annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony 65A89 eArc problemen

mjagers1982
Nieuw

Sony 65A89 eArc problemen

Hallo,

Heb sinds weekje of twee de 65 inch A89, erg mooie TV maar ik heb wat gekke probleempjes met de audio instellingen. Ik heb een Sonos Arc aangesloten op de eArc HDMI3 poort.

Voorheen had ik een oudere OLED zonder eArc, en voor audio connectie had ik een HDFury ARCANA, die eArc extractie doet uit de input HDMI. Die zet niks om, maar extract puur de audio stream en zet die op de eArc poort. Hierdoor weet ik dus precies wat voor audio stream ik op de Sonos Arc zou moeten verwachten.

Wat ik nu bij de Sony zie is dat wanneer eArc op AUTO staat in het menu, hij alle standaard dolby digital 5.1 streams omzet naar PCM MultiChannel 5.1. Dit is op zich niet zo heel erg, maar het zorgt gewoon voor lipsync issues...

Waarom stuurt de Sony niet gewoon alles direct door over eArc, dat is het hele idee dacht ik van eArc... Hoezo een nabewerking... Dolby Atmos stream gaat er wel direct op, maar andere streams niet, ongeacht wat ik aanpas in de output instellingen... Auto 1 / Auto 2, maakt allemaal niet uit, en zou ik voor eArc ook eigenlijk niet verwachten, aangezien ik daarvan verwacht dat het sowieso gewoon passthrough is (wat OOK aanstaat)...

Iemand een idee?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Goedendag,

Welkom op het Sony forum. Wellicht heeft een van onze experts een tip voor je. Zo niet, dan zal ik het tevens intern voor je navragen. 

Groeten,

Eva

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Wat vreemd. Bij mij geeft eARC wel DD+ en atmos door bij een streaming service zoals Netflix. 

Ik moet wel zeggen, het verschilt per aanbieder wat de kwaliteit hier van is. Ik heb bij Amazon Prime meer last van lip sync issues dan bij Disney+. 

Als je er echt last van hebt, kan ik aanraden om een Shield te halen. Dan heb je eARC niet nodig en kun je via dat apparaat in betere kwaliteit kijken en luisteren. 
Ook gezien eARC net uit is, zal dit nog wel de nodige updates krijgen in de toekomst. Zou ook kunnen dat de Arcana hier in het probleem is. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik krijg bij mij de eARC helemaal niet voor elkaar.

Op mijn vorige TV had ik ARC die met een HDMI kabel naar mijn Pioneer receiver ging, werkte prima met al het geluid.

Nu eARC van TV aangesloten op de eARC van de receiver, maar TV zegt dat hij niet is aangesloten op een eARC apparaat?

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________