merci voor de workaround. Lijkt bij mij ook te werken. Inmiddels wel de conclusie getrokken dat het handiger is om geen software updates meer te doen en eerst de reacties even af te wachten. Wat een drama. Wat een incompetentie. Ik word hoe lang hoe verdrietiger over Sony. 

 

Iemand ervaring met het inleveren van het toestel bij Media Markt?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Afwachten om nieuwe firmware te installeren, is alleen andere op zadelen met eventueel een probleem, en zelf buiten schot te blijven.

De meest gebruikers die geen Smit CI+ module gebruiken zijn positief over de update.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
frank_l_68
Lid

Klopt. Fijn dat anderen het risico wel aandurven. Het zou nog fijner zijn als Sony de spullen fatsoenlijk voor elkaar had.

 

(Ik heb trouwens geen Smit CI+ module)

profile.country.NL.title
YML163
Ontdekker

Sinds update van 17-2-2016 loopt mijn KD-55X8505C steeds vast !!!!!!! Sony doe er wat aan. Koop ik een keer weer sony gelijk ellende.