annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Schokkend beeld Oled AF8

profile.country.NL.title
Jordi75
Ontdekker

Schokkend beeld Oled AF8

Hallo allen,

 

Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een AF8. Zeer mooie televisie totdat ik daadwerkelijk 4k content ging afspelen.

Via het netwerk (bedraad), vanf de NAS onmogelijk. Extreem schokkend en geluid valt snel weg. Via een snelle USB stick ervaar ik nog steeds af en toe een schok in het beeld. Sporadisch maar toch nog storend.

 

Waar zou dit aan kunnen liggen? Kan me niet voorstellen dat Sony een produkt op de markt zet die dit niet kan...

 

Groet,

Jordi

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een mogelijke oplossing is dat de WiFi ook aan staat, deze kan uit en dan de AF8 een power reset geven.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jordi75
Ontdekker

Die had ik al uit gezet, maar dan ook een powerreset? Je bedoelt toestel uit/aan zetten?

profile.country.NL.title
Jordi75
Ontdekker

Bedankt voor de toelichting.

 

Vond ergens de vermelding powerreset maar ook dit helpt niet.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Welke NAS gebruik je. 

Hoe is deze aangesloten. Via Router zoja welke en type. 

Zit er nog Switch tussen? Zo ja welke en type. 

 

Wat voor USB wordt er gebruikt. 4K slokt wat bandbreedte op. En als die deze niet krijgt gaat het schokken... 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Jordi75
Ontdekker

Een Asustor AS5002T.

 

De basismodem/router is er 1 van Ziggo, de connectbox. Er zit nog een switch (TP-Link SG108) voor de tv maar die is het probleem niet (reeds getest, zonder switch en met een Netgear Prosafe).

 

USB 1 wordt gebruikt met een Sandisk Extreme GO 128GB USB 3.1. Het schokken hier is een stuk minder dan via het netwerk. Dit is nog speelbaar. Via LAN totaal niet.

 

Alle componenten hebben zich bewezen qua snelheid, die kunnen geen bottleneck zijn.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

En gebruikte SD heeft een lees snelheid van maximaal 200 MB/s. En die 200 MB/s is niet continue en dan is de kans op schokken aanwezig. Toch sterk het vermoeden dat het bij je netwerk niet soepel loopt. En dat je gebruikt maakt van 100Mbit inplaats van 1 gigabit.

 

Hoe groot is het af te spelen 4K bestand. Zitten daar ook de HD audio streams etc. bij? 

Wat voor een NAS welke HDD's

 

Als je bestand zo'n 65GB is voor +/- 2 uur film. Dan kom je al snel op een bandbreedte van bijvoorbeeld  75 Mbit + overhead. Dan is de rek er al snel uit bij de 100Mbit. En kan het zijn dat het gaat haperen.  

 

1 gigabit is dan wel vereiste, maar als er ergens een schakel (NAS, kabel, Router, Switch etc.) is die deze standaard niet ondersteund of niet pakt. Dan heb je al snel uitdaging. Daarnaast kan het ook zijn dat de HDD’s van je NAS niet snel genoeg zijn om de data op de kabel te zetten….

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
l.kooten2
Ontdekker

Ja, dat probleem heb ik ook met mijn AF9

Volgens mij is de maximale snelheid van de aansluiting op de TV slechts 100 Mbit

Bij meting zendt mijn nas met 100 Mbit continu naar de TV, maar als ik de video naar mijn 4K MONITOR stuur gaat alles goed en zie ik pieken tot 150 Mbit.

Dat kan de TV dus helaas niet hebben!

ZEER SLORDIG VAN SONY VOOR EEN 4K TV!

Mijn gehele bekabelde thuisnetwerk heb ik getest en gecontroleerd en is 1 Gbit.

Kan er nog iemand beamen dat mijn conclusie juist is en de FTP aansluiting op de TV slechts 100 Mbit is?

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De 100Mbit netwerkverbinding is ruimschoots voldoende voor een 4K content.

Kan zijn dat het aan de drukte op je thuisnetwerk ligt, of aan de configuratie ervan.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!