Deel jouw ervaring!
Iemand ervaring met Samba TV, wat is en wat kun je er mee?
Interactieve Samba TV is een functie die is toegevoegd met de tv-update voor Android 7.0 (Nougat) en biedt advertenties, meldingen en achtergrondinfo op maat voor uw favoriete programma's en acteurs op uw tablet*. In combinatie met apps zoals Spotlight (beschikbaar in de App Store*) synchroniseert Samba TV de ervaring van uw tablet met wat u bekijkt op tv zodat u tips krijgt voor andere voor u interessante inhoud.
73's
Ja die beschrijving had ik gelezen, maar snap nog steeds het nut er niet van?
Vandaar mijn vraag naar wat je er nu precies aan hebt en evt. ervaringen?
@HereIsTom als ik jou was zou ik dat uitlaten. die kunnen namelijk mee kijken wat je kijkt. plus je tv kan er eventueel trager door worden ik heb hier een link met uitleg wat het is. https://en.wikipedia.org/wiki/Samba_TV is trouwens wel in het engels. als je een beetje handig bent met android kan je het zelf helemaal verwijderen dat heb ik namelijk gedaan. hopelijk heb je hier wat aan.
@Rico112 Dankje, ik ga kijken of het me lukt om Samba van mijn TV te verwijderen.
@HereIsTom ik gebruik deze methode via adb even je ontwikkelaars opties aan zetten. en dan adb debug over netwerk inschakelen. en het ip adres van de tv zoeken. dan kun je hem volledig verijderen.
ik weet niet of je eventueel van deze methode gehoord hebt. weet wel wat je doet. ik heb sony select en samba tv verwijdert via deze manier https://www.reddit.com/r/bravia/comments/8v2s6i/guide_how_to_use_android_debugging_to_disable_apps/ ik hoop dat hier ook eventueel wat aan hebt dat maakt de tv toch iets sneller als je die 2 apps volledig verwijdert. zelf gebruik ik dat gedeelte niet om dat ik een externe nvidia shield heb werkt toch velemalen sneller vind ik dan.
@Rico112 Ok dankje, dat moet ik eerst even goed lezen, ziet er ingewikkeld uit!
@HereIsTom graag gedaan ik hoop dat het je lukt. mocht je twijfelen of je het aan durft deze methode dan gewoon normaal uitschakelen
@Rico112 Die methode is me te ingewikkeld en ben bang iets verkeerd te doen.
Bij de Instellingen heb ik Samba TV disabled, dus hoop dat dat genoeg is?
Zie niet dat ik Samba TV als app kan verwijderen?
@HereIsTom uitzetten via de normale weg is ook geen probleem. normaal kan je die app ook niet verwijderen.
alleen via die omweg. zoals ik al eerder aangaf je moet inderdaad weten wat je doet. als je Samba tv maar uit hebt staan dat is gewoon het beste ik zie dit gewoon als bloatware van Sony. of terwijl eigen een overbodige app die je eigenlijk niet nodig hebt.