Deel jouw ervaring!
Hallo,
zijn er meer mensen die een netwerkprobleem
ondervinden na de laatste firmware update?
Het probleem ontstaat als je de stekker uit het stopcontact hebt gehaald van de tv of wanneer er door een probleem de zekering/aardlekschakelaar wordt uitgeschakeld in de groepenkast.
De volgende problemen ontstaan bij mij na onderbreking van de spanning:
* datum/tijd verkeerd. Niet in te stellen.
* wel de melding dat de tv is aangesloten op
internet, krijg een ip adres, maar kan geen apps openen. Krijg dan de melding dat er geen internetaansluiting is.....(youtube, spotify etc geven allemaal dezelfde melding)
Vandaag contact gehad met Sony Helpdesk. Allerlei stappen ondernomen, maar zonder enig resultaat. Enige wat dan helpt is de tv terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen werkt de tv weer 100%.
Omdat de medewerker aangaf dat dit probleem ook kan voortkomen uit het feit dat de apps via Belgische servers worden aangestuurd, weer de stekker eruit getrokken, om te kijken of dezelfde fout terugkwam, en jawel daar was die weer.
Vervolgens de tv op Belgie gezet etc. Alles werkte daarna ook 100%.
Om te kijken or dit het probleem op zou lossen als de tv spanningsloos zou worden, weer de stekker eruit gehaald. Tv aangezet en weer hetzelfde probleem. Dus welk land je ook kiest, nadat de tv spanningsloos is geweest dan heb ik dit probleem. Heb nog wat landen geprobeerd en bij elk land hetzelfde probleem. Dit is een software/firmware probleem. Kan niet zo zijn dat er gegevens van je tv verdwijnen als je spanning wegvalt.
Ik ben beZig met zonnepanelen voor te bereiden en moest mijn groepenkast vervangen, zodoende ben ik achter dit probleem gekomen.
Zijn er nog meer mensen die tegen dit probleem, dat ontstaan is na de update, zijn aangelopen?
Denk dat de meeste mensen de stekker niet uit het stopcontact gehaald hebben en dus niet dezelfde ervaring hebben.
Is het mogelijk dat iemand de stekker eruit wilt trekken om te kijken of hij/zij dit probleem ook dan heeft?
Ik heb dezelfde problemen. Ook al eerder gehad dus het is niet die update.
Nu al vaak gehad en vorige keer dat ik de hulplijk belde, was aan de onbeschoftheid van de medewerker te horen hoe vaak hij al een Nederlander moest zeggen dat ik in de instellingen "Belgie" moest kiezen.
Dan idd die tijd. Vaak als ik restart (en dat moet vaak) is linksbove de "automatische tijd" schakelaar weg. Dan ben ik aan het restarten tot hij terug is.
Het netwerkprobleem heb ik nu sinds het weekend en kan geen apps meer draaien op mijn ps4 en sony kd 55xg8599 bravia.
Ik zou zgn gebeld worden, maar Sony verklaarde gister dat ze telefoon problemen hadden en dus niet konden bellen.
Dit is mijn 1st sony en zeker mijn laatste. De duurste tv die ik ooit gekocht heb en werkt voor geen meter. Ik heb niet eens een (virtueel) toetsenbord om bijv het ip adres in te typen. Dan moet ik een toetsenbord aansluiten. Ook voor het wachtwoord van mijn wifi bijv. Echt niet te geloven wat een crap tv voor 1 uit mid 2019!
Misschien helpt het wanneer we bv een topic gaan openen op het forum van Radar.
En kijken wat Sony dan gaat doen. Want ik verwacht niet dat Sony met een oplossing komt of überhaupt met een reactie komt.
Het topic op de site van Tros Radar is aangemaakt. Deze moet nog goedgekeurd worden.
ik stel voor dat ook daar de problemen worden neergezet, want zo te zien helpt het posten in deze community Tot een eenduidige oplossing:
zet je tv op België en je kan de tijd herstellen.
(Terwijl het probleem is dat dit juist niet lukt of wel lukt, maar het probleem daarmee niet wordt oplost)
Hierbij even een update:
Vanochtend weer gebeld met 020-3469524 (supportlijn Sony).
Eenzekere Ihab gesproken en verteld dat afgelopen dinsdag ik niet het beloofde telefoontje van Hedya inzake het firmware probleem heb mogen ontvangen.
Inmiddels is het probleem opgeschaald naar een hogere afdeling die het nu als prio 1 gaan behandelen.
Ik heb Ihab verteld en laten zien wat er over dit probleem op de community is geplaatst door veel gebruikers.
Hij wilde ook nog even dat fabeltje over Belgie en tijdsinstelling bij mij proberen........
Het volgende heb ik hem uitgelegd en staat nu in de door hun aangemaakte case:
Netwerk problemen nadat de tv van de netspanning af is geweest.
Vanuit stand-by modus of terwijl de tv aanstaat en de spanning valt weg door omstandigheden of dat de stekker uit het stopkontakt wordt gehaald ben je ogenschijnlijk niets kwijt, alleen je ziet dat de tijd niet meer klopt.
Die tijd wordt normaal gesproken met het internetsignaal weer opgepikt, maar je hebt wel netwerk maar geen internet meer over het lijntje!
Alles kun je checken in de settings, er wordt netjes een ip adres toegewezen echter er gaat geen content over de lijn.
Daarom geen Utube etc.
Het is gelul dat de tijdsettings via landinstelling naar Belgie moeten want zodra je de stroom er weer afhaalt en opstart heb je dezelfde problemen weer.
Het enige wat op dit moment helpt is een fabrieksinstelling reset.
En dan kan je weer fijn alles opnieuw inregelen.
Er is mij nu beloofd dat ik vrijdag rond 12:00 uur door Ihab wordt teruggebeld met de uitslag van de escalatie.
to be continued.... ( ook ff verteld over "onze radar actie")
Ik heb een SONY kd-55X9005 had altijd internet op mijn tv maar na de update van afgelopen maandag niets meer geen internet meer wel wifi. Is dit op te lossen.
Sjef Bergen op zoom
ik mailde Sony wanneer er een firmware herstel komt en of ik nu na fabrieksinstellingen kan updaten...en ze mailen mij dit...
Geachte heer Wiegel,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.
Graag willen wij u adviseren om middels onderstaande link en een USB stick de nieuwe software te downloaden op uw TV.
Doordat u problemen ondervondt met het internet heeft u wellicht de update gemist.
https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xf75xx_x75xxf-series/kd-43xf7596/downloads/0...
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
ik heb de laatste firmware en heb toen pas het probleem ontdekt. Echter speelt dit al veel en veel langer en heeft dus niks met de laatste update te maken. Tros radar heeft helaas nog steeds niet mijn post goedgekeurd, want er zijn veel meer mensen in mijn kennissenkring die exact dezelfde problemen hebben.
Sony moet stoppen met het belgie verhaal.
En ik word morgen gebeld door Sony. Maar ik heb het gevoel dat ze weer komen met het Belgie verhaal ipv een oplossing.
Desnoods ook forum van Kassa gebruiken.
zal ook een klacht op klachtenkompas neerzetten met de link van dit topic. Ik verwacht geen oplossingen, want merendeel van de mensen klagen niet of denken dat het geen zoden aan de dijk zet. Zelf denk ik dat Sony zichzelf te groot voelen om ons serieus te nemen. Maar goed, ik ga ervoor en zie wel
waar het schip gaat stranden. Desnoods ga ik mijn rechtsbijstand in schakelen, ik moet wat. Toch?
Dank je @Amstaff73
Ja het inderdaad schandalig allemaal voor zulke mooie TVs
Maar weten jullie zeker dat ik die meest recente firmware er wel op kan gooien?
Ik ben een beetje huiverig geworden.....
Ik kreeg dit probleem pas dit afgelopen weekend en die firmware is krapweg 2 weken oud?
Vandaar dat ik dat in gedachten had dat het door de nieuwe update is gekomen.
Ik vind ook gewoon de Helpdesk van Sony hopeloos daar ligt ook veel aan, ze geven alleen maar standaard antwoorden.